۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگوبا اقتصادآنلاین:

چرایی واریز نشدن 700میلیارد تومان اوراق مشارکت به حساب شهرداری/ کندی تکمیل خط6 و 7مترو

۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 311441
چرایی واریز نشدن 700میلیارد تومان اوراق مشارکت به حساب شهرداری/ کندی تکمیل خط6 و 7مترو

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برداشت حقوقی متفاوت دولت و شهرداری دلیل واریز نشدن 700میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن پورسیدآقایی درباره سرانجام واریز 700میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این پول هنوز به حساب شهرداری واریز نشده است. اوراق مشارکتی که فروخته شده برای تامین منابع مالی خط 7بوده است. دو برداشت وجود دارد، یکی اینکه پول شهرداری است و باید به حساب شهرداری واریز شود تا در مترو هزینه کند. 

وی ادامه داد: یک نظر حقوقی دیگر هم وجود دارد که چون دولت می‌خواهد بازپرداخت 50درصد آن را انجام دهد، مشابه پول طرح‌های عمرانی دولت است و باید به حساب شهرداری برود که ذی‌حساب وزارت دارایی بر روی آن نظارت دارد و براساس قوانین و مقررات دولت هزینه شود. این موضوع محل اختلاف است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از وزرات دارایی و دیوان محاسبات استعلام گرفتیم، اضافه کرد: از نظر حقوقی مسئله پیچیده‌ای است،هر دو نظروجود دارد. یک معاون دیوان محاسبات می‌گوید این پول باید به شهرداری داده شود و خودش خرج مترو کند، معاون دیگری می‌گوید این پول باید به حساب وزارت دارایی برود. 

پورسیدآقایی ادامه داد: نهایتا روز شنبه در دیوان محاسبات جلسه‌ای داشتیم که موکول شد به جلسه‌ای در وزارت دارایی تا نمانیدگان بانک مرکزی،دیوان محاسبات و ما به طور مشترک صورت جلسه براساس یک برداشت حقوقی تدوین کنیم که این پول چگونه هزینه شود. 

معاون شهردار تهران همچنین از کندی تکمیل خط 6،7 به دلیل عدم تزریق بودجه خبر داد.