۰ نفر

اختصاص ۵۰۰ ظرفیت بومی دستیار پزشکی برای نخستین بار در کشور

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 649186
اختصاص ۵۰۰ ظرفیت بومی دستیار پزشکی برای نخستین بار در کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: درسال جاری ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی را تقسیم کردیم و ۴۰۰۰ نفر را به آزمون ملی دستیاری تخصیص دادیم وبیش از ۵۰۰ ظرفیت هم به پذیرش دستیار بومی اختصاص داده شده که این اتفاق برای اولین بار در کشور رقم می‌خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وبدا، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیاست وزارت بهداشت افزایش دستیار تخصصی بوده که سال گذشته این ظرفیت چهار هزار و ۳۰۰ نفر بود که در نهایت سه هزار و ۶۰۰ نفر با اولویت در رشته‌های لوکس پذیرش شدند که متاسفانه تعدادی از صندلی‌های دستیاری به ویژه در رشته‌های پایه و مادر در دانشگاه‌ها و مراکز محروم خالی ماند.

وی افزود: سال جاری ظرفیت را تقسیم کردیم و چهار هزار نفر را به آزمون ملی دستیاری اختصاص دادیم که داوطلبان اکنون در حال تعیین رشته هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پذیرش دستیاری پزشکی سال جاری بیش از ۵۰۰ ظرفیت برای نخستین بار با بومی گزینی جذب خواهند شد.

باقری‌فرد ادامه داد: آزمون این پذیرش را دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با نظارت جدی وزارت بهداشت برگزار می‌کنند و افرادی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که بومی همان مناطق باشند و بدیهی است که بعد از پایان تحصیلات تعهدات در همان مناطق خاص خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما تلاش داریم با این روش ماندگاری متخصصان را تضمین کنیم بنابراین ظرفیت پذیرش دستیاری نه تنها کمتر نشده؛ بلکه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.