۰ نفر

واکنش وزارت بهداشت به مسمومیت دانش آموزان بروجردی

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷
کد خبر: 702704
واکنش وزارت بهداشت به مسمومیت دانش آموزان بروجردی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان "طبق اطلاعاتی که تاکنون حاصل شده است مسمومیت دانش‌آموزان از نوع غیرحاد است و عوارض آن پایدار نیست"، گفت: اگر در استان‌های دیگر نیز مواردی از مسمومیت یافت شود؛ سازوکارهای بررسی علت مسمومیت اتخاذ می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پدرام پاک‌آیین درباره آخرین خبرها از بررسی علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در قم اظهار کرد:‌ تاکنون مشخص شده است که مسمومیت از نوع "غیرحاد" بوده است.

وی افزود:‌ در وزارت بهداشت کمیته علمی بررسی مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در قم با دستور وزیر بهداشت تشکیل شده است که دبیر این کمیته، معاون درمان وزارت بهداشت است؛ همچنین  اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و قم در این کمیته عضو و در حال بررسی شواهد و آزمایش‌ها هستند.

مسمومیت از نوع حاد، میکروبی و ویروسی نیست

پاک‌آیین ادامه داد: در زمان حاضر فقط مشخص شده است که مسمومیت از نوع حاد نیست و عوارض پایدار ندارد و بیماری ویروسی و میکروبی عامل آن نیست.

وی گفت: پس از مشخص شدن نتایج بررسی، به‌زودی جزئیات آن اعلام می‌شود و امیدواریم در روزهای آینده به جمع‌بندی نتایج آزمایشات درخصوص علت مسمومیت دانش‌آموزان برسیم.

واکنش وزارت بهداشت به مسمومیت برخی دانش‌آموزان بروجردی

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که "آیا علت مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در بروجرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد؟" تصریح کرد:‌ مسمومیت دانش‌آموزان بیشتر در قم تمرکز داشته است و اگر در استان‌های دیگر نیز مواردی از مسمومیت یافت شود؛ سازوکارهای بررسی علت مسمومیت اتخاذ می‌شود.