۰ نفر

اگر کمردرد داری سمت این کفش ها نرو

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۲
کد خبر: 699481
اگر کمردرد داری سمت این کفش ها نرو

کمردرد به عنوان یکی از بدترین دردها در زندگی انسان در نظر گرفته می شود. این درد به ویژه زمانی که شما را از کارهای روزمره چون راه رفتن یا رانندگی منع کند، کلافه کننده تر خواهد شد.

اگه کمر درد داری این کفش ها رو نپوش

به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از مهم ترین علت های کمردرد در بانوان پوشیدن کفش های نامناسب از جمله کفش های پاشنه بلند است. البته در این مقاله می خواهیم با دلیل به شما نشان دهیم که چگونه سایر کفش ها چه در بانوان و چه در آقایان می تواند سبب کمر درد شود.

چگونه کفش ها باعث کمردرد می شوند؟

این‌ که شما چه کفشی را انتخاب می کنید و کفش انتخابی چگونه از پای شما حفاظت می کند، تاثیر مستقیمی بر بدن شما می گذارد. در واقع زمانی که شما با پاهایتان حرکت می کنید، حرکت سایر اعضای بدن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر می کند.

شاید شما به این مسئله فکر کنید که پاها نمی تواند سبب کمردرد شود. اما قطعا تجربه کرده اید که  پوشیدن کفش نامناسب با چه سرعتی بر ایجاد درد در ناحیه کمر تاثیر گذار است.

تمامی اعضای بدن انسان با یکدیگر در ارتباط هستند. کوچکترین ناراحتی در یک جزء بدن سبب ایجاد درد در اعضای دیگر می شود. در نتیجه انتخاب یک کفش مناسب می تواند تاثیر به سزایی در پیشگیری از کمردرد داشته باشد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که دقیقا چگونه کفشی باعث کمردرد خواهد شد.

کفش نامناسب برای کمردرد

کاهش وزن و کفش های تونی

اولین مورد به عنوان خطرناک ترین نوع کفش، کفش هایی با شکل ثابت هستند. کفش های تونی دارای ساق کوتاه در کنار کفی نامناسبی هستند که در هنگام راه رفتن سبب لغزش می شوند. در واقع برای راه رفتن با چنین کفش هایی مجبور هستید که فشار زیادی را بر عضلات پای خود وارد کنید.

طراحی پاشنه نامناسب در چنین کفش هایی سبب توزیع وزن به صورت غیر طبیعی می شود. در نهایت این عدم تعادل سبب شکستنگی یا دررفتگی پا می شود. اگر که می خواهید کاهش وزن را تجربه کنید بهتر است که از مربیان حرفه ای به جهت راهنمایی استفاده کنید.

در غیر این صورت باید بگوییم که شاید در وهله اول این سبک کفش سبب کاهش وزن در شما شود. اما در آینده نزدیک آسیب دیدگی های جدی ازجمله کمردرد های مزمن را تجربه خواهید کرد.

کفش های پاشنه بلند

بر هیچکسی پوشیده نیست که کفش های پاشنه بلند به عنوان یکی از اصلی ترین و شایع ترین عوامل کمردرد به شمار می روند. با وجود هشدارهایی که هر ساله به جهت عدم پوشیدن چنین کفش هایی توسط سازمان بهداشت ستون فقرات جهانی داده می شود حدود 72 درصد از بانوان از این کفش ها استفاده می کنند.

شاید در نگاه اول کفش های پاشنه بلند شما را جذاب تر نشان دهد. اما هر پاشنه با طراحی مناسب می تواند فشار شدیدی را به استخوان ها و مفصال شما وارد کند. علاوه بر این شما با پوشیدن کفش پاشنه بلند حرکت پاهای خود را محدود می کنید. محدود کردن حرکت پا در اینده نزدیک می تواند سبب بروز بیماری های مفصلی شود.

اگر که شما بیش از 4 ساعت از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید، عضلات شما سفت تر می شود. این سفت تر شدن سبب کشیدگی عضلات پای شما می شود. پس از مدتی این فشار می تواند به زانوهای شما آسیب وارد کرده و در نهایت باعث کمردرد شود.

