۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اتمام بازنگری طرح حمل و نقل ریلی جامع تهران/ طرح در راه شورای شهر

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 316977
اتمام بازنگری طرح حمل و نقل ریلی جامع تهران/ طرح در راه شورای شهر

مدیرعامل متروی تهران،خبر از اتمام بازنگری طرح حمل و نقل ریلی جامع تهران داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام درباره واریز سرانجام واریز 700میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی خط متروی تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در جلسه‌ای که دو هفته پیش با وزارت اقتصاد داشتیم، این مشکل حل شد و  قرار است هفته آینده این مبلغ به حساب مترو واریز شود. 

وی ادامه داد: این مبلغ را فقط می‌‌توانیم در توسعه خط 7استفاده کنیم. اگر تزریق شود می‌توانیم تا پایان سال ایستگاه‌هایی مثل تربیت مدرس و میدان صنعت را نیز راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه برای خط 6هیچ بودجه‌‌ای نداریم،اضافه کرد: در بخش سیویل خط 6پیشرفت بالایی داشتیم اما در بخش تجهیزات خط بسیار عقبیم. اگر بودجه تامین نشود تا سال آینده هم نمی‌توانیم این خط را افتتاح کنیم. 

علی امام همچنین با اعلام این خبر که مطالعات بازنگری طرح حمل و نقل ریلی جامع تهران که از سال 95آغاز شده بود، بلاخره تکمیل شده، اظهار کرد: این مطالعات به معاونت حمل و نقل و ترافیک رسیده و در روزهای آینده به شورای شهر،شورای ترافیک شهر تهران و شورای عالی ترافیک خواهد رسید. 

مدیرعامل متروی تهران در پاسخ به این سوال که تهران بنابر بر این مطالعات باید چند خط مترو داشته باشد، گفت: بر مبنای این طرح تهران باید 4خط اصلی دیگر و دو خط اکسپرس داشته باشد که البته اگر خط کرج را جزو خط‌های اکسپرس به حساب بیاوریم، 10خط اصلی و دو خط اکسپرس باید در پایان پرونده متروی تهران داشته باشیم. 

به گفته علی امام؛ اگر خطوط 7،6با تمام تجهیزات کامل شوند می‌توانیم روزانه 7میلیون سفر در مترو داشته باشیم. 

گفتنی است بر اثر اختلاف دولت و شهرداری تهران بر سر واریز 700میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت، این پول هنوز به حساب مترو واریز نشده که البته مدیرعامل مترو و پیش از آن دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خبر از حل شدن این اختلاف دادند.