۰ نفر

در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد:

چالش مالی شهرداری تهران در سال‌97/ تخلف شهرداری مناطق در صدور مجوز برج -باغ

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷
کد خبر: 280642
چالش مالی شهرداری تهران در سال‌97/ تخلف شهرداری مناطق در صدور مجوز برج -باغ

اعضای شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور خود به موضوعاتی چون مشکلات مالی شهرداری در سال 97 و درخواست از وزیر کشور برای مقابله با شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری پرداختند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای هفتاد و یکمین جلسه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره مسائل سیاسی ، اجتماعی و ورزشی که همزمان با بازی های جام جهانی نشاط اجتماعی را به همراه داشته است برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد و نیز با توجه به مطرح شدن بحث مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی برخی چهره های سیاسی به نکاتی که از سوی رییس دولت اصلاحات در این خصوص ایراد شده بود اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدا برای تیم ملی فوتبال ایران که فردا حساس ترین مسابقه خود را در برابر پرتغال برگزار می کند، آرزوی موفقیت کرد و بیان داشت:  جام جهانی روسیه علاوه برآنکه تصویر قابل احترامی از فوتبال ایران در عرصه بین المللی ارائه کرد، موجب گردید تا درهای استادیوم آزادی بروی خانواده ها گشوده شود وشهروندان تهرانی در محیطی سالم ، با نشاط و اخلاقی اوقات فراغت خود را در کنار یکدیگر صرف کنند که امیدواریم این درها باز بمانند و با امکان یافتن حضور خانواده در ورزشگاهها محیط ورزشگاهها شاهد ناهنجاریها و نقض اخلاق ورزشی وپهلوانی توسط برخی تماشاگران است، پالایش و اخلاقی گردد.

شریعتی در ایجاد انگیزش و شورانقلابی جوانان و دانشجویان تاثیر غیرقابل انکاری داشت

وی در ادامه به روزهای گذشته که سالروز درگذشت دو شخصیت برجسته و تاثیرگذار ایران معاصر  دکتر شریعتی و دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: دکتر علی شریعتی جامعه شناس انقلابی که موج قدرتمند و با نفوذی را در فضای دانشگاهی وروشنفکری کشور ایجاد کرد و اگرچه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از دنیا رفت اما گفتمان وی در ایجاد انگیزش و شورانقلابی جوانان و دانشجویان تاثیر غیرقابل انکاری گذاشت.

مصطفی چمران، انقلابی آزاد اندیش و مدیری اهل عمل بود

محسن هاشمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران ضمن گرامی داشت یادو خاطر این شهید اظهار داشت:  شاید بتوان دکتر مصطفی چمران الگو و تراز مدیران مطلوب جمهوری اسلامی به شمار آورد، متخصصی متعهد که از یکسو از مهمترین دانشگاههای ایران و جهان فارغ التحصیل شده وبالاترین تخصص را در حوزه فعالیت خود داشت و از سوی دیگر در دینداری ، تعهد  و معنویت گوی سبقت را از مدعیان ربوده بود و مناجاتهای وی هنوز الهام بخش معنوی مخاطبان است.

رییس شورای شهر تهران مصطفی چمران را انقلابی آزاد اندیش دانست و افزود: با وجود آنکه به لحاظ تفکرات انقلابی مورد تایید و حمایت ویژه امام خمینی و خط امام محسوب می شد ، از اعضای ارشد نهضت آزادی ایران بود وهیچگاه بین انقلابی گری و مبارزه با ظلم و ستم با آزاداندیشی و آزادیخواهی تضادی نمی دید.

