۰ نفر

اسرار خواب خوب؛ ورزش کنید تا خواب راحت تر داشته باشید

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰
کد خبر: 694081
اسرار خواب خوب؛ ورزش کنید تا خواب راحت تر داشته باشید

ورزش کردن 30 دقیقه در روز و 5 ساعت پیش از خواب با شدت متوسط به انسان کمک می کند تا خواب راحت تری داشته و نظمی به اوضاع خود بدهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ورزش کردن برای داشتن خواب راحت تر به انسان کمک می کند مانند هر معضل دیگری که بدن با آن مواجه است و ورزش می تواند آن را به حداقل برساند.

عوامل مربوط به سبک زندگی به طور قابل توجهی بر خواب تأثیر می گذارند و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، ارتباط بین ورزش و خواب راحت آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست.

استفاده از انرژی بیشتر از طریق ورزش تضمینی برای داشتن خواب راحت نیست و این مهم تنها در صورت داشتن تعادل و دقت در ورزش به خواب با کیفیت کمک می کند.

30 دقیقه در روز ورزش کنید

ورزش روزانه می تواند به استفاده از تمام انرژی ذخیره شده از غذا کمک کند و بنابراین خواب راحت تر را به ارمغان می آورد. به طور گسترده ای درک شده که انجام حدود نیم ساعت ورزش در روز برای به خواب رفتن هنگام شب مفید است اما شدت تمرین و مدت زمان انجام آن به همان اندازه اهمیت دارد.

ورزش صبحگاهی

پنج ساعت قبل از خواب

از آنجایی که ورزش می‌تواند باعث افزایش آدرنالین می شود و این هورمون بدن را در حالت هوشیاری نگه می‌دارد، برای کمک به خواب، باید هر ورزش شدید را حدود 5 تا 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب پایان دهید. به طور مشابه، زود بیدار شدن برای رفتن به باشگاه شما را از ساعات خواب حیاتی محروم می کند. بنابراین زمانی را پیدا کنید که مناسب شما باشد و احتمالاً به آن پایبند باشید، اما به خاطر داشته باشید که انتخاب‌هایتان چه تأثیری بر خواب دارد.

شدت متوسط، نه با شدت بالا

اگرچه قطعی نیست اما برخی مطالعات درباره تأثیر ورزش بر روی کسانی که از بی خوابی مزمن رنج می برند نشان داده که ورزش های هوازی با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی یا شنا زمان به خواب رفتن را کاهش  و طول خواب را در مقایسه با عدم ورزش افزایش می دهد. در این میان ورزش های هوازی شدید مانند دویدن یا وزنه برداری تاثیری نداشت. بنابراین اگر خواب هدف نهایی شماست، ورزش با شدت متوسط ​​را در طول روز دنبال کنید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان