۰ نفر

امروز مطرح شد؛

کنایه محسن هاشمی به شهردار تهران/ عقب‌ماندگی ۳۸درصدی از بودجه

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶
کد خبر: 491370
کنایه محسن هاشمی به شهردار تهران/ عقب‌ماندگی ۳۸درصدی از بودجه

رییس شورای شهر تهران گفت: مشکلات اتوبوس، واگن، کرونا، پول و درآمدها همه حل شده و دیگر احتیاجی به جلسه هم اندیشی نیست. جلسات هم اندیشی همواره باید برگزار شود و امروز هم باید برقرار می‌شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات جلسه هم اندیشی با مدیران شهرداری گفت: امروز جلسه هم اندیشی نداشتیم چرا که مشکلات ما در شهرداری مقداری کمتر می‌شود و احتیاج به هم اندیشی نبوده است. 

هاشمی به شوخی گفت: مشکلات اتوبوس، واگن، کرونا، پول و درآمدها همه حل شده و دیگر احتیاجی به جلسه هم اندیشی نیست. جلسات هم اندیشی همواره باید برگزار شود و امروز هم باید برقرار می‌شد. 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز با یک نطق و چند تذکر آغاز و سپس ورود به یک فوریت مساله جماران، مساله سمن‌ها و سپس درآمدهای میوه و تره بار از پسماند بررسی شد که به دلیل‌عدم شفافیت و سوتفاهماتی که نسبت به درآمدهای شهرداری و نحوه برگشت به شرکت‌ها و سازمان‌ها بود مقرر شد برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه باز گردد. 

او درباره گزارش حساب هزینه و درآمدهای شهرداری که از سوی خزانه دار قرائت شد گفت: خزانه دار گزارش مفصلی ارائه دادند و نشان داد حدود ۶۲ درصد بودجه را کسب کردیم و باید در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شد که این رقم در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است. 

هاشمی با تاکید بر اینکه درآمدهای شهرداری کم است گفت: حدود ۳۸ درصد در تحقق درآمدها عقب هستیم و علت اصلی آن بودجه غیر نقد است و شهرداری در جذب بودجه غیرنقد همچنان دچار مشکل است و همچنان همان بهانه تمرکز در تصمیم گیری برای فروش و استفاده از اموال غیرنقد شهرداری و تغییر قیمت‌ها بهانه‌ای شده است که شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد محقق نباشد. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مشکل اوراق مشارکت همچنان حل نشده گفت: به من خبرهای مثبتی دادند که در حال حل شدن است. معاون شهردار به من گفتند در جهت حل شدن است و اگر کمتر صحبت کنیم به نظر می‌رسد که حل می‌شود. یک صحبتی با ایشان داشته باشید. 

هاشمی به شوخی گفت: تشکری هم از وزارت کار کنید که این مشکل را حل کنند.