۰ نفر

ترفند فوری برای درمان سوزش معده

۸ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴
کد خبر: 691691
ترفند فوری برای درمان سوزش معده

سوزش سر دل یک احساس دردناک یا سوزش است که ممکن است درست در زیر یا پشت استخوان سینه رخ دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سوزش سر دل یک احساس دردناک یا سوزش است که ممکن است درست در زیر یا پشت استخوان سینه رخ دهد.

 موارد خفیف سوزش معده را می توان در خانه درمان کرد. در اینجا چند راه حل برای بررسی وجود دارد. افراد زیادی حداقل یک بار در ماه سوزش سر دل را تجربه می کنند. این بیماری بیشتر در اثر رفلاکس اسید یا یک بیماری مزمن به نام بیماری ریفلاکس معده به مری ایجاد می شود.

درمان های خانگی سوزش معده می تواند به تسکین علائم یا جلوگیری از بروز آنها کمک کند. درباره این راه حل ها و همچنین زمان مراجعه به پزشک بیشتر بدانید.

درمان موارد خفیف سوزش سر دل در خانه امکان پذیر است. برخی از درمان ها ممکن است به تسکین این علامت در هنگام بروز کمک کنند و ممکن است به جلوگیری از بروز آن کمک کنند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانند تسکین دهنده باشند:

سر تخت را بالا ببرید

موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی (NIDDK) توصیه می‌کند دو تا سه ساعت بین خوردن غذا و دراز کشیدن فاصله بیندازید.

خوابیدن با سر بالا می تواند به جلوگیری از سوزش معده کمک کند. بالا بردن سر ۱۵ سانتی متر بالاتر از معده می تواند به جلوگیری از حرکت غذا به سمت مری کمک کند. با توجه به ثابت بودن تخت خواب ها می توانید از یک بالش اضافه کمک بگیرید.

بالش اضافی را زیر تشک قرار دهید. استفاده از بالش های اضافی گاهی موثر نیست زیرا در طول شب ممکن است سر شما به راحتی از روی بالش سُر بخورد می شود. گزینه کمکی دیگر گذاشتن جسم مقاومی مثل آجر زیر پایه های بالایی تخت است.

آدامس بجوید

جویدن آدامس می تواند راهی آسان برای کمک به تسکین موارد خفیف سوزش سر دل باشد.

زمانی که فرد آدامس می جود، بزاق تولید می شود. بزاق حاوی آنزیم هایی است که آن را کمی قلیایی می کند. هنگامی که بزاق بلعیده می شود، این می تواند به کاهش سوزش سر دل کمک کند. یک مطالعه نشان داد که جویدن آدامس بدون قند به مدت 30 دقیقه پس از خوردن غذا می تواند رفلاکس را که یکی از دلایل رایج سوزش سر دل است، کاهش دهد.

با این حال، انجمن گوارش می گوید مصرف بیش از حد آدامس شیرین شده مصنوعی ممکن است در برخی افراد باعث اسهال شود. خوردن هوا هنگام جویدن آدامس نیز می تواند منجر به گاز و نفخ شود. بهتر است برای جلوگیری از مشکلاتی مانند نفخ، آدامس را در حد اعتدال بجوید. همچنین بهتر است از مصرف آدامس نعناع پرهیز کنید. نعناع می‌تواند حلقه ماهیچه‌ای را که مری را به معده متصل می‌کند، که اسفنکتر تحتانی مری نامیده می‌شود، شل کرده و به محتویات معده اجازه می‌دهد تا به عقب برگردند.

یک آنتی اسید مصرف کنید

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای ضد اسید را برای درمان سوزش معده که خفیف است توصیه کند که باید هر روز یا در صورت بروز علائم شدید استفاده شوند، مگر اینکه پزشک توصیه کند.

آنتی اسیدها را می توان بدون نسخه خریداری کرد. آنها ممکن است عوارض جانبی مانند یبوست یا اسهال ایجاد کنند

از غذاهای محرک اجتناب کنید

برخی از افرادی که سوزش سر دل را تجربه می کنند عمدتا متوجه می شوند که برخی غذاها علائم آنها را تحریک یا بدتر می کنند. در برخی موارد، پزشک ممکن است کاهش مصرف این غذاها یا اجتناب از آنها را به طور کامل توصیه کند.