زمانی که شما کفش پاشنه بلند را انتخاب می کنید، سینه ها به سمت جلو متمایل شده و لگن شما نیز به سمت جلو حرکت می کند. این وضعیت کاملا برای بدن غیر طبیعی بوده و در طولانی مدت می تواند بر ستون فقرات تحتانی فشار وارد کند. در نهایت فشار وارد شده سبب ایجاد و تشدید کمردرد شود.

پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند

پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند می تواند سبب درد مزمن در ناحیه کمر و اسپاسم شود. در صورتی که شما پوشیدن این سبک کفش را کنار نگذارید و ادامه دهید در زمان کوتاهی دچار آرتروز خواهید شد.

به جهت کنترل آسیب کفش پاشنه بلند می توانید از کفش هایی که دارای لژهای طبی هستند استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است که تا جای ممکن از پوشیدن چنین کفش هایی برای مدت زمان طولانی خودداری کنید.

شما با توجه به راحتی خود یک کفش مناسب پاشنه دار را انتخاب کنید که با پوشیدن آن احساس محدودیت در شما به وجود نیاید. در نهایت می توانید از کفش هایی که پاشنه هایی با سطوح بیشتر دارند استفاده کنید تا میزان فشار کمتری به کمر شما وارد شود.

 کفش های تخت و تاثیر آنها بر کمردرد

شاید با مطالعه قسمت قبل این تصمیم را بگیرید که کفش های تخت بهترین انتخاب برای پوشیدن و جلوگیری از کمردرد هستند. اما این باور اشتباه است زیرا کفش های تخت خود می توانند عاملی به جهت ایجاد کمردرد باشند.

اینکه شما از کفش بدون هیچ گونه پاشنه ای استفاده کنید، پاهایتان در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته و در مدت زمان کوتاهی دچار کمردردهای شدید خواهید شد. یکی از مهم ترین عوارضی که کفش های تخت در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند کشیدگی تاندون ها است. در واقع این اتفاق به جهت حمایت از مچ پا و قوزک پا در زمان راه رفتن رخ می دهد. در نتیجه با پوشیدن طولانی مدت کفش تخت علاوه بر کمر درد تاندون های شما کشیده شده و رباط پا پاره شود.

پوشیدن کفش تخت سبب می شود که پاشنه پا فشار زیادی وارد شده و این نیرو به کمر انتقال پیدا می کند. در نتیجه با پوشیدن این کفش کمردرد محتمل تر خواهد شد. اگر می خواهید از کمردرد پیشگیری کنید از خرید کفش های تخت به شدت خودداری کنید.

اگر که می خواهید کفش تخت خریداری کنید، مطمئن شوید که پاهایتان کاملا در کفش راحت است. همچنین انگشتان جایی برای حرکت دارند. پس از خرید چنین کفش به جهت کنترل و جلوگیری از کمردرد می توانید از کفی های طبی استفاده کنید. مطمئن شوید که پاشنه کفش تخت دارای برامدگی هایی به جهت جلوگیری از سر خوردن است.

صندل عاملی برای کمردرد

شاید تعجب کنید که صندل در این لیست به جهت ایجاد کمردرد حضور داشته باشد. اما شما به منظور نگه داشتن صندل فشار بسیاری با انگشتان خود بر روی سطح صندل ایجاد کنید. چنین فشاری در زمان قدم زدن سبب آسیب دیدگی پا و در نهایت کمردرد خواهد شد.

شما با پوشیدن صندل پاهای خود را در شرایط متفاوتی قرار می دهید. این شرایط در طولانی مدت سبب چرخش جزئی در قسمت تحتانی پا می شود. این چرخش در طولانی مدت باعث ایجاد زاویه در لگن و انحنای ستون فقرات می گردد. در نهایت شما پس از مدتی با کمردرد درگیر خواهید شد.

کفش ها مهم ترین مواردی هستند که به جهت پیشگیری از کمردرد می توان به آنها توجه کرد. در واقع این شما هستید که با انتخاب یک کفش مناسب می توانید برای سالها بدون تجربه کمردرد زندگی کنید. علاوه بر موارد ذکر شده کفش هایی دیگری نیز هستند که در طولانی مدت سبب ایجاد درد در ناحیه کمر می شوند.

اگر که شما احساس می کنید کفش نامناسب سبب ایجاد درد در این ناحیه شده است، می توانید با پزشک متخصص ستون فقرات مشورت کرده و کفشی مناسب به جهت بهبود درد در ناحیه کمر تهیه کنید.