۰ نفر

نسخه دارچینی برای درمان جوش صورت

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳
کد خبر: 656059
نسخه دارچینی برای درمان جوش صورت

توجه داشته باشید که درمان جوش با خمیر دندان اگرچه بسیار کاربردی است اما اگر با سایر مواد مختلف و مناسب برای پوست ترکیب شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت و به همین منظور در این مقاله به بیان راهکار های خانگی و روش های کاربردی پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با وجود اینکه زدن خمیر دندان روی صورت می تواند باعث درمان جوش ها شود، ترکیبات آن نیز به خشک کردن و کوچک کردن جوش کمک می کند. البته که این شیوه خانگی برای جوش های سرباز و یا زخم شده به هیچ وجه توصیه نخواهد شد.

آشنایی با درمان جوش با خمیر دندان

اغلب افراد امروزه از خمیر دندان برای درمان جوش های آزاردهنده پوست خود استفاده می کنند زیرا باور دارند تاثیر خمیردندان روی درمان جوش مثبت خواهد بود. اما لازم است بدانید که مضرات و خطرات از بین بردن آن با استفاده خمیر دندان بیشتر از فواید آن است. همچنین اثربخشی آن نیز از لحاظ علمی تایید نشده است.

درمان آکنه

با ان وجود ممکن است استفاده از خمیر دندان یک روش درمانی موثر برای رفع جوش ها به نظر بیاید زیرا این ماده دارای مواد خشک کننده جوش و ترکیبات ضدباکتریایی است. البته در مقابل نیز نباید از عوارض ناشی از ترکیبات موجود در آن غافل شوید. این ماده اثر خشک کنندگی روی برجستگی جوش ها داشته و می تواند اندازه و قرمزی آن را کاهش دهد. فرمول اغلب آن ها دارای مواد خشک کننده ای مانند جوش شیرین و الکل هستند. ترکیبات موجود در آن ها نیز بسیار غلیظ تر از فرمول مناسب برای پوست است.

معمولا توصیه می شود که برای رفع جوش های صورتتان از خمیر دندانی استفاده کنید که دارای سفید کننده، رنگ اضافی یا دهانشویه نباشد. زیرا وجود این مواد باعث تحریک پوست و ایجاد التهاب خواهد شد که ممکن است حتی ظاهر جوش را بدتر هم بکند. به صراحت می توان گفت که خمیر دندان از گذشته های بسیار دور به عنوان یک درمان خانگی برای رفع جوش شناخته شده است. زیرا بسیاری از آن ها دارای ماده ای به عنوان تریکلوسان هستند که یک ماده آنتی باکتریال بوده و باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد آکنه روی پوست می شوند.

در واقع تریکلوسان یکی از محتویات خمیر دندان است که به خشک شدن سریع جوش کمک کرده و از آنجایی که ضد باکتری است؛ تمامی باکتری های تولید کننده جوش و آکنه را از بین خواهد برد. توجه داشته باشید که علت اصلی جوش شدن داشتن پوست چرب است اما خمیر دندان حاوی کربنات کلیسمی خواهد بود؛ که برای جذب چربی های اضافی از پوست مفید هستند و از جوش زدن آن جلوگیری خواهند کرد.

همچنین می توان گفت که خمیر دندان هزینه بسیار پایینی دارد و این مورد می تواند یکی از بهترین دلایل استفاده از آن باشد؛ که برای استفاده از آن می توانید با بسیاری از مواد دیگر در خانه ترکیب کنید تا به نتیجه ای ایده آل برسید.

راهکار های خانگی و کاربردی:

در ادامه روش ها و راهکار های مختلفی را بیان کرده ایم تا بدانید که چگونه خمیر دندان را با مواد دیگر ترکیب و بر روی پوست خود اعمال نمایید:

ترکیب خمیر دندان و جوش شیرین:

همانطور که متوجه شدید خمیر دندان حاوی تریکلوسان است و برای مبارزه با جوش ها مفید خواهد بود. از سوی دیگر نیز جوش شیرین باعث کاهش تورم و التهاب می شود. از این رو مواد تشکیل دهنده زمانی که با یکدیگر ترکیب می شوند اثر مثبت بیشتری هم خواهند داشت.

برای درست کردن این ترکیب در ابتدا بایستی یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری خمیر دندان ترکیب کنید. پس از اینکه صورتتان را به صورت کامل تمیز کردید ماده آماده شده را روی آن اعمال نمایید.

