محسن رضایی مدیر تعداد خبر 117

  • عنوان شغل

    معاون اقتصادی رییس جمهور

    دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

    دبیر ستاد اقتصادی دولت

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

    رییس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام

    مدرس دانشگاه امام حسین

    مدرک تحصیلی

    کارشناسی رشته مهندسی مکانیک؛ دانشگاه علم و صنعت

    کارشناسی اقتصاد؛ مرکز آموزش سازمان برنامه و بودجه

    کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد؛ دانشگاه تهران

     

     

    سوابق اجرایی

    نخستین فرمانده واحد اطلاعات سپاه

    فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

    از پایه‌گذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

     

    توضیحات

    محسن رضایی (سبزوار رضایی میرقائد) ۱۰ شهریور سال ۱۳۳۳ زاده شد. او  هم‌اکنون به‌عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند و همچنین مدرس دانشگاه امام حسین است.

    رضایی از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ نخستین فرمانده واحد اطلاعات سپاه بود و در سال ۱۳۶۰ با حکم آیت‌الله خمینی به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و تا ۱۳۷۶ برای مدت ۱۶ سال در این جایگاه فعالیت کرد. در پی استعفاء از فرماندهی سپاه پاسداران در سال ۱۳۷۶ از حضور در کلیه نیروهای نظامی نیز کناره‌گیری کرد و وارد دنیای سیاست شد. در سال ۱۳۷۶ با حکم رهبر انقلاب، به سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و از سال ۱۳۷۹ نیز ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت.

    او تاکنون ۴ بار وارد انتخابات شده است. سال ۸۴ که دو روز مانده به رای‌گیری انصراف داد. ۸۸ و ۹۲ که تا پایان ماند و رای نیاورد. او  در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰، برای سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت نام کرد. رضایی ابتدا اعلام کرده بود که در صورت شرکت سید ابراهیم رییسی در انتخابات، کناره گیری خواهد کرد اما بعد از ثبت نام رییسی، در انتخابات ثبت نام کرد و اعلام کرد که قصد کناره گیری ندارد.