۰ نفر

برای کاهش وزن چه مکملی مصرف کنیم؟

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 672518
برای کاهش وزن چه مکملی مصرف کنیم؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد لبنیات کم‌چرب، فیبر و چای سبز بهترین مکمل‌ها برای کاهش وزن هستند.

به گزارش هلث، فیبرهای محلول مانند فیبرهای موجود در لوبیا، سبزیجات و میوه‌ها کاهش وزن را بهبود می‌بخشد و با کاهش اشتها چربی شکم را کاهش می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به کافئین و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز به سرعت بخشیدن متابولیسم و ‌پردازش سریعتر چربی کمک می‌کند.

ویتامین D و کلسیم در سطوح نسبتا بالایی در محصولات لبنی وجود دارد؛ سطوح پایین کلسیم اغلب با چاقی مرتبط است و ویتامین D نیز به جذب کلسیم کمک می‌کند.

نتایج این مقاله حاصل تحقیقاتی است که مطالعات متعددی را روی مکمل‌ها برای کاهش وزن مورد بررسی قرار داده است.

پروفسور ملیندا مانور، محقق این تحقیق، گفت: در حالی که مکمل‌ها به کاهش وزن می‌تواند کمک کند، با این حال ایجاد تغییرات در رژیم غذایی بسیار مهم است.

هیچ مکملی برای کاهش وزن بیشتر افراد، مگر اینکه رژیم غذایی خود را تغییر و ورزش روزانه انجام دهند، تاثیر زیادی نخواهد داشت.

داده‌ها نشان می‌دهد ورزش نه‌تنها برای کاهش وزن و حفظ توده عضلانی بلکه برای تنظیم وزن نیز بسیار مهم است.

پروفسور مانور ادامه داد: افزایش مصرف پروتئین نیز ممکن است همراه با این سه تغییر موثر باشد؛ افزودن فیبر، کلسیم، پروتئین و نوشیدن چای سبز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند اما هیچکدام از این‌ها تاثیر زیادی نخواهد داشت مگر اینکه ورزش کنید و میوه و سبزیجات بخورید.

این تحقیق به بررسی انواع مکمل‌های کاهش وزن از جمله سرکوب‌کننده‌های اشتها و کافئین پرداخت اما تعداد کمی از آن موثر بود.  

پروفسور مانور گفت: آنچه مردم می‌خواهند کاهش وزن و حفظ یا افزایش توده بافت بدون چربی است.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هیچ مکملی این کار را انجام دهد، وجود ندارد. همچنین برخی مکمل‌ها دارای عوارض جانبی ناخوشایند مانند نفخ تا مسائل بسیار جدی مانند سکته مغزی و مشکلات قلبی هستند.