۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

احداث ایستگاه‌های مترو؛ معطل تزریق منابع مالی/ واریز 50درصد سهم دولت از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 433723
احداث ایستگاه‌های مترو؛ معطل تزریق منابع مالی/ واریز 50درصد سهم دولت از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری

مدیرعامل متروی تهران گفت: بنا است بانک خصوصی که مسوولیت فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران را داشت، 50درصد سهم دولت از اوراق مشارکت را به حساب شهرداری تهران واریز کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در واکنش به اظهار نظر رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنی بر اینکه شهرداری تهران برای ارائه وثیقه به بانک خصوصی فروشنده اوراق مشارکت زرنگ بازی درمی‌آورد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تا جایی که من اطلاع دارم املاک متعددی از سوی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران به این بانک پیشنهاد شده است اما هرکدام به نحوی به عنوان وثیقه کنار گذاشته شده‌اند.

او با بیان اینکه برای واریز پول بانک نیاز به 1300میلیارد تومان وثیقه دارد، گفت: یکی از مشکلاتمان این است که بانک قیمت‌گذاری پایینی نیز روی املاک می‌کند و حداقل شهرداری باید 2هزار میلیارد تومان ملک معرفی کند تا با قیمت‌گذاری آن‌ها تبدیل به 1300میلیارد تومان وثیقه شود.

مدیرعامل متروی تهران گفت: هفته گذشته طی جلسه‌ای که شهردار تهران با مدیرعامل این بانک داشت بنا شد 50درصد سهم دولت از فروش این اوراق را به حساب شهرداری واریز کنند اما با وجود نامه معاونت مالی شهرداری به این بانک هنوز واریز نشده است.

امام همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر شرایط ایجاد ایستگاه‌ جدید مترو گفت: درحال حاضر کارگاه‌ها با حداقل ظرفیت فعال هستند اما سرعت لازم را ندارند و ما به شدت درشرایط سخت مالی برای احداث ایستگاه جدید هستیم.