۰ نفر

بهاره آروین در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

گزارش سفرهای خارجی مدیران شهری منتشر می‌شود/ رصد تخلفات احتمالی

۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 335003
گزارش سفرهای خارجی مدیران شهری منتشر می‌شود/ رصد تخلفات احتمالی

عضو شورای شهر تهران از انتشار جزییات سفرهای خارجی مدیران شهری، بر روی سامانه شفافیت خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ بهاره آروین درباره سرانجام طرح تعارض منافع که در آن سفرهای خارجی و انتصابات مدیران با اعمال محدودیت‌هایی خواهد بود به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: لایحه تعارض منافع بعد از اعتراض هیئت تطبیق به هیئت حل اختلاف ارجاع شد. ما هر هفته از هیئت حل اختلاف پیگیری می‌کردیم. 

وی ادامه داد: خوشبختانه رای صادر و نامه آن به شهرداری تهران آمد. فقط یک بند (خویشاوندان مدیران ارشد و اعضای شورای شهر حق انتصاب و استخدام ندارند مگر از طریق آزمون‌های رسمی) مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفته بود که در واقع شورا بر نظرش و این ممنوعیت پافشاری کرد و به هیئت حل اختلاف ارجاع شد. 

آروین اضافه کرد: هیئت حل اختلاف نیز تصمیم گیری کرده و نتیجه ی تصمیم ابلاغ شد و به کمیته شفافیت آمد. در کمیته شفافیت دو قسمت از این مصوبه مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد حقوق و دریافتی‌های مدیران و سوابق شغلی‌ و تحصیلی‌شان در سامانه شفافیت منتشر شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارشی از سفرهای خارجی کارکنان شهرداری نیز برای انتشار در سامانه شفافیت آماده شده است، گفت: این مصوبه احکامی در حوزه ممنوعیت‌ها و شفافیت‌ها داشت که انتشار عمومی اطلاعات برای ایجاد شفافیت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. رصد تخلفات احتمالی و گزارش‌گیری تخلف که در قسمت‌های دیگر این مصوبه دیده شده بود، در جلسه‌ای که با سازمان بازرسی شهرداری و اداره کل حقوقی برگزار می‌کنیم، پیگیری خواهد شد.