۰ نفر

درمان خانگی برای پیشگیری از چین و چروک دور چشم

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۷
کد خبر: 704442
درمان خانگی برای پیشگیری از چین و چروک دور چشم

آیا برای شما هم دیدن چروک دور چشم نشانی از پیری است؟ شاید هم تصور می‌کنید که نداشتن مراقبت کافی از پوست علت چین و چروک دور چشم شما شده است.

بهترین مواد طبیعی و گیاهی برای جلوگیری از چروک دور چشم

به گزارش اقتصاد آنلاین، به‌طورکلی تجربه نشان می‌دهد که برخی عوامل ظهور چین و چروک در صورت را افزایش می‌دهند؛ فاکتورهایی مثل باد، استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب، نور خورشید، سرما و برف از جمله عوامل چروک زا هستند. اما برای درمان چروک دور چشم چه کار باید کرد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با ۸ درمان خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم آشنا کنیم.

افزایش سن و پیری یکی از بخش‌های شیرین زندگی است که نمی‌توان از آن دوری کرد که هزاران تجربه را هم پشت سر خود دارد. پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک صورت یکی از نشانه‌های پا گذاشتن به این مرحله از زندگی است. حتماً سؤالی که در ذهنتان ایجاد شده این است که چطور از چروک دور چشم رها شوید؟

به دلیل اینکه پوست زیر چشم و دور آن نازک‌تر از باقی قسمت‌های صورت است، علائم آسیب پوستی مانند لکه‌های پیری، خطوط پوستی و چین و چروک در آن رایج هستند و متأسفانه این نشانه‌ها باعث می‌شوند ظاهر شما پیرتر به نظر برسد. برخی از محصولات ضد چروک و روش‌های مراقبتی پوست و حتی ترفندهای خانگی باعث کاهش چین و چروک دور چشم می‌شود. اگر مراقبت صحیحی داشته باشید، با رفع چین و چروک صورت باعث جوان‌سازی پوست خود می‌شوید و ظاهری جوان‌تر به خود هدیه می‌کنید.

از اخم کردن و عادت‌های نادرست پرهیز کنید

عادت‌های بد زندگی‌تان را ترک کنید. اخم کردن یکی از میمیک‌های رایج صورت است که علت چروک زیر چشم در جوانی شناخته می‌شود. سعی کنید بیشتر لبخند بزنید و سعی کنید هرگز اخم نکنید. یکی دیگر از عادات بد زندگی سیگار کشیدن است. سیگار، رادیکال آزاد تولید می‌کند و باعث آسیب به سلول‌های پوستی می‌شود. خوابیدن روی یک طرف صورت بر روی بالشت هم می‌تواند ایجاد چروک صورت و دور چشم را تشدید کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

شاید هنوز هم دیر نشده باشد و بتوانید ایجاد چین و چروک صورت را به تعویق بیندازید. با وجود اینکه آفتاب احساس شادی و سلامت را به شما هدیه می‌کند، ولی به همان اندازه می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به پوست شما نیز بشود. از سوختگی پوست گرفته تا سرطان پوست و پیری زودرس عواقب جبران‌ناپذیر اشعه ماورای بنفش خورشید هستند. پس با استفاده کردن از کرم ضد آفتاب، خصوصاً زمانی که آفتاب به طور مستقیم به پوست شما می‌تابد، تا حدی عواقب آسیب‌زای خورشید را از خود دور کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که برای مدت ۴-۵ سال از کرم ضد آفتاب استفاده کرده‌اند، ۲۴ %جوان‌تر از افرادی هستند که هر وقت دلشان بخواهد از کم ضد آفتاب استفاده می‌کنند! به نظر می‌رسد که همین یک دلیل برای تشویق شما در استفاده از کرم ضد آفتاب کافی است. استفاده از عینک آفتابی را هم فراموش نکنید.

چین و چروک دور چشم

پوست خود را به صورت روزانه مرطوب کنید

با بالا رفتن سن، پوست خشک و نازک می‌شود و به همین دلیل انعطاف‌پذیری و کشسان بودن خود را از دست می‌دهد. شاید همه کرم‌های درون مغازه و فروشگاه‌ها نتوانند به طور حتم چروک‌های دور چشم و صورت را از بین ببرند، ولی به آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند. اگر کرم پوست را به درستی و با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید، رطوبت کافی به سلول‌های پوستی می‌رسد و شدت چین و چروک پوست کمتر می‌شود. این کار باعث می‌شود پوست شما روشن‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

به صورت مداوم ورزش کنید

شاید کنمی غیرمنطقی به نظر برسد ولی ورزش کردن نقش مهمی در جلوگیری از چین و چروک پوست دارد و ظاهری جوان‌تر به شما می‌دهد. حتی با ورزش کردن در سنین بالا، بعد از تداوم در انجام تمرینات مختلف، پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد. همچنین انجام برخی از ورزش‌های صورت و البته ماساژ صورت موجب رفع چین و چروک می‌شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی را در برنامه غذایی بگنجانید

اگر فکر می‌کنید که پوست تنها نشانی از تقابل با محیط بیرون بدن است، پس باید بدانید که آنچه درون بدن شما اتفاق می‌افتد هم روی پوست صورت تأثیرگذار است. استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها برای جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد، ضروری است. رادیکال‌های آزاد موجب آسیب رساندن به سلول‌های پوستی می‌شوند و علائم پیری را بروز می‌دهند. به نظر شما بهترین راه استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها چیست؟ خوردن میوه و سبزی‌های رنگی و متنوع یکی از روش‌های وارد کردن آنتی‌اکسیدان به درون بدن است. بتاکاروتن و لیکوپن، ویتامین آ، ویتامین سی و ویتامین ای از موادی هستند که روند آسیب‌رسانی رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. پیشنهاد می‌شود به سراغ رژیم غذایی سالم بروید تا علاوه بر داشتن صورتی زیبا و جوان‌تر، تمام بدن خود را هم به سوی سلامتی بیشتر بکشانید.

