۰ نفر

چرا مردان در قیاس با زن ها کمتر شپش می گیرند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبر: 684984
چرا مردان در قیاس با زن ها کمتر شپش می گیرند؟

اگرچه شپش در زنان بیشتر دیده می شود، اما هر ساله هزاران مرد به شپش سر مبتلا می شوند. بله، مردها ممکن است به شپش سر مبتلا شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شپش ها از خون پوست سر تغذیه می کنند و اگر بتوانند به سر مردی دسترسی پیدا کنند، به آنجا می روند. در واقع، از آنجایی که دختران عموماً موهای بلندتری دارند، برای شپش راحت‌تر است که موهای یک زن را پیدا کند و از آن بالا برود.

 با این وجود، هر ساله بسیاری از پسران مبتلا به شپش سر تشخیص داده می شوند. مردان بالغ کمتر از پسران جوان به شپش سر مبتلا می شوند. برخی منابع ادعا می کنند دلیل این است که شپش ها تستوسترون را دوست ندارند. 

مجله پدر و مادر، JUNIOR، در نسخه 12 اکتبر 2012 خود، ویژگی خاصی را در مورد شپش سر منتشر کرد و گفت: « به ندرت مردان به شپش سر مبتلا می شوند، بنابراین برخی از کارشناسان معتقدند که شپش ها تستوسترون را دوست ندارند.»

بدون مو - بدون شپش

علاوه بر این، البته، مردانی که طاس یا کچل هستند، احتمالاً کاندیدای شپش سر نیستند. اگر مویی روی سر نباشد، شپش چیزی برای چسبیدن ندارد. 

شپش

با این حال، پسرانی که به شپش سر مبتلا می شوند و سپس تیغ میاندازند ، ممکن است همچنان شپش سر داشته باشند. ما تعدادی از پسرانی را که به شپش سر مبتلا شده بودند و سپس سرشان را تاس کرده بود، بررسی کرده‌ایم و از یک تا صدها  حشره پیدا کرده‌ایم! 

دلیل آن این است که اگر مویی روی سر باقی بماند، شپش ها می توانند به آن فولیکول بچسبند و زنده بمانند. توجه به این نکته ضروری است که پسرانی که همیشه کچل می کنند، به احتمال زیاد کاندیدای شپش سر نیستند، اما اگر موهایشان بلندتر بود و شپش روی موها می‌رفت و تخم‌گذاری می‌کرد، کچل کردن موها ممکن است همچنان شپش را ایجاد کند.

موهای کوتاه پسرها پیدا کردن شپش ها را آسان تر می کند

از آنجایی که پسرها تمایل دارند موهای کوتاه تری نسبت به دختران داشته باشند، معمولاً پیدا کردن شپش ها در موها را راحت تر می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که شپش ها در میان موها استتار می شوند به این معنی که پیدا کردن آنها حتی در موهای مردان نیز می تواند چالش برانگیز باشد. 

مراقب آوردن کودک مبتلا به شپش به آرایشگاه باشید زیرا در آرایشگاه ها کوتاه کردن موهایی که شپش دارند ممنوع است.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان