۰ نفر

مدیر عامل شهر سالم شهرداری در نشست خبری:

شناسایی ۲هزار و ۵۰۰بیماری در پارکبانان شهرداری/تسویه ۶۰میلیارد تومان از بدهی‌های شهر سالم

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 323078
شناسایی ۲هزار و ۵۰۰بیماری در پارکبانان شهرداری/تسویه ۶۰میلیارد تومان از بدهی‌های شهر سالم

مدیر عامل شهر سالم شهرداری با بیان اینکه ۱۶ هزار کارگر شهرداری را مورد پایش سلامت قرار دادیم، گفت: در این پایش ۲ هزار و ۵۰۰ بیماری را شناسایی کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمید چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در بوستان گفتگو برگزار کرد، گفت: در ۹ ماهه اخیر بیش از ۱۶ هزار نفر از کارگران و پارکبانان شهرداری را پایش سلامت کردیم و این افراد از کسانی بودند که در سنوات گذشته به سلامت آن‌ها بی توجهی شده بود.

وی با بیان اینکه در طرح پایش سلامت این افراد ۲ هزار و ۵۰۰ بیماری را شناسایی کردیم، ادامه داد: ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری افغانستانی هستند که به عنوان مهمان در شهر ما در حال خدمت هستند و ما تاکنون برای ۴ نفر از آن‌ها عمل جراحی قلب باز انجام داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه همه ما هنگام بهره‌مندی از فضا‌های شهری دوست داریم که شاهد نظارت بر آن‌ها باشیم، گفت: همکاران من برخی از اغذیه فروشی‌ها را توبیخ کردند تا خدمات سلامت محور ارائه دهند.

چوبینه با بیان اینکه بیمارستان‌های طرف قرارداد با شهرداری ۸۰ میلیارد تومان از شهرداری طلبکار بودند، اظهار کرد: در ۹ ماهه اخیر ۳ برابر گذشته پرداختی داشتیم و ۶۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آن‌ها را تسویه کردیم و روند ما این است که پرداختی‌های ما به شرکایمان به صورت حقوق و مستمری تا پنجم هر ماه انجام شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ درصد رشد درآمدی داشتیم اظهار کرد: تمام واگذاری‌ها را مرور کردیم و با پیمانکارانی که توانستند خدمت‌رسانی ما را متعهد شوند قرارداد بستیم و موفق به افزایش درآمد شدیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه مطالبات بیش از ۵۰ درصد از داروخانه‌های طرف قرارداد را پرداخت کردیم، گفت: رویکرد ما به جوانان و بانوان است و در این مسیر توانستیم ۴۵ درصد از مجموعه مدیران را از جوانان و ۳۷ درصد را از بانوان و ۲۷ درصد را از ایثارگران قرار دهیم.

چوبینه  خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشتیم و با وجود اینکه تعرفه‌های ما کاهش داشت، اما درآمد ما رشد یافت، زیرا مراجعات ما افزایش پیدا کرده بود.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره جدید رویکرد ما نگاه عمومی است و تلاش می‌کنیم آن را در مدیریت شهر سالم گسترش دهیم گفت: بر همین مبنا شفافیت را به عنوان مهمترین رکن این رویکرد مورد توجه قرار داده‌ایم و فرایند‌هایی در این زمینه عملی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در تمام اقدامات خود تلاش کردیم نگاه ما محوری بوده و میسر باشد بیان کرد: اگر به زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و پاکبانان خدماتی ارائه کردیم و آن‌ها را مورد پایش سلامت قرار دادیم به خاطر این بود که می‌خواستیم سلامت این افراد بدرقه شهروندان است.

چوبینه تصریح کرد: مهمترین مسئله ما به عنوان یک شرکت وابسته به شهردغاری در مرحله اول جانمایی درست همکاران بود تا پا به پای سایر کارکنان از منابع و ساختار سازمانی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اصلاحاتی را در نظام پرداخت به همکاران مصوب کردیم که متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد اظهار کرد: آموزش‌های لازم برای خدمت‌رسانی را به همکاران ارائه کردیم و مهمترین سر فصل خود را رعایت حال مراجعه‌کنندگان و بیماران قرار دادیم و برای همین در زمینه برخورد‌ها طبق آمار رضایت‌مندی نسبی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه تمام واگذاری‌ها و تمام مشارکت‌پذیری‌ها را از طریق فراخوان از طریق روزنامه‌ها اعلام کردیم تا شرکای آن را پیدا کنیم اظهار کرد: هیچ موردی را بدون فراخوان برگزار نکردیم تا مبادا شک و شبه‌ای پیش آید.

چوبینه افزود: اقدام دیگر ما اصلاح وضعیت درمانی در درمانگاه‌ها بود که در این نظام تمام درمانگاه‌ها را حیث تخصص‌های پزشکی تنوع دادیم و ساعت پذیرش بیماران را بیشتر کردیم.

وی با بیان اینکه در منطقه ۸ شهرداری خدمات را شبانه‌روزی کردیم اظهار کرد: در منطقه ۲۰ ساعت خدمات دهی تا ساعت ۲۴ افزایش دادیم و در منطقه ۱۸ و ۱۹ سات ارائه خدمات را بیشتر کردیم.

چوبینه با اشاره اینکه طبق مصوبه شورا یک درصد هزینه پیمانکاری‌ها را صرف سلامت کارگران سلامت شهری کردیم، گفت: در همین راستا ۱۶ هزار کارگر خدمات شهری را عضو پایش سلامت قراردادیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران افزود: آقای حناچی در همین مدت کوتاهی که مشغول کار شده به شدت در حوزه سلامت پیگیری می‌کند و از من خواسته است که نگاه بهتری به فعالیت‌های ارائه شده داشته باشیم و هر بار که لازم است مساعدت سازمان‌های دیگر را هم بگیریم.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های نقدی به همکارانمان را بیش از ۱۵ درصد افزایش داده‌ایم، گفت: هیچ پزشکی وارد شهر سالم نمی‌شود مگر اینکه آن پزشک تأییدیه کمیته تخصصی را داشته باشد و ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بازنشستگان و همکاران ما دیگر نیاز به مراجعه حضوری به درمانگاه نداشته باشند و پزشک به نزد آن‌ها مراجعه کند.

چوبینه با بیان اینکه در اربعین امسال منابع مالی یک چهارم منابع مالی سال قبل شده بود گفت: در همین شرایط توانستیم خدمات گسترده‌ای را در سه جایگاه در کشور عراق ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به تفاهماتی که با سازمان بازنشستگی صورت گرفته است،گفت: چند مرکز درمانی در نقاط کم برخوردار ایجاد می‌کنیم و یکی از مراکزی که در نظر داریم مرکز جامعه پیشگیری از سرطان است، چون طی سال‌های اخیر به خاطر نوع مواد غذایی سرطان افزایش یافته است و باید به این فکر باشیم که قبل از وقوع بحران جسمی اقدام پیشگیرانه کنیم و برای این کار مرکز پیشگیری از سرطان می‌تواند به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مرکز طب کار شهرداری را دائمی و برنامه‌های اجتماعی محور را با همراهی سازمان‌های مذکور دنبال کنیم، گفت: در ۱۸ نقطه شهرداری ۱۸ مرکز آماده پایش سلامت کودکان کار هستند و کسانی که نیازمند درمان باشند از خیرین درخواست می‌کنیم تا والد درمانی آن‌ها شوند.