۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند خبر داد؛

رونمایی از شخصیت عروسکی کاپی/ تاکید بر آموزش مدیریت پسماند به کودکان

۸ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱
کد خبر: 493604
رونمایی از شخصیت عروسکی کاپی/ تاکید بر آموزش مدیریت پسماند به کودکان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از ضرورت آموزش مدیریت پسماند به کودکان و از طریق انیمیشن خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ نرگس رجایی با اعلام این مطلب گفت: مدیریت پسماندها در شهر تهران در طول چند دهه گذشته شاهد تغییرات مختلف و پیاده سازی طرح ها و پروژه های اجرای متفاوتی بوده است. در این میان و در هر دوره شهروندان تهرانی برای مشارکت در حوزه تفکیک و جمع آوری پسماندها با نمادها، لوگو و شخصیت های گرافیکی گوناگونی مواجه بوده اند.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماندها (کاپ) تصمیم گرفت تا با استفاده از دانش تخصصی شرکت‌های بومی در حوزه گرافیک و افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حوزه مدیریت پسماندها در میان شهروندان نسبت به استانداردسازی شخصیت‌های کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر امور گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: در همین راستا و با لحاظ نظرات خبرگان حوزه مدیریت پسماندها و هنر، گرافیک و انیمشین شخصیت کارتونی جدیدی به نام " کاپی" برای طرح کاپ طراحی شد که در طراحی این شخصیت کارتونی به موضوع محیط زیست و همچنین تناسب و همخوانی ظاهری و گرافیکی شخصیت با لوگوی طرح کاپ توجه شده است.

رجایی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند مصمم است با بهره گیری از شخصیت کارتونی و عروسکی کاپی در قالب مجموعه‌های انیمیشنی، کلیپ و برنامه های تلویزیونی و... نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و انتقال نکات و مفاهیک مهم و کاربردی مدیریت پسماند از جمله در حوزه کاهش پسماندها برای گروه های مخاطب شهروندی به ویژه کودکان و دانش آموزان اقدام کند.

او گفت: بر همین اساس تلاش شده تا در طراحی و خلق شخصیت کاپی و همچنین تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی به مسایل آموزشی کودکان و دانش آموزان توجه ویژه ای شود تا پخش محتواهای آموزشی مد نظر از بیشترین تاثیر بر بیننده  برخودار بوده و میزان پذیرش و مقبولیت از سوی مخاطبین تا حد ممکن افزایش یابد.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: بر همین اساس سازمان مدیریت پسماند در اولین اقدام نسبت به تولید مجموعه ای 100 دقیقه ای انیمیشنی با عنوان " داستان های نجات زمین و کاپی" اقدام کرده است. بر اساس بررسی های صورت گرفته مقرر است پخش این مجموعه انیمیشنی که مراحل اولیه ساخت و تولید خود را سپری می‌کند از نیمه زمستان سال جاری از سیما و شبکه های اجتماعی صورت پذیرد.

رجایی تاکید کرد: آشنایی شهروندان با روش های جلوگیری از تولید پسماندها، کاهش پسماندها در مبداء و تفکیک پسماندها در مبداء را می توان از مهم ترین مسایل و دغدغه مندی های نویسنده داستان این مجموعه انیمیشنی جذاب در نظر گرفت.