۰ نفر

غذا می تواند تومورهای سرطانی را متوقف کند؟

۳ دی ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبر: 690316
غذا می تواند تومورهای سرطانی را متوقف کند؟

آزمایش‌های تازه پزشکی نشان داده است که غذا می‌تواند نقش مهمی در توقف رشد برخی از سرطان‌ها داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نشریه "مدیکال‌اکسپرس" در گزارشی جدید در این باره آورده است: پیش از این تصور می‌شد که رژیم غذایی تاثیری بر توقف تومورهای سرطانی ندارد اما اخیرا گروهی از متخصصان موسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی استرالیای جنوبی (SAHMRI) و دانشگاه آدلاید نظریه دیگری دارند.

مطالعه جدید این متخصصان که با همکاری دانشگاه استنفورد انجام و در نشریه "کانسر دیسکاوری" منتشر شده، نشان می‌دهد که سرطان‌های دارای جهش ژنی IDH1 نمی‌توانند بدون لیپید و چربی رشد کنند.

متخصصان می‌گویند: ما نتایج این مطالعه را در طیف وسیعی از انواع سرطان تکرار کردیم و یک رژیم غذایی معمولی را با رژیمی که کاملا بدون چربی بود، مقایسه کردیم و از اینکه متوجه شدیم رشد تومورهای دارای جهش ژن IDH1 در اثر گرسنگی ناشی از لیپیدها متوقف می‌شود، شگفت‌زده شدیم.

برخلاف سایر تومورها که از قندها تغذیه می‌کنند، سرطان های دارای جهش IDH1 به لیپیدها معتاد هستند. جهش ژن IDH1 یک جهش ناخوشایند است که معمولا در سرطان خون، لوسمی میلوئید حاد، سرطان استخوان به نام کندروسارکوم، سرطان مجرای صفراوی و گلیوما درجه پایین (نوعی سرطان مغز) یافت می‌شود.

به‌ گفته این محققان برای اثبات طولانی‌مدت یافته‌های فوق در انسان‌ باید مطالعات بیشتری انجام شود اما برای افرادی‌ که مبتلا به تومورهای دارای جهش ژن IDH1 هستند، این تحقیق جدید نشان می‌دهد که پرهیز از غذاهایی که دارای چربی‌های اشباع بالایی هستند، یک توصیه مهم است.

به گزارش دویچه وله، این یافته‌ها ممکن است در نهایت منجر به افزایش شانس زندگی و طول عمر در بیمارانی شود که به‌دنبال درمان تومورهای دارای جهش ژن IDH1 با استفاده از پروتون‌درمانی یا رادیوتراپی هستند.