توصیه می شود که برای انجام این کار از دستکش یا اسفنج استفاده کنید. اجازه دهید مدت زمان ۳۰ دقیقه ترکیب روی صورت بماند. پس از گذشت این زمان صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

پس از شستن صورت یک مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید. به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه دو الی سه مرتبه در طول هفته از این ترکیب استفاده نمایید.

ترکیب خمیر دندان و نمک:

به طور کلی نمک به خاطر بافت لایه برداری که دارد PH پوست را حفظ خواهد کرد. همچنین این ماده به عنوان یک ضد باکتری عمل می کند. به خاطر توانایی بالایی که دارد در ترکیب با خمیر دندان روی پوست به سرعت جوش ها را از بین خواهد برد.

برای استفاده از این ترکیب در ابتدا باید کمی نمک را با مقداری خمیر دندان ترکیب نمایید. سپس برای اسکراب و اعمال قسمت های آسیب دیده پوستتان استفاده کنید.

توصیه می شود که این ترکیب را حدود چند دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. می توانید به منظور نتیجه بخشی بیشتر در روند درمان جوش پیشانی خود این روال را هر روز تکرار نمایید.

ترکیب خمیر دندان با لیمو:

یکی دیگر از درمان های شبانه جوش با خمیر دندان ترکیب لیمو با این ماده است. زیرا لیمو می تواند مشکلات متعدد صورت از جمله جوش و جوش های سر سیاه را از بین ببرد. همچنین ترکیب آن با خمیر دندان نتایج سریع تری را نیز به همراه خواهد داشت.

برای استفاده از این ترکیب در ابتدا صورتتان را به خوبی بشویید. سپس یک تکه کوچک پنبه را درون آب لیمو فرو ببرید. بعد خمیر دندان را روی آن قرار دهید تا جوش ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اجازه دهید مدت زمان ۳۰ دقیقه و یا یک شب روی پوست بماند. بعد با آب سرد شستشو دهید و با یک مرطوب کننده سطوح پوستتان را مرطوب نمایید. می توانید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این ترکیب به مدت ۲ الی ۳ روز استفاده نمایید.

ترکیب خمیردندان با یخ:

استفاده از یخ باعث تحریک جوش و پوست شده و اثر آفتاب سوختگی و التهاب را نیز از بین خواهد برد. حالا اگر یخ با خمیر دندان ترکیب شود خنک کنندگی و همچنین اثر خشک کنندگی قوی روی جوش ها خواهد داشت.

برای استفاده از این ترکیب خمیردندان را روی پوست بمالید. بعد چندین تکه یخ را درون حوله یا پارچه ای نرم قرار دهید. سپس روی پوست بگذارید.

اجازه دهید مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دیقه روی صورت بماند و سپس با آب سرد بشویید. توصیه می شود پوستتان را مرطوب نگه دارید تا نرم و صاف باشد. می توانید از این ترکیب تنها در صورت نیاز استفاده نمایید.

ترکیب خمیر دندان و دارچین:

به طور کلی دارچین یک عامل ضد باکتریایی محسوب می شود که منافذ را پاک خواهد کرد. همچنین باعث از بین رفتن باکتری ها و آکنه های پوست خواهد شد. ترکیب دو ماده دارچین و خمیر دندان اثری دو برابر و سریع تر برای خشک شدن جوش ها خواهد داشت.

برای انجام این روش دو قاشق غذاخوری خمیر دندان را با یک قاشق چای خوری دارچین ترکیب نمایید. سپس روی صورت خود اعمال کنید. اجازه دهید حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

چنانچه پوستی مستعد جوش زدن دارید می توانید استفاده از این ترکیب را به صورت روزانه تکرار نمایید. از آنجایی که این ماده ممکن است کمی روی پوست سفت شود. اگر برایتان غیر قابل تحمل بود می توانید بلافاصله پس از اعمال بشویید.

ترکیب خمیر دندان با سیر:

بهتر است بدانید که سیر نیز قابلیت از بین بردن باکتری و ضد التهابی را دارد. همچنین با ترکیب آن با خمیر دندان روی جوش باعث کاهش تورم و قرمزی سطوح صورت خواهد شد.

برای استفاده از راهکار درمان جوش با خمیر دندان و سیر می توانید کمی خمیر دندان را با یک حبه سیر ترکیب نمایید. سپس روی صورت گذاشته و اجازه دهید حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه باقی بماند.

پس از این مدت می توانید صورتتان را با آب سرد بشویید. سپس از یک مرطوب کننده با کیفیت ایده آل استفاده نمایید.