از کرم دور چشم استفاده کنید

هر برندی از محصولات مراقبتی پوست در ساخت و عرضه کرم دور چشم دستی بر ماجرا دارد. بسیاری از این محصولات ادعا می‌کنند که می‌توانند چروک دور چشم را کاملاً از بین ببرند و رطوبت کافی را به پوست دور چشم برسانند. برای اینکه به سراغ بهترین کرم دور چشم مناسب خود بروید، به نوع پوست و سنتان توجه کنید. با دادن اطلاعات کافی به کارشناس فروش محصول، می‌توانید نوعی از کرم دور چشم را خریداری کنید که بیشتری کارایی را برای شما داشته باشد.

قبل از اینکه به تخت خواب بروید از کرم ضد چروک دور چشم استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، به دنبال نوعی از کرم دور چشم باشید که حاوی مواد مؤثری مانند سرامید، هیالورونیک اسید، رتینول، آنتی‌اکسیدان ویتامین ای و سی و نروپتیدها باشد.

بهترین روغن‌های گیاهی برای دور چشم

باید گفت در هر خانه و البته در کابینت‌های هر آشپزخانه، موادی وجود دارد که برای سلامت بیشتر و زیبایی کارآمد هستند و می‌توانند کمک بزرگی به جیبتان هم بکنند. برای مثال روغن نارگیل یکی از موادی است که به غیر از آشپزی، تأثیرات مثبتی روی زیبایی می‌گذارد.

خواص روغن نارگیل برای دور چشم

این روغن، یکی از بهترین روغن گیاهی برای دور چشم و دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که بدن به آنها نیاز دارد. ویتامین ای و ویتامین آ درون روغن نارگیل قادرند مانند پروتئین‌های ضروری بدن تولید کلاژن را افزایش دهند (کلاژن باعث استحکام پوست می‌شود). از خواص روغن نارگیل برای دور چشم می‌توان به این موارد اشاره کرد که به ساخت سلول‌های پوستی جدید کمک می‌کند و موجب نگهداری از اتصال بافت‌های پوست می‌شود. این کار باعث جلوگیری از آویزان، خم شدن بافت‌ها و ایجاد چین و چروک می‌شود. روغن نارگیل باعث نرم شدن پوست هم گردد.

خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم

رطوبت دور چشم زودتر از باقی قسمت‌های پوست از دست می‌رود. روغن زیتون طبیعی و خالص را با آب‌لیمو یا گلیسیرین مخلوط کنید یا آن را به صورت خام استفاده کنید. برای استفاده از خواص روغن زیتون دست خود را کمی چرب کنید و به آهستگی روی پوست دور چشم و زیر چشم بمالید.

بهترین ماسک برای چروک دور چشم

استفاده از میوه و سبزی باعث درمان چروک دور چشم می‌شود. به غیر از خوردن این مواد مفید، برای درمان خانگی چروک دور چشم می‌توان آنها را بر روی پوست هم استفاده کرد. برخی از این مواد خوراکی که بیشتر توصیه می‌شوند عبارت‌اند از: خیار، آووکادو و پرتقال.

آب پرتقال خطوط و چروک‌های صورت را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این ماسک دور چشم طبیعی، یک پد پنبه‌ای بردارید و مقداری از آب پرتقال طبیعی را روی آن بچکانید. با ضربه‌های ریز و آهسته پنبه را به دور چشم خود بزنید و این کار را دو بار در روز، صبح و عصر تکرار کنید. مراقب باشید که آب پرتقال به درون چشمانتان وارد نشود. بعد از استفاده چند هفته‌ای از این ماسک دور چشم خودتان تفاوت را مشاهده می‌کنید.

خیار یکی از صیفی‌جاتی است که باعث کاهش چروک زیر چشم می‌شود. چند برش حلقه‌ای از خیار خنک را به عنوان ماسک ضد چروک دور چشم به صورت روزانه و مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی چشم‌هایتان قرار دهید. اگر مقداری عسل روی خطوط چشم بمالید و سپس حلقه‌های خیار را روی چشم قرار دهید، تأثیر آن برای رفع چروک زیر چشم بیشتر می‌شود.

آووکادو بر سلامت پوست تأثیر بسیاری دارد. این میوه دارای ویتامین آ، نوعی از رتینول است. رتینول یکی از فاکتورهای اصلی در ظاهر پوست است و باعث تحریک و رشد سلول‌های جدید پوستی و تولید کلاژن می‌شود. هر چه میزان کلاژن پوست بیشتر باشد، چین و چروک و خطوط روی پوست هم کمتر می‌شود.

درمان چروک دور چشم با روش‌های پزشکی و جراحی

روش‌های مختلفی مانند بوتاکس، فیلر، قرص، لیزر درمانی و جراحی پوست که به صورت سریع برای از بین بردن چروک صورت استفاده می‌شوند، توسط پزشک متخصص و در محیطی سالم و بهداشتی صورت می‌گیرند. باید بدانید که استفاده از بوتاکس برای مدت چند ماه چروک صورت را از بین می‌برد و لیزر رمانی، جراحی و کشیدن پوست، چروک صورت و دور چشم را برای مدت طولانی‌تری محو می‌کنند. رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی کمی دیرتر به نتیجه می‌رسد ولی مطمئن‌تر هستند.