۰ نفر

عبدالناصر همتی؛

برنامه من کنترل نقدینگی است / اختیارات من در بانک مرکزی محدود بود

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 532547
برنامه من کنترل نقدینگی است / اختیارات من در بانک مرکزی محدود بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه من کنترل نقدینگی است و اینکه تاکنون برای حل آن اقدامی نکرده ام اختیارات محدود من در بانک مرکزی بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رییس کل سابق بانک مرکزی در گفتگو با رادیو ایران در ویژه برنامه شمارش معکوس گفت: از اوایل انقلاب در بخش‌های مختلف مسئولیت داشتم و ۴۱ سال در کشور مسئولیت داشتم.

همتی ادامه داد: تقریبا ۳ دهه گذشته با ۳ متغیر کلان اقتصادی نشانه‌ای از بهبود وضع اقتصادی در کشور ندیدیم. رشد اقتصادی، تورم و بی کاری سه مشکل ما هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین رکن رسیدن به سرمایه گذاری در کشور از سال ۸۲ هیچ گونه رشدی نداشته است و بدتر از آن رشد اقتصادی نوسان داشته است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: اقتصاد ما پیش بینی ناپذیر شد. مسئله بعدی ما تورم است و تورم ما در ۲۰ سال گذشته حدودا همیشه میانگین ۲۰ درصد بوده است که نرخ بیکاری ما هم بالای ۱۰ درصد بوده است و فرصت اشتغال هم کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه علت مشکلات کنونی ما حاکم بودن رییس جمهور سیاسی بوده و سیاست بر اقتصاد حاکم بوده است خاطر نشان کرد: برنامه من کنترل نقدینگی است و اینکه تاکنون برای حل آن اقدامی نکرده ام اختیارات محدود من در بانک مرکزی بوده است.