۰ نفر

زخم معده را با این دمنوش ها درمان کنید

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبر: 680495
زخم معده را با این دمنوش ها درمان کنید

زخم معده از مشکلاتی است که برای درمان آن می‌توان از روش‌های سنتی و خانگی استفاده کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دمنوش کاکوتی از بهترین دمنوش‌ها برای رفع و بهبود زخم معده است، زیرا کاکوتی از خاصیت آنتی‌بیوتیکی قوی، ضد حساسیت و ضد نفخ برخوردار است. برای درست کردن این دمنوش می‌توان سه قاشق کاکوتی را در آب جوش مخلوط کرد و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت کم گذاشت و سپس با مقدار کمی عسل نوشید.

دمنوش زرشک نیز از دمنوش‌هایی است که برای درمان خانگی زخم معده و روده سفارش شده است، برای بهره بردن از دمنوش زرشک از زرشک تازه باید استفاده کرد و باید به مدت ۳۰ دقیقه با آب جوشیده روی حرارت بماند تا دم بکشد، این دمنوش را نیز می‌توان با عسل ترکیب کرد و نوشید. این دمنوش را زنان باردار نباید استفاده کنند.

اسطوخودوس نیز اثری آرام کننده دارد اگر زخم معده عصبی است این دمنوش می‌تواند آن را درمان کند، ترکیب اسطوخودوس، گل گاو زبان و برگ به لیمو نیز می‌تواند در این روش درمانی موثر باشد، زنان باردار نباید از این دمنوش مصرف کنند.

ریشه شیرین بیان را هم می‌توان به صورت دمنوش برای درمان زخم معده استفاده کرد، زیرا شیرین بیان حاوی آنتی اسید‌های خاصی است که باعث سرعت بخشیدن به درمان زخم معده می‌شود. برای تهیه آن باید ریشه شیرین بیان را پوست و آسیاب کرد و بعد ۲ گرم از آسیاب شده شیرین بیان را هر روز با عسل مخلوط و استفاده کرد.