به اعتقاد وی  چمران ، مدیری اهل عمل بود که از بهترین ومرفه ترین زندگی در آمریکا چشم پوشید تا در کنار امام موسی صدر به یاری شیعیان بی پناه و مستضعف لبنان بپردازد و لبنان را نیز برای یاری رساندن به انقلاب ایران رها کرد، در وزارت دفاع و ستاد جنگهای نامنظم دوشادوش بسیجیان ونیروهای مردمی در خط مقدم مبارزه می کرد و با سرخی خونش ، مرد عمل بودن را گواهی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همانطور که بارها به آن اشاره و تاکید داشته ام افکار عمومی و مردم ایران از ما مسئولان خود انتظار دارند تنها به سخن گفتن و دادن شعار اکتفا نکنند و در تراز امثال شهید چمران به خدمت بپردازند، مسئولیت را وسیله و نردبانی برای بالارفتن خود وکسب امتیازات مادی نکنند، به اسم ارزش ها ، آزادی و حقوق مردم را نقض ننمایند و هر توصیه ای به دیگران می کنند خود اول به آن پایبند باشند.

باید در برابر بیگانگان صدای واحدی از ایران به گوش برسد

وی در خاتمه سخنان خود و با توجه به مطرح شدن بحث مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی برخی چهره های سیاسی لازم دانست از مواضع آقای خاتمی رییس دولت اصلاحات در رابطه با حفظ کرامت و ارزشهای دینی  و عدم نشان دادن تزلزل در برابر بیگانگان تقدیر کنیم.

رییس شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: حفظ شان و اقتدار ایران، خط قرمز و خواسته همه دلسوزان کشور است و همانگونه که جناب آقای خاتمی تاکید کرده اند، نباید بگونه ای موضع بگیریم که در برابر زیاده خواهی ها و بدعهدی های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی متزلزل جلوه کنیم، باید در برابر بیگانگان صدای واحدی از ایران به گوش برسد ، صدایی که مدافع منافع و اقتدار ملی باشد ، صدایی که با اتحاد و وفاق همه دلسوزان کشور بلندتر و قوی تر خواهد بود.

کارکرد سرای محلات شهر تهران مجددا بررسی شود

الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری با اشاره به اهداف برپایی سراهای محله گفت:سرای محلات شهر تهران مهم ترین رکن ساختار اجتماعی محلات است. افزایش مشارکت مردمی در اداره محله از طریق به کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی شهروندان، استفاده از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنین محلات، تلاش در جهت احیاء و برجسته‌سازی هویت و جایگاه محله‌ای، افزایش همکاری مشترک شهروندان و شهرداری در انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی از مهم ترین اهداف تأسیس این سراها بوده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های میدانی گویای آن است که فعالیت‌های در حال انجام در این مجموعه‌ها در بسیاری از موارد سنخیتی با اهداف تعیین شده ندارد. اکثر فعالیت‌های سرای محلات که عمدتأ فرهنگی است نه اجتماعی؛ با فعالیت بسیاری از نهادهای فرهنگی و سازمان‌ها همانند فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و حتی مجموعه‌های خصوصی هستند و همین امر موجب موازی کاری در امور فرهنگی شهر تهران شده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ضمن اشاره مجدد به اهداف تاسیس سراهای محله و نتایج آن افزود: می‌توان گفت بسیاری از این سراها در بهبود اعتماد اجتماعی به مدیریت شهری موثر نیستند. از سوی دیگر کارایی سرای محلات در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی محله‌ها که یکی از اهداف اصلی حوزه مدیریت محله است ارزیابی نشده‌اند و روشن نیست. هم اکنون بسیاری از سرای محلات با فعالیت‌های کاملاً ناهمخوان و به دور از اهداف اجتماعی مدیریت شهری دایر می‌باشند و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران به عنوان دستگاه ناظر از امکان و ساز و کار کارآمد نظارت بر عملکرد این مجموعه‌ها برخوردار نیست و به همین دلیل با ادامه این روند، سراها از اهداف خود به ویژه آموزش رفتار شهروندی و نهادینه شدن مشارکت اجتماعی دور می‌شوند.

 این عضو شورا با تأکید بر بازنگری ساختار مشارکت اجتماعی محلات، ضرورت و فوریت موارد مورد تذکرش را یادآور شد.

