۰ نفر

اعتراض نماینده همتی به وزارت کشور درباره نامه منسوب به ستاد رییسی

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱:۲۶
کد خبر: 537471
اعتراض نماینده همتی به وزارت کشور درباره نامه منسوب به ستاد رییسی

نماینده همتی درباره میزان مشارکت گفت: عددهایی که اکنون منتشر شده حدود ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار رای تا ساعت ۲ بامداد است.

به گزارش اقتصادآنلاین، جهانبخش خانجانی نماینده عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که لحظاتی پیش آقای همتی وزارت کشور را ترک کرده اند حضور وی را برای عرض خسته نباشید به وزیر اعلام کرد، درباره نامه منتشر شده منسوب به رییس ستاد رییسی اظهار داشت: نامه نامناسبی است و اکنون خدمت وزیر کشور بودیم و ایشان فرمودند که سعی می‌کنیم با رعایت مقررات این انتخابات را پیش ببریم و  نه هنوز شمارش آرا  و نه تجمیع آنها صورت گرفته‌ است که یک کاندیدایی ادعایی کند. این حرف‌ها و رفتارها ناپخته  و نادرست است.

وی درباره اینکه اکنون شایعاتی درباره مهندسی انتخابات مطرح می شوند با تکذیب این موضوع اظهار  درباره قطعی سیستم ها اظهار داشت: این موضوع را باید مسئولین وزارت کشور بگویند. وزیر کشور گفتند تمام تلاش خودشان را می‌کنند که همه چیز رعایت شود و حقی ضایع نشود.  نامه منصوب حرف ناصواب است. 

نماینده همتی در وزارت کشور بیان داشت: خود آنها باید این را بگویند اما آن چیزی که مطرح بود این است که وزارت کشور تمام تلاش خودش را می‌کند که تمام انتخابات را به نحو احسن اجرا کند و ما نیز چیزی جز این از وزارت کشور توقع نداریم. من امیدوارم که ذائقه مردم را با این رفتارهای نادرست برای به دست آوردن چهارسال کرسی ریاست جمهوری تلخ نکنیم و آنها را فریب ندهیم. 

وی درباره میزان مشارکت گفت: عددهایی که اکنون منتشر شده حدود ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار رای تا ساعت ۲ بامداد است.  تا ساعت ۲ بامداد بیشتر امکان رای گیری بیشتر فراهم نبوده بسیاری از مردم را شعب هستند اما طبق مصوبه ستاد کرونا تا ساعت ۲ بیشتر اخذ رای انجام نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان گرد: ما و  آقای همتی از وزیر کشور خواستیم که وقت اخذ رای تمدید شود اما گفتند که طبق مصوبه‌ای از شورای نگهبان داریم این امکان فراهم نیست. قرار بوده که ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد درب محل رای گیری ها بسته شود و از افرادی که در داخل هستند رای گیری از آنها انجام شود.