۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

افزایش ۳۰درصدی سفرهای مرکز شهر با لغو طرح ترافیک

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۸
کد خبر: 450937
افزایش ۳۰درصدی سفرهای مرکز شهر با لغو طرح ترافیک

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه با لغو طرح ترافیک، ۳۰درصد به سفرهای مرکز شهر اضافه می‌شود، گفت: ما برای لغو طرح ترافیک تابع شورای عالی ترافیک هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مناف هاشمی در حاشیه بازدید از متروی تهران در ایستگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: همه مسافران حمل و نقل عمومی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند و باید الزامات ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز تمامی همکاران ما در حوزه حمل و نقل عمومی(مترو، اتوبوسر انی و تاکسیرانی) تلاش کرده‌اند تا بهترین خدمات رسانی را به شهروندان ارائه دهند، تصریح کرد: بر اساس آخرین وضعیتی که رئیس جمهور ابلاغ کرده که هیچ فردی بدون ماسک اجازه ورود به حمل و نقل عمومی را ندارد ما نیز سخت‌گیری‌ها را بیشتر کرده‌ایم ضمن اینکه از اجرائیات و پلیس نیز استفاده کرده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سعی کرده‌ایم کارهای فرهنگی نیز انجام دهیم مدیران عامل شرکت بهره‌برداری مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز امروز به طور جداگانه بازدید داشتند تا از نزدیک شرایط را رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه همه در شرایط سختی هستند، افزود: باید با همراهی هم این شرایط را طی کنیم؛ چرا که به لحاظ اقتصادی و معشیتی مردم مشکل دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تقاضای سفر در دست ما نیست، شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند ما تنها می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.

وی در ادامه گفت: تعطیل کردن سیستم حمل ونقل عمومی از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مقدور نیست و باید شهروندان سفرهای غیر ضروری خود را کاهش دهند.

مناف هاشمی افزود: رعایت فاصله اجتماعی در مترو و بی آر تی در بعضی ساعات پیک امکان پذیر نیست در همین راستا پیشنهادی به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده‌ایم تا بعضی شغل‌ها شناور شود.

وی در خصوص لغو طرح ترافیک نیز گفت: هیج چیزی مهم‌تر از سلامت شهروندان نیست اما با لغو طرح ترافیک نیازی که شهروندان می‌توانند در محله خود بر طرف کنند به مرکز شهر می‌رسد و همین سفرها مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد و ۳۰ درصد به سفرهای مرکز شهر اضافه می‌شود.

هاشمی افزود: ما برای لغو طرح ترافیک تابع شورای عالی ترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار بعد از باز شدن تمامی مشاغل در حوزه مترو و اتوبوسرانی بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش مسافر داشتیم، گفت: طبق آمار هفتگی که طی یک ماه گذشته داشتیم در بعضی ساعات ۹ تا ۱۰ درصد افزایش مسافر داشته‌ایم اما در مقابل آن استفاده مردم از ماسک در مترو نسبت به قبل ۲۰ درصد افزایش یافته و وضعیت خوب است همچنین در بخش اتوبوس‌های تک کابین و تاکسی‌ها نیز شرایط بهتر شده است.