وی اذعان داشت: شهرداری تهران و سازمان‌ها و واحدهای مطالعاتی و پژوهشی آن بررسی دوباره ابعاد و کارکردهای سرای محلات به عنوان مرکز اجتماعی محله را با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب نظران، نتایج مطالعات تطبیقی دیگر کشورها و پیمایش‌های نظرسنجی از شهروندان در دستور کار خود قرار دهند.

 فخاری گفت: شهرداری تهران نظام و سازوکار نظارتی سرای محلات را در راستای اهداف اجتماعی مدیریت شهری به ویژه بهبود سبک زندگی، ترویج فرهنگ شهروندی، ترویج گفتمان مدیریت شهری و اعتماد سازی شهروندان و مدیریت شهری و در نتیجه بهبود عملکرد سراهای محله در وضعیت موجود تدوین نموده و با هماهنگی شورای اسلامی شهر تهران اجرایی نماید.

رییس کمیته اجتماعی در انتها خطاب به اعضای شورای شهر افزود: از شورای اسلامی شهر تهران تقاضا می‌کنم با اولویت بخشی به بازنگری در مصوبه‌های پیشین از جمله مصوبه «ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران به شماره ابلاغ 11785/1317/160و تاریخ  13/8/88» راه را برای بهبود وضعیت مدیریت اجتماعی محلات هموار نماید.

مجوز های صادر شده از سوی مناطق برای برج باغ ها لغو شود/ لزوم تجهیز ورزشگاه آزادی و اماکن ورزشی شهرداری به نماز خانه

همچنین علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در تاریخ دوم اسفند سال 96 مصوب برج باغ لغو شد. طبق ماده واحده این مصوبه مقرر شد هر گونه تشکیل پرونده و صدور پرونده جدید برای املاکی که باغ تشخیص داده شده اند از تاریخ  ابلاغ این مصوبه تا اعلام  ضوابط جدید متوقف شود.

وی ادامه داد: با وجود صراحت این امر برخی مناطق اقدام به صدور پروانه برج باغ کردند که  این امرتخلف است. ما اسامی مناطق و شماره پرونده های مذکور رابه هیات رییسه  اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورا افزود: در همین راستا انتظار می رود شهردار محترم تهران و شهرداران  مناطق با افرادی که صدور پروانه کردند برخورد شود  و دستور های صادره  ابطال  گردد.

اعطا در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تعیین و تجهیز فضای مناسب به عنوان نماز خانه در ورزشگاه ازادی و اماکن ورزشی شهرداری اشاره کرد.

سخنگوی شورا افزود: ورزشگاه آزادی بزرگترین ورزشگاه ایران است که بازیهای ملی و بازی دو باشگاه پر طرفدار کشور در آن برگزار می شود اما با کمال تاسف این ورزشگاه از داشتن نماز خانه محروم است و همانطور که از تصاویر بازی تیم های ایران و اسپانیا شاهد بودیم تعدادی از همشهریان در محوطه ورزشگاه روی روزنامه و کارتن انجام فریضه کردند. چرا باید این ورزشگاه به عنوان بزرگترین ورزشگاه کشور از نماز خانه محروم باشد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر با اختصاص  فضای مناسب برای تجهیز نمازخانه اقدام کند . همچنین انتظار می رود معاونت فرهنگی شهرداری تهران در کلیه اماکن ورزشی شهرداری این مهم را مد نظر قرار دهد.

در شرایط امروز اصناف بیش از گذشته در کنار مردم باشند/ اصناف انصاف را مد نظر قرار دهند

سید محمود میر لوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: امروز فرصت طلبان داخلی در کنار دشمنان خارجی  دارند پمپاژ یاس و ناامیدی می کنند و تذکر من به وزارت دارایی و اقتصاد است گرچه آنها دارند تلاش میکنند ولی باید جریان باید به گونه ای باشد که در این شرایط کارگر باشد ولی داریم می بینیم گرانی های اخیر ، افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش پول ملی خانواده ها را تحت فشار بی رحمانه ای قرار داده است.

