۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری:

به ازای هر صندلی در شهرداری بیش از سه نیرو وجود دارد/ افشانی ممکن است ٧سال شهردار تهران بماند!

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 285828
به ازای هر صندلی در شهرداری بیش از سه نیرو وجود دارد/ افشانی ممکن است ٧سال شهردار تهران بماند!

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هر گونه جذب نیروی جدید در شهرداری ممنوع است. ما با مازاد نیرو مواجه هستیم و در ازای هر صندلی در شهرداری بیش از سه نفر نیرو وجود دارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی اعطا در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران از ارسال نامه محرمانه‌ای به افشانی در ارتباط با مناطق متخلف خبر داد و گفت: این پرونده‌ها را با شماره پرونده ارسال کردم و  منتظر برخورد شهردار و معاونان هستیم.

وی در ارتباط با درج اطلاعات در سامانه شفافیت نیز اظهار کرد: اطلاعات در این سامانه کامل تر می‌شود و قرار نیست محدودیت اطلاعات ایجاد شود.باید نظارت همگانی را افزایش دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در شورای نخست مصوبه ای بود که به جز شهردار ،معاونان و شهرداران مناطق نیز باید از شورا رای اعتماد بگیرند.

جذب نیرو در شهرداری ممنوع است

در ادامه این نشست عطا در خصوص پرسش خبرنگاران که به موضوع ایمنی خط ۷ مترو و مقاومت افشانی برای تضمین بخش های بهره برداری شده سوال داشتند، گفت: خط ۷ مترو به دلیل ایمنی لازم تعطیل شد اما برخی رسانه ها معتقد بودند دلیل واقعی آن عدم ایمنی نبوده بلکه این تعطیلی سیاسی است و موضوع جدی تر از این هاست و نهادهای نظارتی گزارش هایی در این خصوص داده بودند.

وی افزود: ما در دوره پنجم تلاش می کنیم در مسائل کارشناسی از اینکه مسائل کارشناسی رنگ و بوی سیاسی پیدا کنند پرهیز کنیم. خط ۷ نیز یکی از این نمونه هاست. دو موضوع در این خط مورد انتقاد بود یکی سیگنالینگ و هواکش ها که تصمیم گرفته شد این خط ایستگاه به ایستگاه افتتاح شود. در هر پروژه ای باید پیمانکار آن را تضمین کند و اگر شهردار ایمنی آن را قبول نداشت بخش بخش این خط را افتتاح نمی کرد.

وی در خصوص اینکه چرا هزمان با بهره برداری از بخش میانی خط ۷، مسئول ایمنی آن تغییر می کند، گفت: من از این تغییر خبری نداریم و حتما آن را پیگیری می کنم.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص ورود نیروهای جدید توضیح داد: هر گونه جذب نیروی جدید ممنوع است و در کمیسیون های شورا چنین موضوعی مطرح نیست. در حالی که ما با مازاد نیرو مواجه هستیم و در ازای هر صندلی در شهرداری بیش از سه نفر نیرو وجود دارد، ما برنامه ای برای جذب نیروی جدید نداریم و تنها پست های مدیریتی است که نیروی جدید برای آن جذب شده و این حق هر معاونی است که مدیرکل هایی که با دیدگاه های وی هماهنگ هستند را جذب کند بنابراین فراخوانی برای جذب نیرو نداشته ایم.

این مقام مسئول در شورای شهر تهران درباره اینکه جستجو از سامانه شفافیت برای شهروندان مشکل است و رئیس کمیته شفافیت در دسترس خبرنگاران نیست، خاطرنشان کرد: قرار است در آستانه یک سالگی شورا همه کمیسیون ها و بخش های شورا گزارش عملکرد خود را به رسانه ها بدهند تا هر گونه ابهام و پرسشی که وجود دارد برطرف شود. همچنین سامانه شفافیت، سامانه ای که تازه آغاز به فعالیت کرده و گام به گام نیاز به اصلاح دارد و امیداریم به تدریج مشکلات در سایت حل شود و سرعت جستجو برای همه شهروندان آسان تر باشد.

اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به زودی نمایشگاهی در محل نمایشگاه های عمومی شهر تهران برگزار می شود، اما شورا با وجود تذکر نتوانسته مانع برگزاری آن در این فضا شود، تصریح کرد: این موضوع پیگیری شده و برگزاری نمایشگاه هایی از این جنس، ممنوع است و چند عضو شورا نیز این موضوع را پیگیری می کنند.

این مقام مسئول در خصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که اعلام کرده بود ۹۰ نمایده مجلس تقاضای انحلال شورا ها را دارند گفت: من از چنین موضوعی مطلع نیستم اما جایگاه شوراها در قانون اساسی محکم تر از آن است که با چنین اظهار نظرهایی جایگاه آن به خطر بیفتد.

