۰ نفر

رییس سازمان انرژی اتمی؛

نمی شود بخشی از موارد برجام را بیرون بیاورند و بعد اعلام کنند برجام وجود دارد

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 644438
نمی شود بخشی از موارد برجام را بیرون بیاورند و بعد اعلام کنند برجام وجود دارد

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی نداریم، گفت: البته در صورتی که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند، آژانس باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تعاملات سازمان انرژی اتمی با توجه به بیانیه شورای حکام علیه ایران، با آژانس بین المللی انرژی اتمی چگونه خواهد بود، گفت: روابط ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان برقرار است و براساس پادمان عمل می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برجام مواردی را به بهانه‌هایی به کشور ما تحمیل کرده و اگر قرار است، این بهانه‌ها باقی بمانند و برجام هم باشد، مسلما خلاف توافقنامه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین همه باید به تمام موضوعاتی که در برجام ذکر شده، پایبند باشند.  نمی‌شود که بخشی از موارد در برجام را بیرون بیاورند و بگویند، این مطالب جداست و بعد نیز اعلام کنند، برجام نیز وجود دارد؛ تمامی موارد باید در کنار هم پیش برود.

اسلامی بیان کرد: ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس انرژی اتمی نداریم، البته در صورتی که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند. آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ای برای سفر به ایران دارد یا خیر، اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای سفر وی به ایران نداریم.