۰ نفر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

آخرین وضعیت مبارزه با موش در پایتخت/ انتقال کامل شیمیایی فروش‌ها

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 463323
آخرین وضعیت مبارزه با موش در پایتخت/ انتقال کامل شیمیایی فروش‌ها

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از انتقال کامل شیمیایی فروش‌ها از پایتخت خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی مفاخریان در پاسخ به پرسشی درباره خبر افزایش موش‌های تهران به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: موش‌ها زاد و ولد بسیار زیادی دارند؛ علل مختلفی هم برای این موضوع وجود دارد؛ یکی تامین مواد غذایی و دیگری عدم رعایت نظافت است. نمی‌شود به صورت یک جانبه با آن‌ها مبارزه کرد، باید شهروندان نیز زمینه را برای حضور بیشتر آن‌ها فراهم نکنند.

او ادامه داد: باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که استفاده مدام از سموم آثار محیط‌زیستی بدی به همراه خواهد داشت و به همین دلیل ما به سراغ استفاده از سموم نانو رفتیم و مبارزه را با انجام اقدامات مختلف عمرانی همراه کردیم. در عین حال به طور مرتب مناطق را درگیر و از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری هم کمک گرفتیم.

مفاخریان تاکید کرد: در نتیجه این اقدامات کلونی‌های موش‌ها تا حد زیادی، مورد مبارزه ما قرار گرفتند اما به طور کامل نابود نشده‌اند، موش‌ها هم به طور مرتب زیاد می‌شوند به ویژه در فصل گرما، در عین حال نباید توقع داشت که می‌شود به طور صددرصد موش را از شهر حذف کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام انتقال شیمیایی فروش‌ها با توجه وقوع حادثه انفجار مهیب بیروت و امکان وقوع مشابه آن در تهران، تاکید کرد: تمام شیمیایی‌فروش‌ها منتقل شده است و سازمان آتش‌نشانی در حال رصد وضعیت ایمنی جایگاه جدید این صنف است.