۰ نفر

افزایش ضریب هوشی نوزادان با مصرف این مکمل دارویی

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 679306
افزایش ضریب هوشی نوزادان با مصرف این مکمل دارویی

​مکمل یدوفولیک می‌تواند به مادران کمک کند تا از بیماری‌های کودک در دوران بارداری پیشگیری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مکمل یدوفولیک یک مکمل مهم در چرخه درمان است، مکمل یدوفولیک ترکیبی منحصر به فرد از اسید فولیک و ید است. این ترکیبات در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی از مهم‌ترین مواد مغذی لازم و ضروری برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد است.

مصرف مکمل یدوفولیک در زنان باردار و شیرده می‌تواند از بروز بیماری گواتر در کودکان آن‌ها که باعث ایجاد مشکلات بعدی در دوران بزرگسالی می‌شود و همچنین از ضریب هوشی پایین در آن‌ها پیشگیری کند.

به مادران باردار توصیه می‌شود که از دو تا سه ماه پیش از بارداری، در طول زمان بارداری و در دوران شیردهی از ترکیبات یددار مصرف کنند، زیرا اگر میزان ید دریافتی جنین کمتر از ۱۵۰ میکروگرم در روز باشد، به تدریج تیروئید او دچار مشکل می‌شود.

مکمل یدوفولیک برای پیش گیری از کم خونی و آسیب به جنین استفاده می‌شود و از جمله دارو‌هایی است که بواسطه تولید آن می‌توان از صدمات آتی به جامعه پیشگیری کرد.

کاربرد یدوفولیک در افراد با اختلالات و جذب نامناسب فولات است و افرادی که اختلال ژنتیک دارند نیز از آن استفاده می‌کنند.

ویتامین موجود در مکمل بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص‌های مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان‌های مشخصی حفظ می‌کند و تاثیر زیادی در افزایش ضریب هوشی نوزادان دارد.

تولید دارو در داخل کشور علاوه بر اشتغالزایی کمک می‌کند تا در شرایط سخت، دسترسی آسان به نیاز‌های اولیه کشور وجود داشته باشد و صرفه جویی ارزی قابل توجهی رقم خورد.