۰ نفر

عاقبت وحشتناک اضافه کردن نمک به غذای پخته!

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 652292
عاقبت وحشتناک اضافه کردن نمک به غذای پخته!

پزشکانی از ایالات متحده و سوئیس در مقاله جدید خود توضیح می‌دهند افرادی که نمک را پس از پخته شدن به غذای خود اضافه می‌کنند، بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای انجام این تحقیق جدید، بیش از 500 هزار شرکت‌کننده در بریتانیا پرسشنامه مربوط به عادات غذایی خود را پر کردند. در این پرسشنامه از آن‌ها پرسیده شده بود که آیا پس از پخته شدن غذا، به آن نمک اضافه می‌کنند یا خیر. پزشکان سپس با انجام یک پیگیری مجدد 9 ساله، 18,474 مورد مرگ زودس را مشاهده کردند.

آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهند که هر چه بیشتر به غذای خود نمک اضافه کنید، خطر مرگ‌ومیر زودرس شما بیشتر خواهد شد و به همین صورت، نرخ امید‌ به‌ زندگی نیز کاهش پیدا می‌کند. در واقع طبق نتایج این مطالعه، افرادی که همیشه به غذای خود نمک اضافه می‌کنند، 28 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

پروفسور «لو چی» از دانشگاه تولین آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود می‌نویسد:

    «طبق اطلاعات من، این اولین پژوهشی است که رابطه بین اضافه کردن نمک به غذاها و مرگ زودرس را ارزیابی می‌کند. حتی کاهش اندک در مصرف سدیم، با کم کردن یا حذف استفاده از نمک اضافی در غذای آماده، احتمالا فواید قابل توجهی برای سلامت به همراه داشته باشد.»

خنثی‌سازی تاثیر نمک توسط میوه و سبزیجات

با این حال، پزشکان برای افرادی که به غذاهای شور علاقه‌مند هستند، توصیه کرده‌اند که از میوه‌ها و سبزیجات بیشتر مصرف کنند، زیرا این دسته از مواد غذایی دارای پتاسیم بسیار زیادی است و می‌تواند خطرات ناشی از مصرف زیاد نمک را جبران کند. البته فواید آن‌ها از لحاظ آماری در این مطالعه چندان مورد توجه نبوده، اما پروفسور چی توضیح می‌دهد که میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند شانس مرگ زودرس را کاهش دهند.

در نهایت، محققان اشاره کرده‌اند که برای درک بهتر عادات غذایی و نحوه تاثیر آن‌ها بر بدن انسان‌ها، باید مطالعات بیشتری انجام شود.