وی ادامه داد: از اصناف انتظار داریم با انصاف بیشتر در کنار مردم باشند و اجازه ندهند این ناهنجاری ها به اقتصاد کشور ضربه بزند.

میر لوحی گفت: ما توانستیم در صادرات غیر نفتی به تراز مثبت برسیم ولی شاهدیم به نحو بی رحمانه ای جیب مردم خالی می شود. لذا ساز و کار مناسب تری باید تمهید شود تا به کاهش صف های خرید  دلار و ساماندهی  بنگاه های خرید اتوموبیل بیانجامد.

میر لوحی افزود: کاسبان همیشه حبیب خدا بودند و الان هم اصناف حبیب الله باشند.

ضرورت برخورد مناسب با خانواده ها در فضای عمومی و طی برگزاری مسابقات در ورزشگاه آزادی

مجید فراهانی، دیگر عضو شورا با اشاره به پخش بازی ایران_اسپانیا در  ورزشگاه آزادی گفت:  ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دکتر علی شریعتی و دکتر مصطفی چمران این اسوه های ایثار و فداکاری، تذکر بنده خطاب به نیروی محترم انتظامی شهر تهران در خصوص ضرورت برخورد مناسب با خانواده ها در فضای عمومی و طی برگزاری مسابقات ورزشی است.

وی افزود: در شرایطی که ابر و باد و مه و خورشید در کار هستند تا در جامعه ناامیدی پمپاژ کنند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، زمینه نا آرامی و تشنج توده ای را در جامعه ایجاد می کند و از سوی دیگر نخبگان نا امید از تحول و تشویق به مهاجرت می کند.

فراهانی ادامه داد: بسیار مهم است که مقامات مسئول با ایجاد امید و نشاط در جامعه، تحول های شادی آفرین در جامعه را تشویق کنند.

فراهانی گفت: کشورهای شرکت کننده در این جام برای انسجام و یکپارچگی کشورشان از این رویداد استفاده می کنند تا خوشحالی و شادی و نهایتا هیجان ناشی از برد و باخت را زمینه ای برای گسترش نشاط و شادی در جامعه کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در دیدار گذشته تیم ملی فوتبال مقابل اسپانیا، شاهد برخوردهای ناصحیح و خشن با خانواده ها در محوطه بیرونی ورزشگاه آزادی بودیم؛ به نحوی که برخوردهای فیزیکی انتظامی، فضای بسیار بدی قبل از بازی ایجاد کرده بود که خوشبختانه و نهایتا با دخالت ریاست محترم جمهوری و ورود خانواده ها به استادیوم این موضوع خاتمه یافت.

این عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از موضوعات مهم که تحولی در جامعه به شمار می رود و نقش خوبی در تحول اجتماعی و شادی بخش دارد همین موضوع است که امیدوارم با تجدید نظر و تغییر رویه گذشته از این پس شاهد حضور مثمر و شادی آفرین خانواده ها به خصوص در فضاهای ورزشی از جمله آزادی و شیرودی باشیم.

وزیر کشور با شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری جلوگیری کند

 زهرا صدراعظم نوری در جریان هفتادو یکمین جلسه شورا درباره جلوگیری از شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری گفت: : در شهر تهران حدود سه تا چهار میلیون دستگاه موتور سیکلت پلاک شده است که قریب به ۹۵ درصد آنها کاربراتوری است، بر اساس گزارش سازمان ملی استاندارد، یک موتور سیکلت کاربراتوری چهار برابر یک خودروی یورو ۲ ایجاد آلودگی می کند و در فصل زمستان قریب به ۱۲ درصد آلودگی هوای شهر تهران ناشی از موتورسیکلت های کاربراتوری است.

