۰ نفر

افسردگی چگونه بر سلامت قلب تأثیر می گذارد؟

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱:۴۶
کد خبر: 693724
افسردگی چگونه بر سلامت قلب تأثیر می گذارد؟

افسردگی می تواند سلامت قلب انسان را تحت تاثیر قرار دهد از این رو ضرورت دارد که علت افسردگی خود را شناسایی کنید،عادات سالم را انتخاب کنید و سبک زندگی را تغییر دهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افسردگی بر سلامت قلب تاثیر می گذارد و از این رو نیاز به پیگیری و درمان دارد.

وقتی احساس ناراحتی می کنید، به راحتی می توانید به سراغ غذای راحت مورد علاقه خود بروید یا از ورزش صرف نظر کنید. اما فکر کردن در مورد سلامت قلب مهم است، حتی زمانی که احساس می کنید خیلی بی حال و خموده هستید.

زمانی که افراد تحت تاثیر استرس، اضطراب یا افسردگی هستند،  احساس غرق شدن می کنند، بنابراین تمایلی به انتخاب سبک زندگی سالم ندارند. آنها ممکن است بیشتر سیگار بکشند، فعالیت بدنی نداشته باشند،خیلی کم یا زیاد بخوابند، الکل زیاد بنوشند و داروهای تجویز شده خود را مصرف نکنند. با گذشت زمان، این رفتارهای ناسالم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

تروما، افسردگی، اضطراب و استرس منجر به تغییراتی می شود که  بر سلامتی  تأثیر می گذارد و نه فقط به این دلیل که ممکن است به عادت هایی که برای قلب شما مضر است دچار شوید. تحقیقات نشان می دهد که سلامت روان نیز اثرات فیزیولوژیکی بر بدن دارد.

افسردگی در بیش از 7 درصد از آمریکایی های 18 ساله و بالاتر گزارش شده و این رقم برای بیماران پس از حمله قلبی مد تا 20 درصد بالاتر می رود.

افسردگی در زنان

آیا افسردگی می تواند باعث بیماری یا حمله قلبی شود؟

وقتی افسردگی، اضطراب یا استرس را تجربه می کنید ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد، جریان خون به قلب کاهش می یابد و بدن سطوح بالاتری از کورتیزول و هورمون استرس، تولید می کند. با گذشت زمان، این اثرات منجر به بیماری قلبی می شود. افسردگی و اضطراب می تواند پس از حوادث قلبی، از جمله نارسایی ، سکته مغزی و حمله قلبی ایجاد شود.

برای کمک به استرس، اضطراب یا افسردگی خود چه کاری می توان انجام داد؟

اگر با افسردگی، استرس یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، انجام سه مرحله کلیدی  به شما کمک می کند.

1.   علت افسردگی، استرس یا اضطراب خود را شناسایی و آن را برطرف کنید.

در صورت لزوم به دنبال درمان باشید.

گاهی اوقات ممکن است برای چند روز احساس ناراحتی کنید، اما اگر دو هفته یا بیشتر ادامه یابد، ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. افسردگی زمانی یک مشکل است که باعث احساس غم و اندوه یا از دست دادن علاقه به فعالیت هایی شود که زمانی از آن لذت می بردید. این مهم منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی می شود و توانایی شما را برای عملکرد در محل کار و خانه کاهش دهد.

2.   عادات سالم را انتخاب کرده و عجله نکنید

اگر عادت به ورزش کردن ندارید، به تدریج شروع کنید.

چیزی به سادگی پیاده روی، 30 دقیقه در روز، حتی اگر هر بار فقط 10 دقیقه انجام دهید به قلب کمک می کند. فعالیت بدنی باعث بهبود خلق و خوی  شما در حین انجام آن می شود، اما فعالیت بدنی منظم می تواند سلامت روان را بهبود بخشد، خطر افسردگی را کاهش دهد و کیفیت کلی زندگی را بالا ببرد.

اگر دستیابی به غذاهای ناسالم به یک عادت تبدیل شده ، سعی کنید از روش‌های آشپزی سالم‌تر یا جایگزین کردن مواد اولیه برای کاهش چربی، قند اضافه، سدیم و کالری استفاده کنید. میان وعده‌های سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه بخورید یا هنگام صرف غذا در بیرون از خانه، سالادهای بدون سس و سایر غذاهای کم‌چرب را انتخاب کنید. 

3. تغییرات سبک زندگی سالم را یکی یکی اضافه کنید

سعی نکنید همه چیز را به یکباره "تعیین" کنید.بخصوص اگر یکی از عاداتی که می خواهید آن را ترک کنید، سیگار کشیدن است.

ترک سیگار دشوار است. اگر سیگار می کشید، با متخصص خود صحبت کنید تا مشخص شود آیا برای ترک سیگار به دارو یا کمک دیگری نیاز دارید یا خیر. درمان ها ممکن است شامل جایگزینی نیکوتین یا داروهای تجویزی باشد. همچنین می توانید در جلسات ترک سیگار شرکت کنید.

در نهایت باید از خودتان مراقبت کنید تا چرخه احساس را بشکنید. این می تواند انجام کاری ساختاریافته باشد، مانند کلاس یوگا یا تمرین تای چی، کاری که می توانید در هر جایی انجام دهید، مانند مراقبه، گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان