۰ نفر

زنگ خطر پیک هشتم کرونا در این استان به صدا درآمد

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 692273
زنگ خطر پیک هشتم کرونا در این استان به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش۱۰ درصدی موارد سرپایی مبتلایان به کرونا نسبت به هفته قبل از فعالیت مجدد ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد غلامی امروز در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش۱۰ درصدی موارد سرپایی مبتلایان به کرونا نسبت به هفته قبل از فعالیت مجدد ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام احتمال ورود به پیک هشتم نسبت به، صدا درآمدن زنگ خطر پیک هشتم کرونا هشدار داد و گفت: مردم باید هوشیار باشند زیرا سوش جدید بسیار مسری است.

این مسئول با بیان اینکه در موارد بستری و فوتی بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان تغییری ایجاد نشده است، اظهار کرد: بیش از ۸ درصد تست PCR در هفته اول دی‌ماه مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آمادگی مراکز درمانی برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز خبر داد و افزود: به همه مراکز درمانی و بهداشتی اعلام شد آمادگی لازم برای پذیرش بیمار و ارائه خدمات درمانی داشته باشند.

غلامی تصریح کرد: تیم سیار واکسیناسیون برای ادارات یا مراکزی که ۲۵ نفر متقاضی تزریق واکسن باشد حضور خواهند داشت.

وی با اظهار اینکه شایع‌ترین علائم سوش جدید کرونا ابتدا گلودرد، بعد تب و نهایتا عرق شبانه است، ادامه داد: کسانی که سه دُز واکسن دریافت کردند شدت بیماری کمتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پیشگیری بهتر از درمان است از ماسک به‌عنوان مهم‌ترین راه پیشگیری در مقابل هر نوع سوش کرونا یاد کرد و از مردم خواست تا ماسک بزنند

غلامی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها، بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق انجام شود، تصریح کرد: در تزریق واکسن کرونا هرگونه تعلل و کوتاهی مایه پشیمانی است و بهترین واکسن همچنان در دسترس‌ترین واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین، یادآور شد: تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد، توصیه می‌شود.

غلامی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواست تا برای حضور در جلسه امتحان کارت واکسن داشته باشند و از آخرین دُز تزریقی نیز نباید بیش از ۶ ماه گذشته باشد.