۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

شهرداری بابت اجرا نشدن طرح ترافیک چقدر ضرر می‌کند؟/ تصمیم‌گیری برای لغو محدودیت‌ها بر عهده ستاد مقابله با کرونا است

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
کد خبر: 430431
شهرداری بابت اجرا نشدن طرح ترافیک چقدر ضرر می‌کند؟/ تصمیم‌گیری برای لغو محدودیت‌ها بر عهده ستاد مقابله با کرونا است

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد که طرح ترافیک باید لغو شود ما قطعا آن را لغو خواهیم کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عمار سعیدیان فر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از اجرا نشدن طرح ترافیک چقدر شهرداری تهران متحمل ضرر مالی می‌شود به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بحث سلامت مردم از هرچیزی مهم‌تر است. حوزه ساخت و ساز شهرداری تهران هم‌اکنون تعطیل شده و درآمدی ندارد، این در حالی است که عمده درآمد شهرداری از این محل است و درآمد حاصل از طرح ترافیک در مقابل آن واقعا عددی نیست.
او ‌ادامه داد: ما سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان از طرح ترافیک طی ۲۰۰ روزکاری یعنی روزی در حدود یک و نیم میلیارد تومان درآمد داریم که در هزینه‌های شهرداری تهران در صورت تامین نشدن هیچ نگرانی نداریم.
سعیدیان‌فر در واکنش به اظهار نظر برخی از اعضای شورا مبنی بر اینکه شهرداری نباید طرح ترافیک را اجرا می‌کرد گفت: لغو طرح ترافیک تقاضا را از بین نمی‌برد و در نهایت اگر ترافیک معابر به حدی برسد که مردم نتوانند عبور کنند به سمت حمل و نقل عمومی گرایش پیدا خواهند کرد.
او اضافه کرد: در عین حال باید ترافیک معابر هم در حد معقولی باشد تا ارائه خدمات اورژانسی و یا امثالهم به خطر نیفتد.
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در واکنش به احتمال لغو طرح ترافیک از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا‌ گفت: برای تصمیم گیری در رابطه با اینکه طرح ترافیک را لغو‌ کنیم تا مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند نیاز به بررسی داده‌های فراوانی داریم. اما در نهایت اگر ستاد ملی کرونا بگوید به این نتیجه رسیدیم که طرح ترافیک لغو شود ما آن را لغو خواهیم کرد.
او همچنین درباره آخرین وضعیت طرح ترافیک خبرنگاری گفت: با توجه به دورکار شدن تعدادی از اصحاب رسانه امکان تهیه معرفی نامه از سوی رسانه‌هایشان وجود نداشت به همین دلیل مهلت ثبت نام را از ۲۰ فروردین به ۳۱ فروردین موکول کردیم.
او ‌ادامه داد: برای بررسی طرح‌های جدید حداقل به یکماه زمان نیاز داریم و تا زمانی که طرح‌های جدید به خبرنگاران داده نشده است طرح ترافیک سال ۹۸ آنان اعتبار دارد.
سعیدیان فر تاکید کرد: سهمیه امسال طرح ترافیک خبرنگاران بین ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ طرح است.