۰ نفر

مبارزه با موش‌ها در تهران

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
کد خبر: 439908
مبارزه با موش‌ها در تهران

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز فاز اول مقابله با زاد و ولد موش در تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدعلی مفاخریان رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص آغاز اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش‌های شهر تهران، گفت: از آنجایی که بیماری کرونا در شهر تهران شیوع پیدا کرده است و برخی احتمالات در خصوص انتقال آن از طریق حیوانات موذی وجود دارد، یک تصمیم‌گیری و طرح برای مقابله با جمعیت موش‌های شهر تهران طراحی شد. 

وی گفت: این طرح با محوریت 22 منطقه شهرداری تهران به صورت یکپارچه و همزمان در کل مناطق آغاز شده است. 

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت:‌در این طرح جهادی، وظایف تک‌تک واحدها و معاونت‌های شهرداری تهران در مناطق دیده شده برای مثال؛ بخش فنی و عمرانی مکلف به مسدود کردن منافذ ورودی و خروجی موش‌ها شده است. 

مفاخریان گفت:‌از سوی دیگر سازمان پارک‌ها نسبت به پاکسازی محل‌های حضور موش‌ها در فضای سبز و خدمات شهری، مسئول طعمه‌گذاری و انتخاب محل‌های مناسب شده است. 

وی در خصوص اینکه در این طرح از چه سمومی استفاده شده است، گفت: با سازمان حفظ نباتات مکاتبات و تبادل‌نظر داشته‌ایم و از آنها درباره سم مناسب کسب تکلیف شده و در حال حاضر بهترین و مؤثرترین سموم استفاده می‌شود. 

مفاخریان همچنین در پاسخ به این سؤال که به نظر شما در این طرح چه مقدار موش از بین خواهند رفت،‌گفت: ما موقعی که به کلونی موش‌ها برخورد می‌کنیم آثار کشتار موش‌ها به درستی نمایان نمی‌شود، زیرا بخش اعظمی از آنها در لانه‌ها می‌میرند و نماد بیرونی ندارند. 

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: موفقیت اجرای این طرح‌ها جلوگیری از زاد و ولد موش‌ها و جلوگیری از افزایش جمعیت آنها در شهر تهران است. 

وی گفت: ما بنا داریم تا پایان سال سه فاز از این طرح جهادی را به اجرا دربیاوریم که فاز اول آن از 20 اردیبهشت آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. 

مفاخریان در خاتمه در پاسخ به این سؤال که امروز از جمعیت موش‌های شهر تهران آمار دقیقی در دست است یا خیر، گفت: متأسفانه در این خصوص مطالعه کافی صورت نگرفته یا عدد دقیقی در دست نیست.