۰ نفر

با این غذا ماست نخورید؛ در بدن سم تولید می شود

۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 669193
با این غذا ماست نخورید؛ در بدن سم تولید می شود

عادات نادرست غذایی و همراه کردن بعضی از خوردنیها با یکدیگر نه تنها قدرت جذب بعضی املاح و ویتامینها را کاهش می‌دهد، بل که همین کاهش جذب سبب کمبود ویتامین و املاح یادشده و در نتیجه بروز نقصان و بیماری برای بدن می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اغلب آسیایی ها عادت دارند همراه غذاهای نشاسته ای خود ماست نیز مصرف کنند اما مطالعات جدید نشان می دهند مصرف ماست همراه با غذاها می تواند موجب مشکلات گوارشی زیادی شود.

بررسی ها حاکی از آن است که ماست باید یک ساعت پس از مصرف غذای نشاسته ای و گوشتی خورده شود نه همراه با آن.

ماست منبع کلسیم است و بخشی از نیاز بدن به کلسیم از طریق خوردن آن به دست می آید. بر همین اساس باید توجه داشت که برای کسب مناسب تر کلسیم بهتر است آن را در میان وعده ها و به تنهایی خورد.

گوشت و ماست

از سوی دیگر، پروتئین انرژی زیادی به بدن میدهد و به شما کمک می کند که در طول روز سالم، شاداب و سرزنده باشید. بسیاری از سیستم های داخلی بدن برای ترمیم خود نیازمند پروتئین می باشند، به ویژه ماهیچه ها.

پروتئین همچنین معده را پر کرده و سبب می شود تا شما برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید اما مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهند مصرف ماست همراه با غذاهای پروتئینی موجب می شود تا از فواید هر دو آن ها (کلسیم و پروتئین) کاسته شود.