۰ نفر

چه افرادی می توانند جراحی لاغری انجام دهند؟

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 719922
چه افرادی می توانند جراحی لاغری انجام دهند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با رعایت رژیم غذایی سالم می‌شود از بروز چاقی و اضافه وزن جلوگیری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب شهابی  فلوشیپ جراحی و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آمار ها نشان می دهد که حدود دو سوم یا همان ۶۰ درصد از افراد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن هستند.

به گفته وی بنا بر نظر متخصصان، چاقی ریشه بسیاری از بیماری ها مانند چربی خون، بروز سکته قلبی، فشار خون، دیابت نوع دوم، کمر درد و حتی نازایی در بین زنان خواهد بود.

او افزود: در دوران کرونا به دلیل در خانه ماندن، میزان چاقی افزایش یافته است. شیوع چاقی در ایران نسبت به ۵۰ سال گذشته ۵/۵ برابر شده است و شیوع چاقی در بین نوجوانان به دلیل انجام بازی های رایانه‌ای افزایش یافته است.

او بیان کرد: چاقی به عنوان یک معضل در بین کشورهای دنیا مطرح است.

او ادامه داد: چاقی به عنوان مهم ترین عامل قابل پیشگیری مرگ و میر در بین افراد است. بارعایت رژیم غذایی سالم و انجام تحرک های لازم افراد می‌توانند از بروز چاقی و اضافه وزن جلوگیری کنند.

او گفت: انجام جراحی چاقی برای افرادی تعریف شده است که شاخص توده بدنی آن‌ها، بالای ۳۵ است. اگر افراد سایر روش های کاهش وزن را امتحان کرده و در این خصوص موفق نبوده اند، در این زمان متخصصان توصیه به انجام عمل جراحی چاقی خواهند کرد.