۰ نفر

عقب نشینی رییسی از فرمان جنجالی؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 629351
عقب نشینی رییسی از فرمان جنجالی؟

بهادری جهرمی گفت: بانیان وضع موجود نمی‌توانند حل کننده مشکلات باشند ... با دستور اخیر رئیس جمهور به معاونت اجرایی، قرار است کارگروهی برای تعیین تکلیف مدیرانی که تاکنون تعیین وضعیت نشده‌اند، تشکیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سخنگوی دولت در نشست  خبری درباره دستور اخیر رییس جمهور برای شناسایی عوامل پشت پرده گرانی و تورم اظهار داشت: عوامل گرانی و تورم مشخص است. یکی از آنها حجم نقدینگی‌ ۴ هزار میلیارد تومانی به ارث رسیده از دولت گذشته است که آثار بسیاری در تورم دارد. بودجه امسال هم احکامی دارد که تورم بر جای می‌گذارد. در عین حال احکام متعدد دیگری در همین بودجه وجود دارد که آثار سوء تورمی خواهند داشت و آثار بلندمدت کسری بودجه سابق نیز از دیگر علت‌های تورم و گرانی است که دولت در حال تدبیر و اقدام برای حل آنهاست.

بهادری جهرمی ادامه داد: در نشست اخیر هیأت دولت گزارشی در خصوص مسأله گرانی و اقدامات سوداگران و سودجویان ارائه شد که نمونه خاص آن مربوط به بازار میوه و تره‌بار بود و رئیس جمهور هم در واکنش به این گزارش به دستگاه‌های نظارتی دستور داد تا زمینه‌های گرانی اخیر بررسی و عاملان آن شناسایی شوند.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «نقدینگی ۴ هزار میلیاردی میراث دولت قبل، عامل گرانی است» را مطالعه کنید