۰ نفر

لیزر درمانی، روش نوین درمان شقاق

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبر: 701562
لیزر درمانی، روش نوین درمان شقاق

آیا شما هم به دنبال بهترین روش برای درمان شقاق و شکاف مقعد هستید؟ ممکن است روش های زیادی را مانند استفاده از پماد آنتی فیشر یا درمان های گیاهی را امتحان کرده ولی بهبودی کامل را به دست نیاورده باشید.

روشی که به درمان شقاق با کوتاه ترین دوران نقاهت کمک می‌کند، لیزر شقاق یا لیزر فیشر است. این روش برای بیماران بسیار ساده تر و بی دردسر تر از سایر روش های درمانی از جمله عمل جراحی سنتی شقاق است.

چگونگی به وجود آمدن شقاق

شقاق یا فیشر ( شکاف یا ترک مقعدی، زخم مقعدی، خراش یا پارگی مقعد) به شکاف ها یا ترک هایی گفته می شود که در داخل کانال مقعد یا اطراف مقعد ایجاد می شود و عموما به دلیل موارد زیر به وجود می آید:

  • یبوست و اسهال مزمن و طولانی مدت
  • رابطه مقعدی
  • ورود اجسام خارجی به مقعد
  • بارداری و زایمان
  • بی تحرکی
  • تنگی کانال مقعدی
  • خاراندن بیش از حد مقعد
  • خشک کردن مقعد با دستمال های زبر
  • بیماری کرون
  • سرطان روده
  • بیماری های عفونتی و مقاربتی

در صورت بروز چه علائمی باید به شقاق شک کرد؟

بیماری شقاق (فیشر) با بروز برخی علائم تشخیص داده می‌شود که با مشاهده هر کدام از این علائم، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. برخی از این علائم را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • درد و خونریزی مقعدی
  • ایجاد برآمدگی و گوشت اضافه در اطراف مقعد
  • احساس سوزش و خارش در اطراف مقعد
  • درد در هنگام دفع، ادرار و سرفه کردن
  • مشاهده خراش یا ترک در اطراف مقعد

درمان شقاق با لیزر به چه صورت است؟

درمان شقاق با لیزر در یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی، به صورت سرپایی و با حداقل درد و خونریزی می باشد. در این روش درمانی با استفاده از اشعه لیزر و پرتو های عمود در یک راستا، بافت های آسیب دیده را می سوزانند و بافت های های سالم اطراف عارضه را ترمیم می کنند. بعد از جراحی نیاز به پاسنمان داخلی و بخیه نیز نمی باشد.

چرا لیزر شقاق بهترین روش درمانی برای این بیماری می باشد؟

بر اساس تجربیات بیماران درمان شقاق با استفاده از لیزر بهترین روش درمانی شقاق می باشد. زیرا گزارشات نشان می دهد پس از جراحی با لیزر درد مقعد و التهاب بیماران، تا درصد قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین بیمارانی که شقاق را با لیزر درمان کرده اند، عود بیماری پس از جراحی را گزارش نکرده اند.

مزایای درمان شقاق با لیزر در مقایسه با جراحی سنتی

درمان شقاق با لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارد و به همین دلیل است که اکثر پزشکان این روش را توصیه می کنند. در ادامه این مزایا را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد:

  1. مدت زمان کوتاه جراحی (کمتر از 30 دقیقه)
  2. بدون نیاز به بیهوشی
  3. بدون نیاز به پانسمان داخلی و خارجی
  4. تقریبا بدون درد و خونریزی
  5. دوران نقاهت کوتاه
  6. عدم ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت
  7. عدم امکان ابتلا به بیماری هایی مانند آمبولی
  8. امکان بازگشتن به سر کار از روز بعد
  9. عدم نیاز به بیهوشی عمومی و بستری
  10. انجام جراحی در مطب و عدم نیاز به حضور در بیمارستان

مراقبت هایی که بعد از لیزر شقاق نیاز است

جراحی با لیزر نسبت به جراحی سنتی مراقبت های خاصی نیاز ندارد. تنها توصیه به شما پس از جراحی لیزر شقاق، استریل و تمیز نگه داشتن محل زخم، نشستن در لگن آب گرم و مصرف غذاهای پر فیبر برای پیشگیری از یبوست است. البته در چند روز اول پس از جراحی از ورزش های سنگین نیز خودداری کنید.

آیا بعد از لیزر شقاق احتمال عود مجدد بیماری وجود دارد؟

در صورتی که مراقبت های ذکر شده رعایت شود و در هنگام دفع به مقعد فشار وارد نشود. احتمال عود بیماری نزدیک به صفر است. ولی اگر مراقبت ها رعایت نشود و به یبوست مبتلا شوید امکان عود مجدد بیماری وجود دارد.

چرا کلینیک لیزرشفا انتخاب مناسبی برای درمان شقاق می باشد؟

کلینینک لیزر شفا، با مدیریت دکتر داود تاج بخش جزء یکی از بهترین کلینیک های واقع در تهران می باشد که با انجام بیش از 20 هزار عمل موفق توانسته رضایت بسیاری از بیماران جلب کند و همچنین باعث کسب تجربه بالا توسط پزشکان شده است.

در این کلینیک الویت بر آن است که بیمار با درمان های خانگی و دارویی بهبود پیدا کند و در صورت عدم پاسخگویی درمان با لیزر پیشنهاد می شود. در حال حاضر، یکی از تخصصی ترین کلینیک های موجود در تهران کلینیک لیزر شفا می باشد که با بهترین کادر کار آموخته آقا و خانم درمان آبسه مقعد را با لیزر پیشرفته CO2 بر روی بیمار به بهترین نحو انجام می دهند.

برای گرفتن وقت قبلی و اطلاعات بیشتر راجع به لیزر شقاق یا هزینه آن، حتما با شماره های 02122361071 و 02122361072 تماس بگیرید.

منبع : drtajbakhsh.ir

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.