۰ نفر

بیماری خطرناکی که با خوردن فست فود ایجاد می شود!

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 703878
بیماری خطرناکی که با خوردن فست فود ایجاد می شود!

فست فودها غذاهای پرطرفدار و خوشمزه‌ای هستند که معمولا از ارزش غذایی پایینی برخوردار هستند و برای بدن انسان ضرر دارند.

بیماری خطرناک پنهان در فست فودهای خوشمزه

به گزارش اقتصاد آنلاین، چرا فست‌فودها تا این اندازه مضر هستند و بیماری‌هایی که در اثر مصرف مداوم آن‌ها برای بدن ایجاد می‌شود، کدام است؟ انواع ساندویچ‌ها شامل برگرها، هات‌ داگ، سیب ‌زمینی سرخ کرده، مرغ، ماهی و میگوی سوخاری، استیک گوشت و مرغ، ناگت مرغ، انواع پیتزاها و... از رایج‌ترین غذاهای آماده هستند.

چاقی شکم و پهلوها

از آنجا که این غذاهای دوست داشتنی در روغن‌های مضر تهیه می‌شوند و در آن‌ها نمک، رنگ غیر مجاز و نیترات به کار می‌رود، چربی خون را افزایش می‌دهند و چاقی مفرط ایجاد می‌کنند. این چاقی معمولا در ناحیه پهلوها و شکم ایجاد می‌شود. موضوع مهم اینکه علاقه‌مندان به غذاهای آماده و فست فود، نسبت به دیگران کالری، نمک و چربی بیشتر و در مقابل ویتامین، مواد معدنی و مفید غذایی کمتری دریافت می‌کنند. همچنین نوشابه ‌هایی که لذت خوردن فست فودها را دوچندان می‌کند نیز ارزش غذایی چندانی ندارند و دارای قند و کالری زیاد هستند که این موضوع نیز موجبات چاقی را فراهم می‌کند.

فست فود

بیماری‌های قلبی عروقی

از دیگر مضرات خوردن فست فودها این است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند. مصرف زیاد این غذاهای خوشمزه سبب می‌شود تا ذائقه افراد به شوری عادت کند و در دیگر وعده‌های غذایی خود نیز نمک بیشتری مصرف کنند. زیاده روی در مصرف نمک، فشار خون افراد را افزایش می‌دهد و در نتیجه زمینه ابتلا به امراض قلبی عروقی را فراهم می‌کند.

بیماری‌های دستگاه گوارش

از دیگر مضرات مصرف مداوم فست فودها، ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش است. به دلیل اینکه در غذاهای آماده و فست فودها، ادویه‌های زیاد و متنوع به کار می‌رود، مصرف این غذاها باعث ابتلا به بیماری‌های گوارشی می‌شود و در مبتلایان به این امراض، اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. سوء هاضمه، نفخ معده، رفلاکس معده، سرطان معده و روده بزرگ از رایج‌ترین این بیماری‌ها محسوب می‌شود.

حساسیت‌های پوستی

از آنجا که در تهیه فست فودها، ادویه‌های مختلف، مواد نگهداره و تثبیت کننده‌های رنگ استفاده می‌شود و ظاهری تاثیرگذار و وسوسه انگیز به آن‌ها می بخشد، می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی، خارش، کهیر و حتی حساسیت‌های تنفسی شود.

پوکی استخوان

در غذاهای آماده و فست فودها اغلب، کلسیم و املاح معدنی اندکی وجود دارد که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند. همچنین مصرف نوشابه‌های گازدار در کنار این غذاهای دوست داشتنی نیز جذب کلسیم را کاهش می‌دهد و نقش موثری در احتمال ابتلا به پوکی استخوان دارند.