وی ادامه داد: موتورسیکلت های کاربراتوری به دلیل تنظیم نبودن نسبت هوا به سوخت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون تولید می کنند که در شرایط حاضر مسئله اصلی آلودگی هوای تهران و تعدادی از کلانشهرهای دیگر است.

بنا بر گفته نوری هر موتورسیکلت کاربراتوری استاندارد در هر کیلومتر پیمایش می بایست حداکثر سه گرم آلودگی تولید می کند که پس از دستکاری برای سرعت بیشتر به یک دستگاه فرسوده تبدیل شده که به جای سه گرم در هر کیلومتر در مجموع، آلایندگی ۱۵ گرم را تولید می کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیأت محترم وزیران تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد.

نوری به نامه ای که در تاریخ ۹۷.۲.۲۰ از سوی وزرای صنعت، معدن و تجارت و کشور برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است اشاره داشت و گفت: در این نامه  اعلام شده است که با توجه به عدم اطلاع برخی از شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت و به منظور جلوگیری از تبعات اجتماعی و بروز مشکلات کارگری و مساعدت برای تداوم فعالیت این شرکت ها، خواهان تصمیم هیأت وزیران جهت شماره گذاری ۹۵۴۳ دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری می باشند که این موضوع در کارگروه زیربنایی دولت بررسی و به زودی در هیأت دولت مورد تصمیم گیری نهایی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا گفت: به طور قطع هدف از وضع مصوبه  «توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری» کاهش آلودگی هوا و افزایش تعداد روزهای سالم و پاک برای شهروندان است و طبیعتاً صدور مجوز شماره گذاری مجدد موتورسیکلت های کاربراتوری، نقض این مصوبه محسوب می شود.

وی ادامه داد: هر چند که طی دو سال گذشته به جای تلاش جهت تولید موتورسیکلت های برقی و انژکتوری یورو ۳ و یورو ۴ با اضافه شدن تبصره ای به مصوبه  ممنوعیت، در سال ۹۶، ۷۴۰ هزار دستگاه و در سال ۹۵، ۴۳۰۰ دستگاه موتور کاربراتوری تولید و شماره گذاری شده است.

نوری با بیان اینکه با یک محاسبه ساده می توان دریافت، چنان که این ۹۵۴۳ دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری شماره گذاری و وارد بازار شوند و برای مدت پنج سال در حدود۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش نمایند، اضافه انتشار آلودگی این ناوگان نسبت به نوع انژکتوری بالغ بر ۱۴۰ هزار تن خواهد بود گفت: بنابراین شماره گذاری مجدد موتور سیکلت های کاربراتوری اگرچه مشکل چند وارد کننده و قطعه ساز را حل می نماید اما مشکل آلودگی هوا را تشدید نموده و سلامت شهروندان را تحت تأثیر جدی قرار می دهد.

وی در پایان  در جهت سلامت شهروندان شهر تهران از هیأت وزیران به ویژه وزیر کشور که خود واقف به چالش ها و مشکلات کلانشهر تهران خواست که با شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری در سال ۹۷ به طور جدی مخالفت نمایند.

شهرداری تهران در سال 97 با چالش مالی مواجه خواهد بود

سید حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در ارائه اولین گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه سال 97 در فروردین‌ماه در ارزیابی کلی، گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف است دربرش عملکردی ماهانه خود نسبت به تأمین منابع در سقف 14 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند، اما در ماه نخست امسال شهرداری تهران توانست با تحقق 50 درصد منابع، 7 هزار و 251 میلیارد ریال را تحصیل و هزینه کند.

وی ادامه داد: تحقق 50 درصد منابع نشانگر آن است که شهرداری تهران در سال 97 با چالش مالی مواجه خواهد شد و بار این چالش‌ها بر فرآیند  توسعه و عمران شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی اثرات نامطلوب خواهد گذاشت.

