۰ نفر

عوارض خطرناک مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمّی

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 711937
عوارض خطرناک مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمّی

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور نسبت به عوارض خطرناک مسمومیت با قارچ های سمی هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن نوری ساری گفت: همه ساله با شروع فصل بهار و به دنبال بارندگی های فصلی شاهد رویش قارچ های خودرو در دامنه طبیعت هستیم که از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به همین دلیل مصرف آنها همه ساله موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان می شود.

وی افزود: مصرف این قارچ ها می تواند به بروز علایمی چون تهوع، استفراغ، دل درد، علائم گوارشی و یا در برخی موارد به نارسایی کبدی و حتی مرگ منجر شود.

دکتر نوری همچنین با اشاره به رواج مصرف انواع مختلف قارچ تحت عنوان مجیک ماشروم به عنوان یک ماده محرک در میان جوانان، نسبت به مخاطرات مصرف این مواد از قبیل بروز اختلالات روانی، توهم ، تشنج، اختلالات رفتاری و آسیب زدن به خود و دیگران ابراز نگرانی کرد.

معاون سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه عوارض و اختلالات روانی مصرف این مواد غیرقابل پیش بینی و کنترل بوده و ممکن است ماه ها و سالها بعد از مصرف به صورت ناگهانی و خودبخودی ظاهر شود.

دکتر نوری از تدوین دستورالعمل کنترل و درمان مسمومیت های ناشی از قارچ های سمی و ابلاغ آن به مراکز اورژانس سراسر کشور برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هموطنان خبر داد.

این متخصص فوریت های پزشکی در پایان از مردم خواست با توجه به خطرات و عوارض مرگبار و جبران ناپذیر مسمومیت با قارچ ها، تنها از قارچ های خوراکی تولید شده توسط کارخانه های معتبر استفاده کرده و از مصرف سایر انواع قارچ خودداری کنند.