۰ نفر

پیشنهاد ارزان طب سنتی برای پرپشت شدن مو

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۸
کد خبر: 656196
پیشنهاد ارزان طب سنتی برای پرپشت شدن مو

داشتن موهایی سالم، درخشان و پرپشت یکی از آرزوهای بسیاری از خانم‌هاست. اگر شما هم دوست دارید موهایی جذاب و پر پشت داشته باشید، 10 روش درست کردن ماسک خانگی را در این مقاله از دست ندهید.

ماسک نرمی و پرپشت شدن مو کودک و بزرگسالان با طب سنتی

به گزارش اقتصاد آنلاین، هر کدام از این ماسک‌ها علاوه بر اینکه موها را پر پشت می‌کنند، می‌توانند مشکل ویژه‌ای را نیز حل کنند. بعضی برای درمان خشکی کف سر مناسب هستند و بعضی برای درمان موهای آسیب دیده.

1.ماسک مو پرپشت کننده روغن کرچک

روغن کرچک یا Castor Oil یکی از بهترین و قدیمی‌ترین درمان‌ها برای رشد موها و پر پشت کردن آن‌هاست که جدیدا در آمریکا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماسک مو به ویژه برای درمان خشکی کف سر و شوره مفید است. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که می‌تواند به راحتی رطوبت مورد نیاز را به موها برساند و جالب است بدانید خاصیت ضد میکروب هم دارد و به همین دلیل درمان مناسبی برای برای شوره و خشکی کف سر به شمار می‌آید.

نحوه آماده سازی و مصرف: برای استفاده از این ماسک تمام چیزی که به آن نیاز دارید یک قاشق چای خوری روغن کرچک است که بهتر است آن را به صورت پرس سرد داخل یک کاسه کوچک قرار دهید. سپس آن را به مدت تقریبا 10 ثانیه داخل ماکروفر بگذارید تا گرم شود. دقت داشته باشید روغن به هیچ وجه نباید داغ شود. سپس از انگشتان تمیز برای ماساژ روغن کرچک روی پوست کف سر استفاده کنید و دست‌ها را به سمت ساقه موها حرکت دهید. بعد از اینکه تمام موها را به روغن آغشته کردید، 15 دقیقه صبر کنید و بعد خوب آب کشیده و شامپو بزنید.

2.دارچین و روغن نارگیل

اگر موهای شما خیلی نازک هستند یا به راحتی خرد شده و می‌شکنند، استفاده از ماسک مو دارچین و روغن نارگیل را به شما توصیه می‌کنیم. جالب است بدانید دارچین باعث افزایش گردش خون می‌شود و از همین طریق به رشد و مقاومت بیشتر موها کمک خواهد کرد. روغن نارگیل هم سرشار از انواع اسیدهای چرب است که به ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده کمک بزرگی می‌کند.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک فوق العاده به یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل احتیاج دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: این دو ماده مورد نیاز را با هم ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه موها قرار دهید. ماسک را در قسمت کف سر خوب ماساژ دهید و سپس نیم ساعت تا 45 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم رو به گرم موهایتان را بشویید.

3.ماسک مو روغن نارگیل، لیمو، ماست و تخم مرغ

اگر دوست دارید علاوه بر پر پشت شدن موها شاهد انعکاس نور روی موهایتان باشید و دیگر موهای به اصطلاح کدر نداشته باشید، ماسک مو روغن نارگیل، لیمو، ماست و تخم مرغ برای شما ایده‌آل خواهد بود. این ماسک برای موهای خشک بهترین کارکرد را دارد چون سرشار از انواع ویتامین‌های مختلف بوده و باعث تقویت موها می‌شود. همچنین ماست و روغن نارگیل هر دو ترکیبات رطوبت رسان دارند و به حفظ سلامت موها کمک بیشتری خواهند کرد.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک یک قاشق چای خوری روغن نارگیل، آب یک عدد لیموی تازه، یک دوم پیمانه ماست ساده و یک عدد تخم مرغ مورد نیاز است.

