۰ نفر

بهادری جهرمی خبر داد؛

جلسات فوق العاده دولت برای بررسی برنامه هفتم

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۱
کد خبر: 702671
جلسات فوق العاده دولت برای بررسی برنامه هفتم

سخنگوی دولت گفت: طی دو هفته آتی جلسات فوق‌العاده دولت در زمینه بررسی برنامه هفتم توسعه برگزار می‌شود که تا پایان سال جاری این لایحه هم تقدیم مجلس شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بخشی از جلسه هیئت دولت به ارائه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره پیش‌فرض‌ها و آسیب‌شناسی و کلیات ناظر به لایحه برنامه هفتم توسعه که در دستور رسیدگی سازمان برنامه و بودجه بود، اختصاص داشت تا متون احکام لایحه هم تدوین شود و به بحث و بررسی گذاشته شود.
وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود طی دو هفته آتی جلسات فوق‌العاده دولت در زمینه بررسی برنامه هفتم توسعه داشته باشیم که تا پایان سال جاری این لایحه هم تقدیم مجلس شود.
بهادری جهرمی یادآور شد: دولت با ایجاد چهار شهرک صنعتی در چهار استان کشور موافقت کرد. شهرک صنعتی فناوری‌های شیمیایی در شهررضا اصفهان، شهرک صنعتی استان سمنان در شاهرود، شهرک صنعتی بزرگ کردستان در شهرستان دیواندره و شهرک صنعتی شهید سلیمانی در شهرستان زرندیه استان مرکزی اسامی این شهرک‌هاست که دولت مقرر کرده به شرط استفاده از پساب‌ها و تأمین منابع آبی از آن و رعایت آمایش سرزمینی و زیست محیطی این شهرک‌ها احداث شوند.
سخنگوی دولت گفت: مطابق دستورالعملی که برای فروش کالا از طریق حراج عمومی به تصویب دولت رسیده است در خصوص کالاهای سازمان اموال تملیکی مقرر شد اموالی که دارای ارزش حداکثر تا سقف دوبرابر نظام معاملات کوچک هستند از طریق حراج برخط و خرده‌فروشی عرضه شوند و کالاهایی که تا دوبرابر نظام معاملات متوسط ارزش دارند از طریق حراج حضوری به فروش برسند.
وی افزود: همچنین حق بیمه پایه و نیز نرخ پرداختی خسارت‌های پرداختی بیمه به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از حوادث طبیعی مشخص شد و به تصویب رسید که در این مدل مناطق متناسب با خطرپذیری و پیش‌بینی بروز حوادث طبیعی، حق بیمه‌های متفاوتی برایشان پیش‌بینی شد