۰ نفر

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت ایجاد گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای در تهران

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۲۴
کد خبر: 463946
تشریح آخرین وضعیت ایجاد گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای در تهران

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران آخرین وضعیت ایجاد گرمخانه های فرامنطقه ای در تهران را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمالک حسینی  درباره آخرین وضعیت ایجاد گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای در شهر تهران، اظهار کرد: احداث 5 گرمخانه جنرال یا فرامنطقه‌ای مصوبه شورای شهر است که امسال و سال گذشته برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: آنچه امسال به طور مشخص تعهد داریم ایجاد دو گرمخانه است؛ بنابراین قرار نیست 5 گرمخانه در یک سال راه‌اندازی شوند ولی در حال تلاش هستیم منابعی که در نظر گرفته شده را به طور کامل جذب کنیم و علاوه بر دو گرمخانه فرامنطقه‌ای جدیدالتاسیس، ظرفیت برخی از گرمخانه‌هایمان را که اکنون حدود 100 الی 150 نفر است را به گونه‌ای با توسعه بنا افزایش دهیم ‌که به گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای تبدیل شوند. 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: مناطق 4 و 16، دو منطقه‌ای هستند که طبق توافق و به خاطر نیاز مقرر شد محل اجرای این پروژه‌ها باشند، خوشبختانه با همکاری نزدیک شهردار منطقه 4 موضوع تمام شده است و اگر مشکل غیرمترقبه‌ای پیش نیاید در شهریور عملیات نقشه‌برداری و آغاز عملیات عمرانی را خواهیم داشت.

وی افزود: اما متأسفانه در فرآیند تحویل زمین در منطقه 16 به دلیل مشکلاتی که در جانمایی صورت گرفته بود و به دلیل در نظر نگرفتن الزامات زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی، نقاط شناسایی شده قابلیت بهره‌برداری نداشتند و مجبور به تغییر آنها شدیم. اکنون منطقه 16 هم همکاری خوبی برای نهایی سازی محل احداث گرمخانه آغاز کرده و امیدواریم طی دو هفته آتی این موضوع به سرانجام برسد. قطعا پس از تحویل گرفتن زمین،  به فوریت عملیات عمرانی را در این منطقه نیز آغاز خواهیم کرد.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی افزود: اصولا گرمخانه های فرامنطقه ای که به تصویب شورا رسیده بر اساس نیاز برای بالابردن تعداد تخت های موجود برای کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه در شهر تهران بوده بنابراین با تقسیم تهران به 5 پهنه مختلف تلاش شده از بار گرمخانه های منطقه ای و محلی که بعضا نارضایتی هایی نیز ایجاد میکند، کم کنیم.

وی با بیان اینکه گرمخانه های کوچک مقیاس بین 20 تا 100 نفر ظرفیت دارند که با افزوده شدن گرمخانه های فرا منطقه ای در واقع ظرفیت پذیرش مددجویان در کل را افزایش میدهیم، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، ابتدا صحبت از این بود که گرمخانه های فرامنطقه ای 500 و 1000 نفره باشند اما در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که ظرفیت آنها بیش از 300 نفر نباشد.

حسینی ادامه داد: تجربه ما در منطقه 15 چالش هایی ایجاد کرده و گرمخانه خاوران که در شب های سرد سال تا 1000 نفر را هم پوشش میدهد ، به سبب ازدحام بخشی از مددجویان در محله در ساعات مختلف روز موجب برخی نارضایتی ها شده است. بر اساس مطالعات انجام شده بررسی و نمونه های موفق در کشورهای دیگر به ابن‌جمع بندی رسیدیم که  اگر گرمخانه های فرا منطقه ای حداکثر با ظرفیت 300 نفر طراحی و ساخته شوند بسیاری از مشکلات کنونی رفع خواهد شد.