۰ نفر

عامل ۷۰درصد آلودگی هوای پایتخت مشخص شد

۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵
کد خبر: 242487
عامل ۷۰درصد آلودگی هوای پایتخت مشخص شد

استاندار تهران گفت: موتورسیکلت‌ها، خودروهای فرسوده، کامیون‌های با عمر بالا و اتوبوس‌های فرسوده عامل 70 درصد آلودگی هوای تهران هستند.

محمدحسین مقیمی در مورد وضعیت آلودگی هوا و اقدامات موثر در کاهش این معضل تهران تصریح کرد: شهر تهران هشت میلیون نفر جمعیت دارد و حمل و نقل فعلی در شهر، سیستم گرمایش و سرمایش خانه‌ها و وجود کارخانه‌ها موجب ورود حجم زیادی از آلایندگی به هوای شهر می‌شود. دولت در چهار سال اخیر اقدامات مهمی برای کاهش آلودگی هوا انجام داده است از جمله تصویب آیین نامه ای در سال 93 ،که در آن تکلیف همه دستگاهها برای کاهش آلودگی هوای استان مشخص شده است. نتیجه آن این شد که در سال 92، 44 درصد آلودگی هوا داشتیم و امسال این عدد به 25 درصد رسیده است. همچنین حذف گوگرد از بنزین و توزیع بنزین یورو 4 از دیگر موفقیت‌های دولت بوده است. در حال حاضر شاهد تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر هستیم که عمل سوخت به طور کامل در این خودروها انجام نمی‌شود و تولید آلایندگی می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، وی ادامه داد: موتورسیکلت‌ها، خودروهای فرسوده، کامیون‌های با عمر بالا و اتوبوس‌های فرسوده عامل 70 درصد آلودگی هوای تهران هستند و لازم است بودجه مناسبی برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از وسایل حمل و نقل هیبریدی در نظر گرفته شود و نمایندگان مجلس و اعضای شوراها در پیگیری اختصاص این بودجه نقش مهمی دارند. موضوعی دیگری که در تهران با آن مواجه هستیم ورود روزانه 3.5 میلیون نفر از شهرهای اطراف به تهران است که اکثرا با خودروی شخصی وارد تهران می‌شوند و ایجاد حمل و نقل ریلی بین تهران و شهرستان‌ها می‌تواند در کاهش ورود خودرو موثر باشد.

استاندار تهران تصریح کرد: 30 درصد آلودگی هوای تهران نیز مربوط به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به در ویژه ادارات و دستگاههای دولتی و فعالیت کارگاهها است. شهر تهران و شهرستا‌های استان نیاز به توسعه فضای سبز دارد و به شهرداران توصیه کردیم تا اجرای طرح درختکاری را فراموش نکنند.

مقیمی در پایان سخنانش به اجرای طرح کمربندی پاکدشت به عنوان یکی از مطالبات مردم این شهرستان و پیگیری تکمیل ادامه بزرگراه همت و کمربندی سوم تهران برای کاهش بار ترافیک اشاره کرد.