۰ نفر

شهردار تهران در جمع فعالان بخش خصوصى؛

تهران را باید تخلیه کرد/ صعود غلظت ذرات معلق به ٢٠٠

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
کد خبر: 402495
تهران را باید تخلیه کرد/ صعود غلظت ذرات معلق به ٢٠٠

شهردار تهران با ابراز نگرانى از رسیدن غلظت ذرات معلق به ٢٠٠، در شب گذشته تاکید کرد: تهران با این وضعیت باید تخلیه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، پیروز حناچى صبح امروز در جمع فعالان بخش خصوصى با تاکید بر اینکه آلودگى و ترافیک دو معضل بزرگ تهران است، گفت: دیشب غلظت ذرات معلق به ٢٠٠ رسیده بود و باید خطر را جدى گرفت و تهران با این شرایط تخلیه شود.

وى افزود: روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از اتوبان تهران-کرج و مترو نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می‌دهد، در حالیکه تهران با رشد جمعیت بسیار بالایی مواجه است؛ همچنین شهریار نیز که یکی از پایه‌های ناآرامی‌های اخیر بود رشد ۱۷درصدی جمعیت را تجربه می‌کند.

حناچى با اشاره به بروز بحران حمل و نقل بعد از افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: اگرچه در گذشته نیز مشکلاتی در حوزه حمل و نقل وجود داشت، ولی ۱۲درصد پس از افزایش قیمت بنزین به حجم استفاده از مترو اضافه شده و مردم باید در پیک ساعات کاری براى ۴ قطار را معطل بمانند.

شهردار تهران ادامه داد: ماهانه یا دو ماه یک بار یک ایستگاه نیز اضافه می‌شود که در اولین ایستگاهی که اضافه خواهد شد، ایستگاه مولوی خواهد بود؛ همچنین یکی از نقاط بحرانی واگن های مترو است که دو هزار واگن کم داریم تا خطوطی را که در حال حاضر داریم، به سرخط ۲.۵دقیقه برسانیم و هر دو و نیم دقیقه نیز یک قطار به ایستگاه برسد.

حناچى با بیان اینکه دو سوم واگن ها در داخل تولید می شود ولی به دلیل مسائل مالی و ارزی وقفه ای در تولید و تحویل واگن های جدیدی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این میان منابع مترو را از طریق اوراق مشارکت تامین کرده ایم، ولی شرایط اقتصادی کشور سایه خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی تهران هم قرار داده است.

وی با بیان اینکه ما بیش از 75درصد بودجه شهردار تهران مستقیماً به ساخت و ساز وابسته است گفت: ما می‌خواهیم این وابستگی را به 50 درصد کاهش دهیم و برای این کار لازم است منابع جایگزین کنیم.

حناچی اظهار کرد: به همین دلیل اقداماتی انجام شده و لایحه‌ای که 30 سال از دولت بیرون نیامده به جریان انداخته‌ایم و در حال حاضر لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری آخرین مراحل خود را در مجلس طی می‌کند؛ما آمادگی داریم در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده کنیم.