خزانه‌دار شورای شهر تهران در بخش عملکرد درآمد نیز تصریح کرد: در این بخش منابع در ماه نخست امسال شهرداری تهران با کسری عملکرد 7 هزار و 273 میلیارد ریال نسبت به بودجه مصوب مواجه بوده که عمده این کسری مربوط به بخش درآمدها است، درحالی‌که شهرداری مکلف به تأمین 47 درصد منابع از این محل بوده است.

رسولی اظهار کرد: شهرداری مکلف به تأمین 47 درصد منابع از این محل بوده، اما ما شاهدیم تنها توانسته است مبلغ یک هزار و 523 میلیارد ریال معادل 21 درصد از منابع خود را از محل درآمدها تأمین کند و با کسری عملکرد 25 درصدی در این بخش مواجه است.

وی بابیان اینکه در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که عمدتاً به عوارض تغییر کاربری، واگذاری مازاد تراکم مجاز و فروش اموال و املاک شهرداری است ما شاهد عملکرد 3 هزار و 619 میلیارد ریالی هستیم، گفت: در این بخش نسبت به مصوب شورا با مازاد عملکرد 16 درصدی مواجه هستیم در حقیقت شهرداری تلاش کرده تا بخشی از کسری عملکرد خود در بخش درآمدها را تا حدی که تقاضا و مراجعه برای تأمین منابع از محل درآمدهای ناپایدار ناشی از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای بوده از این محل تأمین کند به‌نحوی‌که 50 درصد منابع ماه نخست اداره شهر و شهرداری در سال 1397 از این محل تأمین‌شده است.

رسولی در خصوص بخش منابع حاصل از دارایی‌های مالی تصریح کرد: ما شاهد مازاد عملکرد 691 میلیارد ریالی شهرداری در تأمین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام و سایر شیوه‌های تأمین مالی هستیم، بر همین اساس منابع حاصل از دارایی‌های مالی به‌جای آنکه سهم ده‌درصدی از منابع فروردین‌ماه را طبق مصوبه شورا به خود اختصاص دهند، با مازاد عملکرد 19 درصدی نسبت به مصوب سهمی نزدیک به 30 درصد از منابع فروردین‌ماه را به خود اختصاص داده‌اند و این هشداری است بر آغاز چرخه ایجاد بدهی برای اداره شهر و شهرداری که لازم است با تدابیر ویژه از سوی شهردار تهران برای حل این مسئله اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه نیز تأکید کرد: در بخش عملکرد مصارف شش‌ماهه نخست سال 96 شهرداری تهران، متأسفانه عملکرد مالی خود را به تفکیک بخش‌های هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی ارائه کرده است که این امر البته متأثر از تداوم دوره اجرای بودجه سال 96 تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس ماده 24 آیین‌نامه شهرداری‌ها بوده و شایسته است نسبت به ثبت بروز اسناد هزینه و ارائه گزارش هزینه در ماه آتی از سوی شهرداری اقدام لازم صورت پذیرد.

رسولی ادامه داد: امیدوارم این روند گزارش دهی حساب‌ها درآمد و هزینه شهرداری که برابر قانون آغازشده است زمینه‌های انضباط مالی و حاکم شدن قانون بر رویکردهای مالی و معاملاتی شهرداری را تقویت کند و شهروندان را از روند مالی شهری می‌گذرد و این آگاهی زمینه‌ساز پرسشگری و تقویت نظارت شهروندان را فراهم سازد.

وی گفت: مطمئناً تغییرات و تحولات اقتصادی بر عملکرد مالی شهرداری تهران تأثیرات مستقیم و غیرقابل‌انکاری دارد و این امر شهرداری را با چالش تأمین منابع برای اداره شهرداری و تأمین هزینه‌های نگهداشت و توسعه شهر مواجه خواهد بود و ضروری است به‌منظور مدیریت اثرات این چالش‌ها از سوی شهردار تهران در تعامل و همراهی با همکارانم در شورای شهر تهران تدابیر و راه‌حل‌های مناسبی تبیین و ملاک عمل قرار گیرد.