۰ نفر

وحیدی: ایجاد کمیته حقیقت‌یاب توسط دشمن یک جنگ جدی علیه ایران است

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 719186
وحیدی: ایجاد کمیته حقیقت‌یاب توسط دشمن یک جنگ جدی علیه ایران است

وزیر کشور به تحرکات حقوقی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مباحث حقوقی با عناوینی چون کمیته حقیقت یاب در کنار جنگ شناختی و رسانه ای، یک جنگ جدی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احمد وحیدی روز سه شنبه در گردهمایی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: فعالیت سفرا در خارج از کشور، مجاهدت مستمر در دفاع از منافع ملی است. دشمن در شرایط فعلی، جنگی همه جانبه را طراحی و اجرا کرده که حوزه های شناختی، ادارکی و نفوذ در افکار عمومی را هدف گرفته است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در این حوزه ها، ابتکار عمل و پیشتازی را در دست گیریم، اضافه کرد: در این جنگ، روایتگری و روایت اول، اهمیت بالایی دارد و دشمن با تسلط رسانه ای و در مقاطعی غفلت داخلی، در ذهن و افکار مردم در اقصی نقاط جهان، تصویری غیر واقعی از ایران عزیز به نمایش درآورده است.

وحیدی با اشاره با اغتشاشات سال گذشته و تلاش رسانه های معاند برای نفوذ در افکار عمومی و وارونه جلوه دادن حقایق، یادآور شد: سیاست مداران ارشد خارجی هم در تله این محاسبات غلط افتادند و کاملا معلوم بود بدون توجه به واقعیت های کشور، اسیر روایتگری معاندان شده اند.

وی اظهار کرد: آنها با اختلال محاسباتی و بسیار ناشیانه، وارد کارزار بی فرجامی شدند که شکست محتوم، نتیجه آن بود. هرچند که عادت دارند ضعف های وحشتناک خود را بپوشانند و اجازه نمی دهند روایت صحیحی از مشکلاتشان به گوش مردم برسد.

 وحیدی به ادعای غرب در زمینه دفاع از زنان هم اشاره کرد و گفت: آمارها به خوبی گویای مشکلات عدیده زنان در اروپا و آمریکا است در حالی که آنها سعی در بزرگنمایی هر نکته ای در کشور ما دارند که گاهی حتی واقعیت بیرونی هم ندارد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در برابر این رفتار دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید فعالانه در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم، تصریح کرد: سفرای عزیز مسئولیت بزرگی در این زمینه بر عهده دارند. امروزه کار رسانه ای و فرهنگی به یک مساله جدی تبدیل شده است.

وحیدی تاکید کرد: باید در بیان واقعیات کشور و دستاوردهای آن، پیشتاز باشیم. آنها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران، مقتدر است و دچار تزلزل نخواهد شد اما تمام تلاش آنها بر ایجاد تزلزل بین دوستداران انقلاب اسلامی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، عنایات حضرت ولی عصر(عج)، هدایت های حکیمانه، مستمر و میدانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دستگاه های ذیربط، هیچ خدشه ای نمی تواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در میدان تبیین و رسانه بیش از پیش فعال باشیم، گفت: ما باید برای تنویر افکار عمومی جهان نسبت به جمهوری اسلامی اقدام کنیم.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به تحرکات حقوقی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مباحث حقوقی با عناوینی چون کمیته حقیقت یاب در کنار جنگ شناختی و رسانه ای، یک جنگ جدی است. آنها به دنبال واقعیت نیستند و برای فشار بر جمهوری اسلامی، این اصطلاحات را طراحی کرده اند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته، نیروهای انتظامی و امنیتی خویشتنداری کردند که تعداد شهدا و مجروحان این نیروها گواه آن است، ادامه داد: آنها به دنبال اختلافات قومی و ایجاد شکاف با نظام بودند و تبلیغات دروغین زیادی را در این زمینه انجام دادند.

وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای دیپلماسی عدالت خواهانه است، اظهار کرد: در این دیپلماسی عدالت خواهانه از همه کسانی که در سراسر جهان تحت ظلم و ستم قرار گرفته اند، حمایت می کنیم.

وی افزود: در این دیپلماسی عدالت خواهانه نشان می دهیم که حق شهروندی بسیار اهمیت دارد و در جمهوری اسلامی مورد توجه است.

وزیر کشور با مقایسه رفتار دولت و مردم ایران با اتباع پناهجوی افغان و حوادثی چون غرق شدن قایق پناهجویان در کشورهای غربی، یادآور شد: در ایران اتباع خارجی همان یارانه ای را در آرد و نان دریافت می کنند که اتباع ایرانی از آن برخوردارند اما دولتمردان غربی اقداماتی چون دیوار ترامپ در مرز مکزیک، جداسازی فرزند از مادران پناهجو و اتفاقاتی که در دریای مدیترانه رخ می دهد را انجام می دهند. این نگاه ما به حقوق بشر است و دیپلماسی عدالت خواهانه ما باید ترویج شود.

رئیس شورای امنیت کشور در ادامه سخنان خود از آمادگی وزارت کشور برای انعقاد تفاهمنامه های همکاری امنیتی با کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در مساله سرمایه گذاری خارجی چه از جانب ایرانیان و چه سرمایه گذاران خارجی آمادگی کامل وجود دارد، برای این کار نماینده ویژه انتخاب شده و استانداران هم این موضوع را در دستور کار دارند. استانداران مرزی علاوه بر این، مسئولیت رسیدگی به مسایل پایانه ها و بازارچه های مرزی را هم بر عهده دارند که باید با جدیت دنبال شود.

وحیدی با بیان اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بسیار است، افزود: اغتشاشات سال گذشته برای آن انجام شد که پیشرفت ایران را می‌دیدند و می‌خواستند مانع آن شوند. جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در حال پیشرفت بوده و افول آمریکا یک واقعیت است که خروج از عراق، افغانستان، سوریه و یمن و ناتوانی در نقش آفرینی درمناسبات منطقه ای، گواهی بر این مساله است.

وزیر کشور در ادامه این برنامه به مباحث مطرح شده از سوی چند تن از نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور پاسخ داد و گفت: استانداران سراسر کشور باید ارتباط مستقیم با سفرا داشته باشند و با پیشنهاد برگزاری نشست های ۶ ماهه با سفرا توسط استان های مورد تقاضا، موافقیم.

وحیدی درباره عبور زایران پاکستانی برای مراسم اربعین از مرز ریمدان هم اظهار کرد: طرف عراقی در سال گذشته عبور این زایران از مرز ایران را نپذیرفته بود که در مذاکرات انجام شده، در مراسم امسال اربعین مورد پذیرش طرف عراقی قرار گرفته است.