نحوه آماده سازی و مصرف:کافی است این ترکیبات را داخل یک کاسه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. از نوک انگشتان‌تان برای گذاشتن ماسک روی کف سر استفاده کنید و سپس انگشت‌ها را به سمت ساقه‌ها پایین بیاورید. بعد از این موها را به ماسک آغشته کردید، از یک کلاه حمام برای پوشاندن‌شان استفاده کنید تا گرما بین موها حبس شود. بعد از 15 الی 20 دقیقه می‌توانید ماسک مو پر پشت کننده خود را با آب گرم بشویید و مثل همیشه شامپو کنید.

4.ماسک مو روغن نارگیل، عسل و روغن آووکادو

اگر موهای وز دارید و می‌خواهید این وزی را از آن‌ها بگیرید و در عین حال تقویت‌شان کنید، ماسک مو روغن نارگیل، عسل و روغن آووکادو برای شما بی‌نظیر خواهد بود. این ماسک سرشار از مواد معدنی، انواع اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که علاوه بر تقویت موها باعث درخشان شدن‌شان خواهد شد.

مواد مورد نیاز: درست کردن این ماسک به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل تصفیه شده، یک قاشق چای خوری عسل 100 درصد طبیعی و یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو احتیاج دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: تمام مواد بالا را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود. سپس با استفاده از نوک انگشتان ماسک را روی پوست کف سر گذاشته و به سمت ساقه موها پایین بیاورید. این ماسک را برای مدت 10 دقیقه روی موها قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید. در مرحله آخر برای شستن موها از یک شامپوی براق کننده استفاده کنید و سپس به موهایتان نرم کننده بزنید.

5.ماسک مو عسل، آووکادو، ماست، شکر قهوه‌ای، موز و سرکه سیب

کسانی که موهای آسیب دیده دارند و می‌خواهند به ترمیم و سلامت بیشتر موهایشان کمک کنند، نباید از این ماسک مو غافل شوند. عسل سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به مشکل شکنندگی ساقه موها کمک زیادی خواهد کرد. آووکادو سرشار از بیوتین که یک تقویت کننده عالی برای موهاست، بوده و اسیدهای چرب ضروری را در خود جا داده است. موز هم حاوی سیلیکا است که برای ایجاد مقاومت بیشتر ساقه‌های مو عملکردی عالی دارد.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک به یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آووکادو، یک قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، یک قاشق غذاخوری موز و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب نیاز دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: تمام مواد بالا را داخل یک پیاله بریزید و با استفاده از یک چنگال آن‌ها را هم بزنید تا به شکل یک خمیر نرم و یک دست دربیاید. سپس با کمک نوک انگشت‌هایتان ماسک را روی کف سر ماساژ دهید و به سمت ساقه موها بیاورید. بعد از اینکه تمام موها به ماسک پرپشت کننده آغشته شدند، با استفاده از یک کلاه پلاستیکی سرتان را بپوشانید تا اولا ماسک جایی نریزد و ثانیا احساس سرما نکنید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی موهای شما باقی بماند. سپس موها را آب بکشید و شامپو کنید.

6.ماسک مو خامه نارگیل، پودر کاکائو و دارچین

اگر تارهای مویتان نازک هستند با استفاده از ماسک مو خامه نارگیل، پودر کاکائو و دارچین به ضخیم شدن آن‌ها کمک کنید. این ماسک به دلیل وجود آنتی اکسیدان بسیار غنی در شکلات تلخ، منجر به افزایش گردش خون می‌شود. دارچین نیز گردش خون را تقویت کرده و خامه نارگیل به حفظ رطوبت موها کمک خواهد کرد.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک مو به پنج اونس یا 141 گرم خامه نارگیل، یک دوم فنجان پودر کاکائوی فاقد شکر و سه چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین نیاز دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: تمام مواد اولیه را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا ترکیبی نرم و خامه‌ای به دست آورید. سپس موهایتان را از ریشه تا نوک ساقه‌ها نم‌دار کنید و با استفاده از نوک انگشتان ماسک را از ریشه تا ساقه موها قرار دهید. بعد از این کار نیاز است که از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید و اجازه دهید ماسک به مدت حداقل 30 دقیقه روی موهایتان باقی بماند. سپس موها را با آب گرم بشویید و شامپو کنید.

