۰ نفر

طرح پزشک خانواده در کدام شهرهای اجرا می شود؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 701103
طرح پزشک خانواده در کدام شهرهای اجرا می شود؟

معاون وزیر بهداشت گفت: طرح پزشک خانواده از سال آینده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فرشیدی صبح امروز (۲۴ بهمن ماه) در نشست طرح پزشک خانواده استان هرمزگان، تصریح کرذ: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای ارتقای سلامت جامعه دارد و با بیماریابی به موقع از سوی پزشکان می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد.

وی با بیان اینکه این طرح اکنون در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در حال اجرا است، عنوان کرد: این طرح از سال آینده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد که البته نیاز به پوشش گسترده سازمان‌های بیمه‌گر دارد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و ۳ و بخش درمان متصل شود و معاونین درمان دانشگاه‌ها با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی تی این وظیفه مهم را پیگیری و به انجام برسانند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت عنوان کرد: طرح پزشک خانواده طرحی سلامت محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است، آموزش و پیشگیری اولویت اصلی اجرای این طرح محسوب می‌شود تا به این شکل هزینه‌های بخش درمان در کشور کاهش یابد.

فرشیدی بیان کرد: در این طرح همه کنترل‌های لازم درمانی افراد از طریق پزشکان انجام می‌شود و در صورت نیاز به دریافت خدمات از سطوح بالاتر اقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص که در این طرح قرار دارند، انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت طرح پزشک خانواده در ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: در این طرح نظام ارجاع به صورت کاملا الکترونیک و بر اساس پنل سلامت انجام خواهد شد و ارجاع و نوبت دهی از طریق سامانه سیب انجام می‌شود.

غلامعلی جاودان اضافه کرد: در این طرح باید به شکلی پیش رفت که مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت دریافت خدمات قرار گیرند و کسانی که بیمار هستند و از لحاظ مالی و دسترسی به خدمات مشکل دارند، شناسایی و به آنان رسیدگی کنیم.