۰ نفر

قاضی زاده: اختیارات دولت سلام به مدیران شهرستانی واگذار می‌ شود

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبر: 535378
قاضی زاده: اختیارات دولت سلام به مدیران شهرستانی واگذار می‌ شود

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با مردم مازندران که از صدا و سیمای استانی پخش شد، گفت: در دولت سلام تمامی شهرهای کشور به عنوان پایتخت انتخاب می‌شوند و اختیارات هیات دولت نیز به مدیران شهرستانی واگذار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق برنامه در نظر گرفته شده هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر این که برای بیان برنامه‌های مدنظرشان در برنامه‌های شبکه‌های سراسری صدا و سیما حضور می‌یابند، فرصت یافتند که از ۱۹ تا ۲۵ خرداد دیدگاه‌های خود را از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانی با مردم مناطق مختلف کشور در میان بگذارند.

اولین برنامه استانی روز چهارشنبه مربوط به عبدالناصر همتی و روز گذشته هم گفت‌وگوی استانی مهرعلیزاده برای چهار استان ایلام، خوزستان، کردستان و مازندران پخش شد و امروز هم سخنان قاضی زاده هاشمی از شبکه‌های استانی ایلام، خوزستان، کردستان و مازندران پخش شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این پیام تصویری خطاب به مردم استان مازندران اظهار داشت: مازندران دیاری سر سبز و قدیمی به طول تاریخ پنج هزار ساله با جنگل های هیرکانی، دریا که پشتیبان اهل بیت و رشد فراوانی در آزادی خواهی کشور داشته و تمام مزیت های کشور را می توان به صورت یکجا در مازندران دید.

وی با اظهار این که مشکل مزمن و معضل اصلی کشور عدم کفایت، درآمد، اشتغال، بیکاری و مساله گرانی ها است ، افزود: برای رفع این مشکلات چند سالی است که با جوانان اندیشمند بویژه بعد از مطرح شدن گام دوم توسط رهبری ، کارهای جدی و زیادی در جهت ایجاد تمدن اسلامی ایرانی با استفاده از ظرفیت جوان‌ در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی کشور سرکار آمدن این جناح یا آن جناح نیست که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیر کل به بالا یا به عبارتی ۲۷۵ اتوبوس‌ بیایند و بروند ، هرچند بمانند برخی از این مدیران رنگ عوض می‌کنند یا خودشان را در جناح های مختلف جا می‌زنند.

قاضی زاده هاشمی مشکل اصلی کشور را نوع حکمرانی و اداره کشور دانست و گفت : مساله اصلی ما نگاه به مردم در اداره کشور است که آیا مسئولان قیم مردم هستند یا کارگزار آنها، مسئولان وکلای مردم هستند.

وی تصریح کرد : در کشور بعد از انتخابات انگار تمام اختیارات ایران به مدیران واگذار شده و آنها نیز هر تصمیم که دلشان بخواهد در رابطه با سرنوشت مردم می‌گیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شاهد هستیم که دولت های ضد مردمی بدون توجه به منافع مردم ، منافع بعضی از اشخاص یا و وابستگان قدرت در دولت را مد نظر می دهند.

واگذاری اختیارات دولت به فرمانداران

وی به طراحی جدید مدل حکمرانی دولت سلام اشاره کرد و افزود: در دولت سلام تمامی امکانات و اختیارات پایتخت به شهرستان ها واگذار می شود و دولت سلام بر اساس ماده ۱۲۷ قانون اساسی ، اختیارات اجرایی خودش و همه هیات وزیران را در حوزه تصدی به فرمانداران واگذار می کند و فرمانداران نیز در قبال آن مسئولیت خواهند داشت تا به مردم خودشان پاسخگو باشند.

هاشمی با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه مسئولان جلب رضایت مردم است ، افزود: بر اساس این طرح، مسئولان استان و شهرستانها با پیشنهاد و نظر مردم و نخبگان انتخاب می شوند و اگر یک سوم از مردم از عملکرد آنان اعلام عدم رضایت کنند توسط دولت آن مدیر عزل می شود . برای اجرای این امر یک سامانه ای طراحی شده که مردم می توانند نظرات خودشان را در باره عملکرد مدیر بیان کنند ضمن اینکه نظرات بیان شده در این سامانه کاملا قابل راستی آزمایی است تا بناحق مدیر عزل نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : امروز یکی از دغدغه ها و گله مندی های مردم عزیز  مازندران در رابطه با انتصاب مدیران است و این گله مندی ها بیشتر نسبت به کارآمدی ، عملکرد و غیر بومی بودن و امثال این موارد است و ما در دولت سلام یک نظام انتصابات تحت عنوان نظام انتصابات دولت سلام طراحی کرده ایم. ما در این نظام انتخاب مدیران استان برعهده استاندار است و به او واگذار شده است و در رابطه با استانداران یک نظام شایسته گزینی طراحی کرده ایم به طوری که در یک شبکه کاملا شفاف مدیران از سوی افراد معرفی می شوند و از آنها آزمون گرفته می شود .

