۰ نفر

وحیدی: اتباع با تشکیل سازمان امور مهاجرین ساماندهی می‌شوند/ تبعه خارجی امکان خرید و فروش ملک در ایران را ندارد

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبر: 718038
وحیدی: اتباع با تشکیل سازمان امور مهاجرین ساماندهی می‌شوند/ تبعه خارجی امکان خرید و فروش ملک در ایران را ندارد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ساماندهی اتباع در دستور کار قرار دارد، گفت: اولویت برنامه دولت سیزدهم تشکیل سازمان امور مهاجرین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی پرسش‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات مردم شد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی اتباع خارجی و افغان در کشور، گفت: برای مقابله با ورود غیرقانونی اتباع خارجی مرزها باید انسداد کامل پیدا کند و این مهم در اولویت برنامه دولت سیزدهم قرار داشته و راهکار اساسی این معضل است.

وحیدی از پیگیری طرح تشکیل سازمان مهاجرین در دولت خبر داد و گفت: در موضوع اتباع افغان ملاحظاتی وجود دارد، تعدادی از آنها در بخش هایی مشغول به کار هستند که باید درست مدیریت شوند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه بسیاری از مهاجران افغان انسان‌های شریف و مورد احترام مردم ایران هستند، توضیح داد: ساماندهی اتباع در دستور کار دولت است و در این راستا تشکیل سازمان امور مهاجرین در اولویت برنامه‌ها است.

وحیدی ایجاد تنش بین ملت ایران و افغانستان را از اقدامات پشت‌پرده دشمن دانست و گفت: برخی از خبرهای منتشر شده از شرارت‌ها صحیح نیست و ما به طور مداوم با نیروی انتظامی در ارتباط هستیم.

تبعه خارجی امکان خرید و فروش ملک در ایران را ندارد

وزیر کشور درباره امکان مالکیت اموال غیرمنقول از سوی اتباع هم گفت: تبعه خارجی امکان خرید و فروش ملک در کشور را ندارد و نمی‌تواند مالکیت اموال غیرمنقول را داشته باشد. اسناد ثبتی برای آنها صادر نمی‌شود و اسناد قولنامه‌ای از سوی مراجع حقوقی و قانونی موضوعیت ندارد.

وحیدی در پاسخ به درخواست شهروندی از اهواز در زمینه تکمیل متروی این شهر نیز گفت: موضوع متروی اهواز در دستور کار است و با حل چالش‌ها با شرکت سازنده، ساخت این پروژه پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از بهبود شرایط فاضلاب اهواز خبر داد و گفت: با تکمیل طرح‌های در دست اقدام، باقی‌مانده مشکلات این حوزه هم حل خواهد شد.

وحیدی در پاسخ به دغدغه‌ اشتغال دهیاری از غرب کشور با بیان اینکه قانون، شغل دهیاران را پاره‌وقت می‌داند، توضیح داد: دهیاری نهاد عمومی غیردولتی بوده و انتخاب دهیاران بر عهده شورای شهر است و به همین دلیل دولت امکان استخدام آنها را ندارد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه از سختی شغلی دهیاران آگاه است، گفت: تلاش بر این است با برنامه‌های توانمندسازی، دهیاران را در حوزه شغلی تقویت کرده و برای آینده شغلی آنها هم تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

طرح پاسخگویی مستقیم وزرا، معاونان و مدیران دولتی به تماس‌های مردمی، از آذر ماه سال گذشته و با ابلاغ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد. این طرح در راستای تأکید و تصریح آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط مستقیم و بی‌واسطه دولتمردان با مردم بوده که با پیگیری مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

در جریان دور اول و دوم این نشست‌ها تاکنون ۳۰ وزیر، معاون و مدیر دولتی در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافته و پاسخگوی پرسش‌های مردم بوده‌اند.