7.ماسک مو سرکه سیب

سرکه سیب

کسانی که دچار خارش کف سر و شوره می‌شوند و این مسئله در آن‌ها دلیل پزشکی ندارد، می‌توانند از ماسک مو سرکه سیب استفاده کنند که به خاطر داشتن خاصیت اسیدی و ضد میکروبی باعث تمیز پاکسازی کف سر شده و مشکل خارش را برطرف خواهد کرد.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک به یک نسبت سرکه سیب خالص و فیلتر نشده و 10 نسبت آب نیاز دارید. (یعنی اگر یک قاشق غذاخوری سرکه سیب دارید، باید آن را با 10 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید.)

نحوه آماده سازی و مصرف: آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و داخل حمام و بعد از استفاده از نرم کننده، آن را روی موها گذاشته و کف سر را ماساژ دهید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس موها را به خوبی بشویید.

8.ماسک مو آووکادو و موز

روغن آووکادو

ماسک مو آووکادو و موز علاوه بر کمک به بهبود ظاهر موها، باعث ترمیم موهای آسیب دیده شده و مثل یک نرم کننده قوی عمل می‌کند. با استفاده از این ماسک مو براق شدن موها خارج از انتظار نیست.

مواد مورد نیاز: دو قاشق غذاخوری موز و همین میزان آووکادو برای درست کردن این ماسک مورد نیاز خواهد بود.

نحوه آماده سازی و مصرف: با استفاده از یک چنگال آووکادو و موز را له کنید تا زمانی که بافتی نرم پیدا کنند. سپس این ترکیب را روی ریشه و ساقه موها بگذارید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت زمان موهایتان را بشویید.

9.ماسک مو روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل

برای کمک به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده و پر پشت کردن آن‌ها، ماسک مو روغن نارگیل و عسل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش رو دارید. این ماسک باعث نرم شدن موها و کمک به عدم تشکیل موخوره‌های جدید می‌شود و همچنین برای کاهش وز کردگی موها هم مناسب است.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک مو به یک قاشق غذاخوری روغن ارگانیک و تصفیه نشده نارگیل به همراه همین میزان عسل خام نیاز دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: مواد اولیه را داخل یک ظرف کوچک با هم به خوبی مخلوط کنید و سپس آن را روی موهای خشک یا خیس بگذارید. دقت داشته باشید که نوک موها را باید خوب به ماسک آغشته شوند، چون این بخش معمولا بیشترین میزان خشکی را دارد. ماسک را به مدت 30 دقیقه روی سر بگذارید و سپس آب کشیده و موهایتان را شامپو کنید.

10.ماسک مو شکر و روغن زیتون

روغن زیتون

جنس موهای خشک و مستعد شوره برای احیا و ترمیم به ماسک مو شکر و روغن زیتون نیاز دارد. شکر یکی از بهترین لایه بردارها برای لایه برداری کف سر است و روغن زیتون انواع چربی‌های مورد نیاز را برای رفع خشکی کف سر و موها فراهم خواهد کرد.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک مو به پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: روغن را روی شکر بریزید اما مراقب باشید آنقدری هم نزنید تا شکر حل شود و خاصیت زبری و لایه برداری خود را از دست دهد. سپس این ماسک را روی کف سر قرار دهید. (در این مرحله حل شدن شکر مشکلی ندارد.)

ماسک را از ریشه به سمت ساقه موها حرکت دهید و بلافاصله با شامپو موهایتان را بشویید.

نکته تکمیلی

تمام روش‌های بالا خواه ناخواه به صرف زمانی برای تهیه مواد اولیه و زمانی برای آماده سازی و درست کردن ماسک نیاز دارند. اگر فکر می‌کنید درست کردن ماسک خانگی برای شما ایده خوبی نیست یا از کثیف کاری‌های بعد از آن فراری هستید، به جای موارد بالا سراغ انواع ماسک پر پشت کننده مو بروید که به صورت آماده توسط بهترین برندها ساخته شده‌اند. مواد تشکیل دهنده این ماسک‌ها بسیار مغذی است و نه تنها در زمان شما صرفه جویی می‌کند؛ بلکه تجربه یک استفاده راحت از انواع ماسک مو را در اختیارتان خواهد گذاشت.