۰ نفر

موقع خواب چراغ ها را خاموش کنیم؟

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 703151
موقع خواب چراغ ها را خاموش کنیم؟

قرار گرفتن در معرض نور قبل و حین خواب می‌تواند چرخه طبیعی خواب و بیداری را مختل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین،  حتما شنیده‌اید که خوابیدن در تاریکی مطلق می‌تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد و در روز بعد احساس شادابی و انرژی داشته باشیم. چیزی که ممکن است شما را شگفت‌زده کند این است که خوابیدن در تاریکی می‌تواند طول عمر را نیز بهبود بخشد.

قرار گرفتن در معرض نور قبل و حین خواب می‌تواند چرخه طبیعی خواب و بیداری را مختل کند و به خواب رفتن و به خواب ماندن سخت‌تر شود. قبل از اختراع چراغ‌های برقی، مردم هنگام خواب در معرض حداقل نور قرار می‌گرفتند،‌ اما حالا ما در شب از سوی منابع نوری زیادی احاطه شده‌ایم، از تلویزیون و صفحه نمایش کامپیوتر گرفته تا گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از جمعیت جهان و بیش از 99 درصد از افراد ساکن در ایالات متحده یا اروپا در مناطقی با آلودگی نوری قابل توجه زندگی می‌کنند.

عواقب قرار گرفتن در معرض نور در شب را نباید نادیده گرفت. تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مصنوعی در شب و شرایط سلامتی از جمله بیماری قلبی، چاقی، دیابت و سرطان را به هم مرتبط می‌کند.

خوابیدن در اتاق تاریک می‌تواند کیفیت خواب را با تنظیم تولید ملاتونین بهبود بخشد. این چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن شما را هماهنگ می‌کند، سلامت کلی شما را بهبود می بخشد و به‌طور بالقوه عمر شما را طولانی می‌کند.