قاضی زاده هاشمی افزود: این آزمون شامل آزمون هوش  ،هوش هیجانی ، مشارکت جویی ، قاطعیت در تصمیم گیری و مجموعه این مولفه ها مدنظر است و پس از آن تست های روانشناسی و ... برای مدت دو ماهه طراحی می شود و برای آن که آنها با برنامه راهبردی دولت آشنایی پیدا کنند و مجموعه تیم دولت را بشناسند و در نهایت بین افرادی که صلاحیت دارند نخبگان استان کسی را به عنوان استاندار انتخاب و به دولت معرفی می کنند. به عبارتی نظر مدیران استان در انتخاب نخبگان مطمع نظر و ملاک است .

او ادامه داد: با توجه به انتصاب استاندار این سوال پیش می آید تا کی این مسئول عزل خواهد شد ؟ ما یک سامانه صدور طراحی کرده ایم که  در واقع یک سامانه احراز هویت الکترونیک است . مردم در این سامانه که در اختیار دولت است گزارش می دهند و اعلام می کنند که از عملکرد استاندار رضایت ندارند و در صورتی اگر یک سوم مردم استان این درخواست را امضا کردند آن زمان این استاندار از سوی دولت عزل خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: به عبارتی وظیفه اصلی استانداران و مدیران محلی حفظ و کسب رضایت مردم است . دولت سلام دولت گفت و گو است و هیچ  تصمیمی را بدون مردم نخواهد گرفت  مردم باید بخواهند تا یک عملی رخ دهد و اگر مردم نخواهند آن اتفاق بیفتند یا آن تصمیم دولت را تائید نکنند آن تصمیم جاری و ساری نمی شود .

وی تصریح کرد : هدف اصلی کارگزاران دولت سلام حفظ حرمت ، کرامت ، پاسخگویی مردم است . اینجاست که ارباب رجوع معنا پیدا می کند و مورد تکریم در دولت قرار می گیرند. اگر هیچ اقدام بازدارنده قوی وجود نداشته باشد آن مسئول طبیعتا حقوقش را دردیافت می کند و جواب درست حسابی هم به مردم نخواهد داد. زمانی که پی ببرد نارضایتی مردم نسبت به رفتارش وجود دارد و باعث  عزل او می شود آن زمان رفتارش تغییر خواهد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت :  امروز این سامانه طراحی شده و بالا می آید و مردم در آن سامانه اظهار نظر می کنند و گزارش می دهند که چنین مدیری قابل هست یانه ؟ در صورت رضایت مندی هم از درصدی یعنی حدود ۷۰ درصد افزایش یابد آن وقت آن مدیر ارتقا پیدا خواهد کرد به عبارتی اگر یک مدیریتی فرماندار است در فهرست استانداران یا معاونان استانداران قرار خواهد گرفت .

قاضی زاده هاشمی افزود : ما هم در مورد عزل و  هم در مورد ارتقا ، نظر مردم را در نظر گرفته ایم. در گام دوم سعی می کنیم مدیریت ها را مدت دار کنیم . حکم های ما سه ساله یا چهارساله خواهد بود و در ادامه از عملکرد آن مدیر از مردم می پرسیم اگر مردم و به عبارتی ذینفعان به فرض مثال اگر فردی مدیر آموزش و پرورش شهرستان است معلمان و اولیای دانش آموزان از عملکرد او راضی باشند جایگاهش حفظ می شود. اگر رضایت بالا باشد جایگاه او ارتقا پیدا می کند و اگر رضایت پائین باشد برای ادامه کار با او حداحفاظی می شود.

وی ادامه داد : چنین سامانه ای طراحی شده برای آنکه مدیران به مردم پاسخگو باشند، بنا بر این مساله جایگاه اصلی او بستگی به کسب رضایت مردم و ارتقای عملکرفنی او دارد .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت :  بنده سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی هستم فزند ملت ایران ، یک شهرستانی ، سیاستمدار جوان ، جوانترین کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری ، دانشیار دانشگاه ، فردی که ۱۳ سال نماینده شما در مجلس شورای اسلامی بودم و در این سال ها با مهم ترین مسائل مردم مانند مسائل اصناف در اقصی نقاط کشور آشنا شده  است.  فردی که فرصت دیدار مردم در کشور را داشته لمس و حس  کرده و فهمیده است کسی که مشکلات را درک کرده ، توانمندی ها را فهمیده ، پی برده که ما مردم خیلی خوب ، جوانان بسیار خوب و عالمی داریم و حتی مدیران خیلی خوبی داریم که متاسفانه سرجای خودشان قرار نگرفته اند و یا از دایره دولت به علت عدم بله قربانگویی به صاحبان  زر و زور بیرون قرار گرفته اند.

