۰ نفر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سرانجام پرونده ایمن‌سازی دانشگاه علوم تحقیقات/ ساخت دانشگاه با توافق بوده نه مصوبه

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 335691
سرانجام پرونده ایمن‌سازی دانشگاه علوم تحقیقات/ ساخت دانشگاه با توافق بوده نه مصوبه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ساخت دانشگاه علوم تحقیقات مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی نداشته و صرفا با توافق بوده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالرضا گلپایگانی درباره سرانجام ایمن‌سازی دانشگاه علوم تحقیقات به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ساخت و ساز در حریم شهر تهران نیاز به ضوابط خاصی دارد که باید در شورای عالی شهرسازی معماری به تصویب برسد. اما ساخت دانشگاه علوم تحقیقات با توافق بوده که مشکلاتی هم داشته است.

وی ادامه داد: برای حفاظت از حریم یا هر نقطه‌ای، یا باید حفاظت پادگانی کرد، بدین نحو که دور محل سیم خاردار کشیده شود یا می‌توان حفاظت فعال داشت و اجازه انجام فعالیت‌هایی سبک را در حریم داد؛  مثل گردشگری یا همان فعالیت دانشگاهی با حجمی بسیار سبک‌تر.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: از آن‌جایی که تمایل به ساخت و ساز در مناطق بالایی شهر زیاد است، برای حفاظت از آن، اغلب محدوده را به ارگان یا نهاد خاصی سپرده می‌شود که با بارگذاری سبک، از محل حفاظت هم کند. دانشگاه علوم تحقیقات می‌توانست با بارگذاری مناسب به سمت حفاظت فعال برود.

گلپایگانی با بیان اینکه جاده تردد دانشگاه شیب استاندارد ندارد، گفت: گزارش مفصلی از همکاران خواسته‌ام تا هرجایی که نیاز به حضور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای ایمن‌سازی بود، به آن ورود کنیم.