۰ نفر

سیاست‌گذاران شهری سهم توان‌یابان در شهر را فراموش کرده‌اند

۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 235333
سیاست‌گذاران شهری سهم توان‌یابان در شهر را فراموش کرده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:سیاست گذاران شهری فراموش کرده اند که نابینایان، معلولان و توان یابان در این شهر سهم و حق شهروندی دارند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ الهام فخاری روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور خود که به مناسبت روز جهانی معلولان ایراد شد، افزود: توان یابان بخشی از جامعه ما هستند، حق رای دارند و در این شهر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر سازه های شهری نامناسب، آسیب زا و پر خطر است گفت: گرچه وضعیت بزرگراهها و ساختمان ها برای همه شهروندان نامناسب است اما برای توان یابان اوضاع بدتر است.

وی گفت: در کدام یک از مناطق سازه های شهری و ساختمان های عمومی، شرایط مناسب برای همه و با توجه به نیاز توان یابان پیش بینی شده است؟

فخاری همچنین با بیان این سوال که چند تن از مدیران از توان یابان هستند ، عنوان کرد: باید در سازه ها سهم همه شهروندان رعایت شود و مدیران باز خواست شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ایجاد مدیریت پویا افزود: در الگوی مدیریت پویا، مدیرانی حضور دارند که به سهم شهروندان با نیازهای ویژه توجه داشته باشند.

وی همچنین حضور جانبازان را سرمایه ارزشی جامعه عنوان کرد و گفت: چه میزان در شهر ، خرسندی و شادابی توان یابان را سنجیده‌ایم؟

وی تاکید کرد: سیاست گذاران، مدیران و شهروندان و  همه باید در برابر حق توان یابان آگاهانه تر از گذشته عمل کنیم .