هر عضو شورا سه کارت شناور طرح ترافیک دارد

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا صحت دارد به هر عضو شورا سه کارت شناور که یک میلیون تومان شارژ شده اهدا شده که اعطا این موضوع را تأیید کرد و پاسخ داد: این کارت ها برای کارشناسان کمیسیون ها است که وظیفه نظارتی دارند و در سال ۹۶ نیز این امکان در اختیار اعضای شورا قرار گرفت اما کارت ها برای استفاده شخصی نیست و با هر کارت دو خودرو با فاصله وارد طرح می شود اما با توجه به اینکه تنها ۴ خودرو برای تمامی کمیسیون ها وجود دارد اعضا این کارت ها را برای کارشناسان خود که بازدیدهای میدانی زیادی دارند، استفاده می کند. همچنین طرح های ترافیک خبرنگاران که به برخی نمایندگان مجلس نیز داده شده در دست بررسی است و همانطور که رئیس شورا گفتند باید پس داده شود. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رسانه هم دارند بنابراین معیار پس گرفتن این طرح ها، نماینده مجلس بودن نیست که این پاسخ اعطا مورد انتقاد یکی از خبرنگاران قرار گرفت و گفت ما نماینده مجلس خبرنگار نداریم. اینها صاحبان رسانه هستند و همانطور که در صحن گفته شد این آرم ها برای استفاده خبرنگاران است و نه صاحبان رسانه.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره مصوبه تعرفه جدید خدمات ارائه شده در بهشت زهرا نیز ادامه داد: ۶ سال است که این تعرفه ها افزایش نداشته بنابراین در برخی موارد ۳۰-۴۰ درصد تعرفه ها افزایش داشته است و تخفیف و تقسیط نیز کاملا طبیعی است زیرا برخی خانواده ها امکان پرداخت این هزینه ها را ندارند و به لحاظ شرعی و انسانی باید این خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم.

اعطا در خصوص بخشنامه های نجفی و تعهد اجرای آن از سوی افشانی نیز خاطرنشان کرد: اجرای این بخشنامه ها از لحاظ قانونی مشکلی ندارد زیرا تمامی این موارد در قانون پیش بینی شده است و بعید می دانم لغو آن در دستور کار باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه چرا شهرداری به تذکر اعضاء بی توجه است و گاهی به صورت کلی به این تذکرها پاسخ می دهد گفت: خوشبختانه بخشنامه ای از سوی شهرداری تهران صادر شده که پاسخ به تذکرهای اعضاء طی یک هفته به صورت دقیق و درست انجام شود.

همکاری بنیاد برای حفظ باغات جای تقدیر دارد

در ادامه این جلسه، خبرنگاری در خصوص نامه اخیر سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به شهرداری اشاره کرد و گفت این تغییر موضع را می توانیم به این دلیل بدانیم که شهرداری در ساخت پلاسکو چراغ سبزی به بنیاد نشان داده است. اعطا در پاسخ به این سوال گفت: این نامه جای قدردانی دارد و نشان می دهد بنیاد در خصوص فضای سبز تغییر و حفظ باغات قرار است همکاری بیشتری با مدیریت شهری داشته باشد. در حال حاضر حدود ۱۵ باغ در تملک بنیاد مستضعفان است که این نامه می تواند در حفاظت از این باغ ها، ما را امیدوار کند. همچنین شهرداری نمی تواند چراغ سبزی در خصوص پلاسکو به بنیاد نشان دهد. زیرا مشکل پلاسکو باید در کمیسیون ماده ۵ حل شود که شهرداری تنها یک حق رأی دارد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری ادامه داد: در حال حاضر تیم کارشناسی در این موسسه مستقر شده و در حال کار هستند. همچنین درخواست تمدید مهلت تحقیق و تفحص داده شده است.

اعطا درباره آخرین وضعیت احیای نهاد برنامه ریزی شهری افزود: جلسه ای برگزار شد اما جلسه دوم به دلیل عدم حضور دبیر شورای عالی شهرسازی برگزار نشد که امیدواریم به چارچوب های خوبی در این زمینه برسیم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با  عدم درج نام رسانه ها در کنار طرح ترافیک خبرنگاران از نامه پورسیدآقایی به کمیسیون فرهنگی اجتماعی خبر داد و تأکید کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک اعلام آمادگی کرده که این موضوع را با کمیسیون اجتماعی حل و فصل کند.

اعطاء درباره اینکه آیا هنوز مشکلات برج میلاد و ساخت و ساز های غیر مجاز در آن مورد اختلاف است، یادآور شد: ما به دنبال تصویر طرح جامع برج میلاد هستیم. در خصوص ساخت و سازهای شهرداری ملاک عمل روشنی وجود ندارد. برخی پروانه ندارند و برخی نیز سند که باید این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورا در خصوص عدم استفاده از اعضای شورا از وسایل حمل و نقل عمومی تصریح کرد: اعضاء علاقه مند به استفاده از حمل و نقل عمومی هستند و برخی تصمیم دارند برای تردد از دوچرخه استفاده کنند.

در ادامه این جلسه یکی از خبرنگاران در خصوص شایعه ای مبنی بر رفتن افشانی تا پایان سال است، گفت:  تلقی و باور ما این است که افشانی حداقل ۳ و حداکثر ۷ سال شهردار تهران باقی می ماند.

وی درباره نامه یکی از شهرداران برای ابقای یکی از منتصبان به پسر اسبق شهردار تهران برای قرار گرفتن در ترکیب هیئت مدیره بانک شهر نیز توضیح داد: سهام بانک شهر متعلق به کلان شهرهاست و اگر کسی از سوی یکی از شهرداران معرفی شده باشد، عجیب نیست.

اعطاء در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با وضعیت آرامستان خبرنگاران شهید مشروطه نیز اظهار داشت: بازدیدی از این منطقه داشته ایم و معاون شهرسازی نیز با وزیر بهداشت در این رابطه جلسه ای داشت و امیدواریم بین تاریخ ۱۴ مردادکه روز مشروطه و ۱۷ مرداد که روز خبرنگار است خبر روشنی در خصوص آرامگاه شهدای روزنامه نگار مشروطه داشته باشیم.