قاضی زاده هاشمی افزود : امروز رهبر فرزانه و منابع بسیاری داریم و در کنار آن از توانمندی های بسیاری برخوردار هستیم ، اما از طرفی روش اداره کشور ما روش صحیحی نبوده است به همین خاطر نهضت جوانانه شکل پیدا کرده است و بنده نه به عنوان یک نامزد و یک نفر بلکه به عنوان نماینده یک جریان فکری که جوانان به پا خواسته شما برای ساخت ایران جدید ، کشوری قدرتمند ، بدون تبعیض و عادلانه با رویکرد و روش جدید و  اقدامات موثر پا به میدان گذاشته ام تا بتوانم به همت شماها به نتیجه برسم .

وی گفت : به همین خاطر دولت سلام به همه سلام می گوید .به مردم و آینده سلام می گوید. به همه اقوام ، گروه های مختلف اجتماعی هستند اصناف و جنسیت های مختلف ، کودک ، جوان و میانسال و افراد مسن همه سلام می گوید و سلام به تبار گرایی ، سلام به سیاست زدگی ، سلامت به حاشیه سازی و سلام به عدم توجه مردم و خودش را وقف می کند این دولت ، این دولتی که فرزندان شما هستند که  بیست و چهار ساعته ، مجاهدانه و شبانه روز تلاش می کنند در کنار شما در کل سرزمین تا بتوانند ایران را به آن نقطه متعالی برسانند.

ظرفیت مازندران برای داشتن درآمد بالا

وی وسعت استان های مازندران، گلستان و گیلان را به اندازه کشور هلند دانست و گفت: هلند از محل محصولات کشاورزی سالانه ۸۰ میلیارد دلار کسب درآمد می کند و استان مازندران هم می‌تواند با حمایت دولت کمابیش به همین اندازه با توجه به ساحل، تنوع اقلیمی ، منابع آبی و شرایط آب و هوایی این درآمد را کسب کند.

قاضی زاده هاشمی افزود : دولت‌ها باید زمینه ای فراهم کنند تا مازندران با داشتن یک ذخیره بی نظیر جنگلی و طبیعی، سواحل زیبا و منابع فوق‌العاده‌ای بتواند یک وضعیت منحصر بفرد گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به مهمان نوازی مازندرانی ها ، ادامه داد : متاسفانه حجم بالای مسافرانی که به صورت ناگهانی در چند روز تعطیلات به این استان سفر می کنند و علاقه به خرید ویلا و تملک زمین و تبدیل کاربری زمین ها از کشاورزی به ویلا معضلات زیست محیطی ایجاد کرده و موجب گرانی زمین، مسکن شده و زندگی مردم به از حالت طبیعی به زندگی کلان شهر ها تغییر یافته است.

واردات برنج در فصل برداشت

وی به قیمت گذاری محصولات کشاورزی اشاره و آن را نامطلوب توصیف کرد و گفت : در فصل برداشت شاهد واردات حجم زیادی برنج خارجی هستیم که عملا مشکل بزرگی برای برنجکاران ایجاد کرده و این در حالی است که سه استان شمالی کشور قادر به تامین برنج مورد نیاز کشور هستند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کاهش سرمایه گذاری صنعتی در مازندران اشاره کرد و افزود : باید به جای سرمایه‌گذاری صنعتی آلاینده از تکنولوژی های سبز بهره گرفت تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت مردم مازندران بتوانیم صنایع قدیمی استان همچون نساجی را با نوسازی دستگاه ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در این استان ، اظهار داشت : با توجه به مشکلات زیادی که بیماری های مسری همچون کرونا در این استان ایجاد کرد باید توسعه خدمات درمانی بویژه بیمارستان های نیمه کاره و موضوع زیست محیطی و پسماند زباله با تفکیک و فعال شدن زباله سوزها با حمایت دولت اجرایی شود.

معرفی مازندران

وی گفت: مازندران ، منطقه ای سرسبز به طول تاریخ هزاران سال با جنگل های هزاران سال هیرکانی ، منطقه دیلمان و طبرستان منطقه ای که پشتیبان اهل بیت بوده و قدیم الایام آزادخواهی رشد و توسعه فراوان داشته و تقریبا همه مزیت هایی که در کشور جمع کرد و می شود در این استان جمع کرد. 

قاضی زاده هاشمی همچنین با نام بردن تک تک شهرستان های مازندران و تیم نساجی افزود : اینکه توفیق پیدا کردم با شما از نزدیک گفت گو کنم بسیار خوب است و اینکه نتوانستم از نزدیک خدمتان برسانم مجددا عذر خواهی می کنم.

وی گفت و گویش را این جمله به پایان برد : مردم عزیز مازندران سلام .

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رییس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.